تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ کس کامل نمی شود مگر هر که را خدا دوست دارد دوست داشته باشد و آن که را خدا دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802998193




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انعقاد تفاهم نامه بين بورس کالاي ايران و سازمان مرکزي تعاون روستايي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ مرداد ۱۳۹۳ (۱۵:۵۴ب.ظ)
انعقاد تفاهم نامه بين بورس کالاي ايران و سازمان مرکزي تعاون روستايي تفاهم نامه سه جانبه بورس کالاي ايران، شرکت سپرده گذاري مرکزي و سازمان مرکزي تعاون روستايي با محوريت پذيرش انبارهاي منتخب اين سازمان در بورس کالا و عرضه انواع کالاها از محل اين انبارها به پشتوانه گواهي سپرده کالايي منعقد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، علي پناهي سرپرست معاونت توسعه بازار و مطالعات اقتصادي بورس کالاي ايران با اعلام اين خبر گفت: جهت بهره گيري از ابزارهاي نوين در بازار محصولات کشاورزي و به منظور دسترسي فعالان بخش کشاورزي به بازارهاي شفاف تر و نظام مند تر در راستاي حذف واسطه هاي غير ضروري و زمينه سازي اجراي ماده 33 قانون افزايش بهره وري بخش کشاورزي در اين بازار و نيز بهره گيري از روش هاي تامين مالي کارامدتر در بستر بورس کالاي ايران، اين تفاهم نامه منعقد شده است.
وي اظهار کرد: پذيرش انبارهاي منتخب سازمان تعاون روستايي در بورس کالا و رايزني با بانک ها و موسسات مالي و اعتباري جهت تامين مالي کشاورزان، به پشتوانه گواهي سپرده کالايي محوري ترين موضوع هاي اين تفاهم نامه است.
سرپرست معاونت توسعه بازار و مطالعات اقتصادي بورس کالاي ايراناز جمله تعهدات اين بورس را در تفاهم نامه مذکور، بازرسي جهت پذيرش انبارهاي معرفي شده توسط سازمان و پذيرش انبارهاي داراي شرايط و استانداردهاي مورد نظر بر اساس مقررات موجود اعلام کرد.
پناهي همچنين گفت: هماهنگي با شرکت سپرده گذاري مرکزي و رايزني با بانک ها و موسسات مالي و اعتباري جهت اعطاي تسهيلات به پشتوانه گواهي سپرده کالايي صادر شده توسط انبارهاي پذيرش شده بورس جهت تامين مالي سازمان از ديگر تعهدات بورس کالا است.
وي افزود: معرفي کارگزاران منتخب جهت استقرار در محل انبارهاي پذيرش شده، اتصال انبارهاي پذيرش شده به سامانه الکترونيکي صدور گواهي سپرده کالايي، ارايه آموزش هاي لازم در خصوص فرايندهاي اجرايي و استفاده از سامانه الکترونيکي، ايجاد بستر مورد نياز جهت فروش محصولات کشاورزي داراي گواهي سپرده کالايي بر اساس مقررات موجود، ايجاد سازوکار هاي لازم جهت فروش محصولات به خريداران معرفي شده توسط سازمان و ايجاد سازوکار مورد نياز جهت اتصال سامانه ملي معاملات محصولات کشاورزي به فرايندهاي بعد از معاملات بورس بر اساس سازوکار پيشنهادي سازمان و مقررات موجود، از ديگر تعهدات بورس کالاي ايران در تفاهم نامه امضا شده با سازمان مرکزي تعاون روستايي است.
سرپرست معاونت توسعه بازار و مطالعات اقتصادي بورس کالاي ايران در ادامه با بيان اينکه تعهدات سازمان مرکزي تعاون روستايي در هشت بند نيز تنظيم شده است، توضيح داد: معرفي انبارهاي مناسب بر اساس استانداردهاي مورد نظر بورس جهت پذيرش، ارايه تضمين هاي درخواستي بورس يا شرکت سپرده گذاري مرکزي و تسويه وجوه جهت ضمانت تعهدات انبارهاي معرفي شده و معرفي نماينده در هر انبار به بورس جهت دريافت نام کاربري و گذرواژه سامانه الکترونيکي صدور گواهي سپرده کالايي از مهمترين تعهدات سازمان مرکزي تعاون روستايي است.
پناهي گفت: اين سازمان تعهد کرده است که محصولات کشاورزي را به طور مستمر از محل انبارهاي پذيرش شده عرضه کند. اين شرکت همچنين تامين مالي پيش پرداخت خريداران معرفي شده توسط سازمان در معاملات نقدي و امضاي فرم تسويه خارج از بورس در معاملات اعتباري بر اساس مقررات موجود را بر عهده گرفته است.
وي در ادامه بيان کرد: ايجاد شرايط لازم جهت انجام بازرسي هاي دوره اي يا سرزده از انبارها، اختصاص فضا و امکانات مورد نياز براي استقرار کارگزاران معرفي شده توسط بورس در محل انبارها و رعايت کليه قوانين و مقررات مربوط به بازار سرمايه، آيين نامه ها، دستورالعمل هاي اجرايي و ضوابط داخلي بورس توسط سازمان و انبارها، از ديگر تعهدات سازمان مرکزي تعاون روستايي در تفاهم نامه امضا شده است.
سرپرست معاونت توسعه بازار و مطالعات اقتصادي بورس کالاي ايران در پايان تاکيد کرد : بورس کالاي ايران در تلاش است که بازار محصولات کشاورزي کشور را با همکاري دولت، اتحاديه ها، اصناف و گروه ها ذينفع اين بخش از اقتصاد کشور کاراتر، مدرن تر و بين المللي کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن