تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر خانه‏اى كه ميهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان واردش نمى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819883013




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش ازیک میلیارد بچه میگو دراستخرهای پرورش استان بوشهر ذخیره سازی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بیش ازیک میلیارد بچه میگو دراستخرهای پرورش استان بوشهر ذخیره سازی شد بوشهر- ایرنا - مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: امسال یک میلیارد و100 میلیون بچه میگو در سطح سه هزارو 900 هکتار استخر پرورش این آبزی دراین استان ذخیره سازی شده است.


ˈحسین بهمنیاری ˈ روزشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: پیش بینی می شود امسال 12هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید شود که این رقم نسبت به سال گذشته که بیش از 9 هزار تن بود 40 درصد افزایش خواهد داشت.
وی گفت: یکهزار و 100 هکتار از اراضی شور و غیر قابل کشت برای پرورش میگو در استان بوشهر آماده سازی شده است.
مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: همچنین امسال بیش از 18هزار هکتار اراضی مناسب برای پرورش میگو در استان بوشهر شناسایی و در حال واگذاری به متقاضیان است.
بهمنیاری گفت: 100 درصد کارهای این اراضی پرورش میگو توسط خود سرمایه گذاران انجام می شود.
مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: با رایزنی های استاندار با وزارت نفت قرار شد اعتبارات لازم برای برق دار کردن این اراضی تامین و مساله برق آنها قبل از بهره برداری حل شود.
بهمنیاری درباره مشکلات مجتمع های پرورش میگو در استان بوشهر گفت: دو مجتمع میگوی پرورشی رودحله و رود شور جنوبی در این استان امسال برق دار شدند.
وی افزود: در اوایل فصل آغاز کار پرورش با مشکل لایروبی کانالهای ورودی و خروجی آب سایت های پرورش میگو روبه رو بودیم که با همت پرورش دهندگان و حمایت دولت این مشکل حل شد.
مدیرکل شیلات استان بوشهر در باره تکثیر بچه میگو دراستان گفت: امسال یک میلیارد بچه میگوی تولیدی در 12مرکز تکثیر دراین استان به استانهای هرمزگان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و گلستان صادر شده است.
وی افزود: از این مقدار 800 میلیون بچه میگوی یک روزه است.
بهمنیاری گفت: با صدور مجوز برای هشت مرکز تکثیر در استان بوشهر در سال آینده زمینه تولید سه میلیارد قطعه بچه میگو دراین استان فراهم می شود.
مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: با توجه به محدودیت منابع آبزیان دریایی همانند سایر کشورهای دیگر به دنبال تولید آبزیان در خشکی و در دریا در قفس های محصور هستیم که علاوه بر توسعه پرورش میگو طرح پرورش ماهی در منابع بتونی و خارج از دریا را دنبال می کنیم.
بهمنیاری گفت: هم اکنون طرح پرورش ماهی در منابع بتونی و خارج از دریا با ظرفیت یکهزار تن در سال در شهرستان تنگستان این استان در دست اجرا است.
مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: برنامه ریزی لازم برای پرورش ماهی در قفس در سد رییسعلی دلواری برای تولید دو هزار تن ماهی انجام شده و هم اکنون در حال آماده سازی پس کرانه های تولید هستیم.
بهمنیاری گفت: علاوه بر این در نظر داریم از آبهای کشاورزی برای تولید ماهی استفاده کنیم و آبهای زیرزمینی استان یکی از اهداف ما در اجرای طرح های پرورش ماهی است.
وی در زمینه بنادر صیادی استان بوشهر افزود: بنادر امسال محور کار اداره کل شیلات استان بوشهر است و قرار است بنادر این استان سطح بندی شوند.
بهمنیاری گفت: انتظار داریم تعاونی های صیادی در بنادر سازماندهی مناسبی شوند و همه نیاز بخش صید و صیادی به وسیله خود تعاونی ها تامین شود.
وی با تاکید بر داشتن بنادر الگو در استان بوشهر افزود: با اعمال مدیریت هماهنگ در بنادر و حفظ مالکیت آنها باید سرمایه داران بزرگی را به سمت بنادر گسیل دهیم.
بهمنیاری گفت: تاکنون مدیریت بهره برداری هشت بندر صیادی به تعاونی های صیادی واگذار شده و امسال نیز سه بندر صیادی دیگر واگذار می شود.
/538/629/539



18/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن