تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804352210




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوباما: احتمال توافق با ايران كمي كمتر از ۵۰ درصد است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اوباما: احتمال توافق با ايران كمي كمتر از ۵۰ درصد است
درحالي كه ايران و برخي اعضاي 1+5 اميدوار رسيدن به توافق نهايي درباره برنامه هسته‌اي ايران هستند، رئيس‌جمهور امريكا در رويكردي متفاوت اعلام كرد كه شانس توافق نهايي با ايران كمتر از 50 درصد است.


درحالي كه ايران و برخي اعضاي 1+5 اميدوار رسيدن به توافق نهايي درباره برنامه هسته‌اي ايران هستند، رئيس‌جمهور امريكا در رويكردي متفاوت اعلام كرد كه شانس توافق نهايي با ايران كمتر از 50 درصد است.
با آنكه ايران و 1+5 خود را براي مذاكرات آتي در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل در ماه سپتامبر سال جاري ميلادي آماده مي‌كنند، رويكرد رهبران كاخ سفيد به‌سمت بدبيني بيشتر و به‌مذاكرات متمايل شده و احتمال به‌نتيجه رسيدن مذاكرات هسته‌اي را در هاله‌اي از ابهام فرو برده است. هرچند ايران و برخي اعضاي 1+5 پس از تمديد مذاكرات براي چهار ماه ديگر اميدها را براي به نتيجه رساندن مذاكرات تا پايان يك سال مهلت اعلام شده در توافق ژنو زنده كرد اما رويكرد بدبينانه رئيس‌جمهور امريكا به اين مذاكرات سبب مي‌شود تا ادامه مذاكرات تحت‌الشعاع اين موضع قرار گيرد.
به گزارش تسنيم، باراك اوباما، رئيس‌جمهور امريكا جمعه شب در مصاحبه ‌با روزنامه نيويورك تايمز گفت كه احتمال دستيابي به توافق جامع هسته‌اي با ايران كمي كمتر از 50- 50 است كه قسمتي به دليل ترس برخي از رهبران اسلامي است كه چنين توافقي را موجب تضعيف قدرتشان مي‌دانند. اوباما افزود: «اين امر ممكن است ما را از دستيابي به توافق بازدارد. اينكه ايران بتواند از اين فرصت استفاده كند را بايد منتظر بمانيم و ببينيم، اما اين به دليل عدم تلاش از سوي ما نيست». اين اظهارات درحالي است كه اوباما پس از توافق ژنو نيز گفته بود كه در مهلت شش ماهه اول مذاكرات، رسيدن به توافق 50 درصدي مشكل است اما با اين وجود به گفته تيم مذاكره‌كننده ايراني، اكنون بيش از 50 درصد اختلافات حل شده و روند رسيدن به توافق جامع با اعضاي 1+5 فراهم شده است.
   امريكا براي كنترل ايران
 توان نظامي خود را در خليج فارس تقويت كند
هيئت موسوم به «دفاع ملي» امريكا كه از سوي كنگره اين كشور مأمور بازبيني گزارش چهارساله پنتاگون شده بود، در گزارش خود توصيه كرد امريكا براي ايجاد بازدارندگي در برابر ايران، توان نظامي متعارف خود را در خليج فارس افزايش دهد. به گزارش فارس، در گزارشي كه هيئت موسوم به «دفاع ملي» امريكا روز جمعه به طور عمومي منتشر كرد، توصيه‌هايي در رابطه با نحوه مقابله با ايران به خصوص در منطقه خليج فارس مطرح شده است. اين هيئت را 10 نفر از كارشناسان به درخواست كنگره امريكا تشكيل داده‌اند. گزارشي كه اين هيئت تحت عنوان «اطمينان از دفاعي مستحكم براي آينده» منتشر كرده، بازنگري‌اي است بر «گزارش چهار ساله بازنگري دفاعي» پنتاگون كه ماه مارس منتشر شد. در بخشي از اين گزارش با تأكيد بر لزوم تقويت بنيه نظامي امريكا در منطقه خليج فارس، «حضور قدرتمند نيروهاي متعارف ايالات متحده در خاورميانه و به خصوص منطقه خليج‌فارس» را عامل «ايجاد بازدارندگي در برابر ايران، اطمينان‌بخشي به همپيمانان و آزادي بازرگاني» در اين منطقه دانسته است. اين گزارش همچنين ايران را در كنار كشورهايي چون روسيه، چين و كره شمالي قرار داده و عنوان كرده است كه هريك از اين كشورها «چالش‌هايي متفاوت اما واقعي» براي مناطقي كه در آن واقع‌شده‌اند، ايجاد مي‌كنند و به همين دليل پنتاگون بايد براي رويارويي با تهديدات احتمالي، برنامه‌ريزي كند. هيئت دفاع ملي امريكا در بخش ديگري از گزارش 84 صفحه‌اي خود، ايران را به تلاش براي دستيابي به تسليحات هسته‌اي و همچنين «بي‌ثبات‌سازي رژيم‌هاي سني منطقه» از طريق «گروه‌هاي واسط» خود، متهم كرده است. اعضاي اين هيئت در بخش ديگري از گزارش خود آورده‌اند: «اگر توانمندي نظامي ايراني‌ها افزايش پيدا كند و همچنين اگر شركاي منطقه‌اي ما خواستار اطمينان بيشتري باشند، ايالات متحده بايد تقويت موضع خود در منطقه خليج را مورد بررسي قرار دهد. افزايش توانمندي‌هاي دريايي، تهاجمي، اطلاعاتي و ضدمين، مناسب خواهند بود، به خصوص اگر تهديد ايران در منطقه خليج افزايش يابد.» اين گزارش همچنين توصيه كرده است كه امريكا در صورت افزايش توان ايران در زمينه موشك‌هاي بالستيك، به تقويت سپرهاي دفاعي بپردازد. ادامه حضور پايگاه‌هاي امريكا در منطقه و افزايش و تعميق همكاري‌هاي نظامي با اسرائيل، اردن و كشورهاي حاشيه خليج فارس از ديگر توصيه‌هاي اين گزارش به واشنگتن براي رويارويي با ايران است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن