تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان خود را به نرمگويى و سلام كردن عادت ده، تا دوستانت زياد و دشمنانت كم شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801558139




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار بوکان: خبرنگاران، زبان گویای مردم در جوامع مدنی هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرماندار بوکان: خبرنگاران، زبان گویای مردم در جوامع مدنی هستند بوکان، مهاباد - ایرنا - فرماندار بوکان گفت: خبرنگاران، دیده تیزبین و زبان گویای مردم در جوامع مدنی به شمار می روند.


جمال خسروی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خبرنگاران چشم و گوش و زبان گویای راستین جامعه بشری هستند که وجود آنها باعث رشد و بالندگی آن جامعه می شود.
وی گفت: وجود اشخاصی به نام خبرنگار در میان جامعه می تواند عامل بسیار مهمی برای ارتقاء و افکار عمومی و آگاهی یافتن بیشتر مردم از اوضاع اطراف و پیرامون خود باشد.
خسروی در مورد رسالت خبرنگاران گفت: رسالت سنگینی که خبرنگاران بر دوش دارند بسیار رفیع است، زیرا آنان در شفاف سازی و رفع ابهامات و زدودن ابرهای تاریکی بی خبری نقش مهمی را ایفا می کنند.
وی ویژگی خبرنگاران را با مردم و در کنار مردم بودن عنوان کرد و افزود: خبرنگاران با تیزبینی های خود در احقاق حقوق مردم و دادن انگیزه به کسانی که در راستای تعالی جامعه تلاش می کنند و دفاع از حقوق مسلم ولی پایمال شده محرومان می توانند بسیار مثمرثمر واقع شوند.
فرماندار بوکان با بیان اینکه خبرنگاران با اشاعه اخبار درست، پایه های دروغ شایعات را در جامعه ویران می کنند و پایه های درست و منابع مطمئنی را در اختیار جامعه قرار می دهند یادآور شد: وجود امانت دارانی به نام خبرنگاران می تواند اعتماد بین مردم و مسئولان را تقویت بخشیده و از سویی مردم را از اقدامات و تلاش های دولت مطلع سازد.
فرماندار بوکان از وجود خبرنگار به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان یاد کرد و گفت: خبرنگاران باید تلنگری برای مسئولان باشد که مصرانه و جدی تر در خدمت به مردم تلاش کنند.
وی افزود:روز خبرنگار در حقیقت روز پاسداشت کوشش های صادقانه خبرنگاران آزاده ای است که برای دسترسی، تولید، توزیع و انتشار اطلاعات از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند.
وی تعهد، بصیرت، روشنگری، بیان حقایق، نقد منصفانه و سازنده، در نظر گرفتن مصلحت جامعه و نظام بخشی از آرمان های شهیدان والامقام عرصه اطلاع رسانی را از خصوصیات خبرنگاران دانست و افزود: خبرنگار مظهر اخلاق، عدالت و بی طرفی است و برای اینکه بتوانند به عنوان چشم و گوش جامعه حقایق را بیان کرده و قضاوت را به عهده افکار عمومی بگذارد، باید اصل بی طرفی را رعایت کنند.
17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی است که در سال 1377 در کشور افغانستان توسط نیروهای متحجر طالبان به شهادت رسید و این روز در تقویم رسمی کشور به عنوان روز خبرنگار نام نهاده شد.
7510/584/581



17/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن