تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن كم خوراك است و منافق پرخور.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804392301




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراسم یادبود شهیدان روز قدس نیجریه برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مراسم یادبود شهیدان روز قدس نیجریه برگزار شد قم -ایرنا -آیین یادبود شهدای روز قدس شهر ˈزاریاˈ کشور نیجریه پنجشنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار شد.


به گزارش ایرنا، این مراسم با حضور حضرات آیات ˈسید محمدعلی علوی گرگانیˈ و ˈابراهیم امینیˈ از استادان برجسته حوزه علمیه قم، حجج اسلام ˈسید محمد سعیدیˈ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و ˈسید جواد شهرستانیˈ نماینده آیت الله ˈسید علی سیستانیˈ در ایران و ˈاحمد امیر آبادی فراهانیˈ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، طلاب غیر ایرانی مقیم حوزه علمیه قم، فضلا و طلاب ایرانی حوزه علمیه قم، جمعی از مسوولان استان و اقشار مختلف مردم ترتیب یافت.
در این مراسم، عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به عوامل ماندگاری شیعه گفت: یکی از عوامل مهم ماندگاری شیعه وجود شخصیت های بزرگ یعنی ائمه اطهار (ع) بود و نیز ˈسیاست تنش زدایی اهل بیت (ع)ˈ و سیاست حفظ شیعه به اَشکال گوناگون از جمله مدارا با مذاهب و ادیان مختلف بود.
حجت الاسلام و المسلمین ˈناصر رفیعیˈ اظهار کرد: عامل دیگر معارف بلند شیعه همچون نهج البلاغه و صحیفه سجادیه می باشد، همچنین در این زمینه نقش عالمان شیعه در شبهه زادیی و ترویج و تبیین معارف و فرهنگ غنی ائمه معصومین (ع) یکی دیگر از عوامل ماندگاری شیعه است.
وی خاطرنشان کرد: اعتقاد به مهدویت و امام حاضر (عج) و پویایی جریان مهدویت از دیگر عوامل این ماندگاری می باشد که با وجود مخالفت حکومت ها، دولت ها و جریان های مختلف سیاسی فرهنگ شیعه حفظ شده و گسترش یافته است.
وی در بخش دیگر سخنانش به حادثه شهادت مسلمانان در راهپیمایی روز قدس امسال در کشور نیجریه اشاره و اظهار کرد: در این حادثه سه تن از فرزندان ˈشیخ ابراهیم زکزاکیˈ رهبر حرکت اسلامی نیجریه به شهادت رسیدند اما وی با متانت و عقلانیت با آن برخورد و از بروز یک فاجعه جلوگیری کرد.
رفیعی؛ اخلاص، خیرخواهی، کمک به دیگران، متانت و عقلانیت را از ویژگی های ˈشیخ ابراهیم زکزاکیˈ رهبر حرکت اسلامی نیجریه برشمرد و خاطرنشان کرد که این خصوصیات او باعث گرویدن میلیون ها نفر به شیعه در این کشور شده است.
این مراسم از سوی معاونت بین الملل حوزه های علمیه قم، مجمع جهانی اهل بیت (ع)، جامعه المصطفی العالمیه و آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد.
در روز قدس (آخرین جمعه ماه رمضان) امسال در راهپیمایی مسلمانان نیجریه پلیس این کشور در شهر ˈزاریاˈ 33 نفر را به شهادت رساند.
جمهوری فدرال نیجریه که پایتخت آن ˈآبوجاˈ است 36 ایالت دارد؛ زبان رسمی جمعیت 170 میلیونی این کشور انگلیسی می باشد و 70 درصد جمعیت این کشور مسلمان هستند و بیش از سه میلیون نفر شیعه در این کشور زندگی می کند.
شهر ˈزاریاˈ در 250 کیلومتری پایتخت ˈنیجریهˈ قرار دارد و از شهرهای شمالی این کشور محسوب می شود که در راهپیمایی روز قدس (آخرین جمعه ماه رمضان) امسال، 33 نفر از تظاهرکنندگان توسط پلیس این کشور به شهادت رسیدند که سه نفر از این شهیدان، فرزندان ˈشیخ ابراهیم زکزاکیˈ رهبر حرکت اسلامی نیجریه به نام های احمد، حمید و محمود بودند. ک/2
7406/ 550/



16/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن