تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سوگند به خدا ، هر كس كه حقيقت سجده را به جاى آورد ، زيان نكرد و كسى كه در سجده، ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819938921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسی تاثیر شخصیت آیت الله بروجردی بر جهان تشیع


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بررسی تاثیر شخصیت آیت الله بروجردی بر جهان تشیع تهران - ایرنا - رادیو معارف در برنامه «پا به پای پیامبر» تاثیر شخصیت آیت الله بروجردی را بر جهان تشیع بررسی می کند.


به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از رادیو معارف، برنامه پا به پای پیامبر که با هدف طرح جریان شناسی تشیع در جهان اسلام و بررسی تاریخی و فرهنگی این مذهب پخش می شود، به واکاوی شخصیت حضرت آیت الله العظمی سید حسین بروجردی طباطبایی و تاثیر ایشان بر جهان تشیع می پردازد.
در این برنامه حجت الاسلام محمدصفر جبرئیلی کارشناس و پژوهشگر جهان اسلام، ادیان و مذاهب علاوه بر معرفی صحیح اندیشه تشیع در دنیای پرتنش کنونی، در راستای معرفی شخصیت های تاثیر گذار تاریخ تشیع به معرفی زعیم حوزه علمیه قم، اقدامات ایشان در تثبیت مذهب تشیع و تلاش گسترده برای تقریب مذاهب اسلامی خواهد پرداخت.
برنامه پا به پای پیامبر کاری از گروه معارف و اندیشه روزهای شنبه از ساعت 16 پخش می شود و علاقمندان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی رادیو معارف، این برنامه را دریافت کنند.
آیت الله العظمی بروجردی در ماه صفر 1292هجری قمری در شهر بروجرد دیده به جهان گشود و در سن هفت سالگی برای تحصیل به مکتب رفت، علوم مقدمات را نزد پدر و اساتید آن روز بروجرد آموخت و در سن هجده سالگی رهسپار اصفهان شد و چهار سال در مدرسه صدر اصفهان معلومات خود را تکمیل کرد. در سال (1314)قمری مطابق با (1272) شمسی پس از بازگشت از اصفهان ازدواج کرد و مجدداً به این شهر عزیمت کرد و پنج سال دیگر هم به تحصیل و تدریس علوم و فنون مختلفه اهتمام ورزید.
در این دو سفر 9 ساله، علوم فقه و اصول و فلسفه و ریاضی را از فقهاء و حکمای نامی آن عصر همچون مرحوم میرزا ابوالمعالی کلباسی، سید محمد تقی مدرس، سید محمد باقر درچه ای، ملامحمد کاشانی و جهانگیرخان قشقایی حکیم مشهور فرا گرفت و به تدریس فقه، اصول و دیگر علوم پرداخت.
در سال 1329هـجری قمری از بروجرد به نجف اشرف رهسپار و به حوزه درس مرحوم آیت الله آخوند ملا محمد کاظم خراسانی در آمد و 9 سال از محضر آن فقیه بهره گرفت و در محضر آیت الله شریعت اصفهانی به تحصیل علوم فقه و رجال پرداخت.
آیت الله بروجردی در اواخر سال 1328هـجری قمری پس از دریافت اجازه اجتهاد به وطن مراجعت کرد و شش ماه پس از ورودش به بروجرد، پدرش بدرود حیات گفت و ناگزیر در وطن ماندنی شد.
در سال 1345 هـجری قمری در سن 52 سالگی به زیارت بیت الله الحرام مشرف شد و در سال 1364 به واسطه بیماری به تهران مسافرت کرد و درپی درخواست امام خمینی(ره) به قم مراجعت کرد.
این مرجع تقلید پس از هفتاد سال تلاش علمی و فعالیت های اجتماعی و سیاسی در 12 شوال 1380هجری قمری برابر با دهم فروردین سال 1340 در سن 88 سالگی چشم از جهان فرو بست.
مراسم پنجاه و پنجمین سالگرد ارتحال این مرجع تقلید سه شنبه 21 مرداد، بعد از نماز مغرب و عشا با حضور مراجع تقلید، علماء، اساتید، طلاب حوزه علمیه و اقشار مختلف مردم از سوی بیت معظم له در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.
فراهنگ(1)**1003**1569



18/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن