تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803645899




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار یزد: خبرنگاران دیده بانان منافع ملی و مصالح عمومی هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار یزد: خبرنگاران دیده بانان منافع ملی و مصالح عمومی هستند یزد - ایرنا - استاندار یزد خبرنگاران را دیده بانان منافع ملی، مصالح عمومی و استقلال کشور خواند و گفت: در هر وضعیت و شرایطی رسانه ها در خط مقدم اطلاع رسانی به افکار عمومی هستند.


ˈسید محمد میرمحمدیˈ روز پنجشنبه به مناسبت روز خبرنگار در گفت و گو با ایرنا افزود: چنانچه خبرنگاران بدرستی نقش خود را ایفا کنند، ضمن تعامل با جامعه به دولت و مردم نیز کمک خواهند کرد.
استاندار یزد تاکید کرد: خبرنگاران باید با تاثیرگذاری مثبت در جامعه در چار چوب منافع ملی و مصالح عمومی گام بردارند تا به جامعه و دولت آسیبی نرسد.
میر محمدی ادامه داد: جامعه از طریق رسانه ها تغذیه روحی و معنوی می شود، بنابراین انتشار و انعکاس هر مطلبی که باعث برهم زدن آرامش جامعه شود و برای مردم دغدغه و بین گروههای اجتماعی، قومی و فکری فاصله ایجاد کند راهی خطا و خلاف منافع ملی است.
وی نیروهای معتمد، دانش بالا، فکر روشن، برخورد فعال و دور اندیش و با سعه صدر را از الزامات کار رسانه خواند و اظهار کرد: چنانچه رسانه ها در چارچوب منافع ملی حرکت کنند در جامعه نتایج مطلوبی رقم خواهند زد در غیر اینصورت نتایج آن مناسب جامعه نخواهد بود.
استاندار یزد خاطر نشان کرد:در برخی موارد شرایط نامطلوبی بطور ناخواسته بدلیل ناآگاهی و بی دقتی ها بروز می یابد که رسانه ها باید با اطلاع رسانی به موقع ضمن جبران در جلب مشارکت مردم برای همکاری بیشتر و مبارزه با نابسامانی و مشکلات گام بر دارند.
این مسوول اضافه کرد: بنابراین این ناآگاهی، بی دقتی و پدیده های ناگوار غیرقابل پیش بینی نباید به دولت و جامعه آسیب برساند و رسانه ها نباید این شرایط را بزرگ نمایی کنند.
استاندار یزد با بیان این مطلب که ˈرسانه ها باید در تقویت باورهای عمومی گام بردارندˈ، تاکید کرد: خبرنگاران باید با رویکرد انتقادی مسوولان را به مسولیت هایشان متوجه و نقص کارهای اجرایی را گوشزد کنند.
میرمحمدی، یادآوری مطالبات مردم و ارایه راهکارهای اصلاح امور همراه با تجزیه و تحلیل را از دیگر رسالت های خبرنگاران برشمرد و گفت: در این صورت رسانه ها از این طریق در برنامه ریزی ها و سیاستگذاری ها مشارکت خواهند داشت.
این مسوول تاکید کرد: فعالیت های خبرنگاران نباید جنبه بدآموزی در جامعه داشته باشد بلکه باید باعث تقویت انگیزه کار و تلاش و استقلال کشور شود و علاقه مردم را برای رسیدن به مراتب بالاتر افزایش دهد.
نماینده عالی دولت در استان یزد اضافه کرد: رسانه ها باید ضمن ترویج اخلاق به غنای فرهنگی جامعه دامن بزنند و عامل اشاعه صداقت و پاکی باشند.
وی، فراهم کردن زمینه آرامش و تقویت روحیه، کاهش ناهنجاری های اجتماعی، استحکام همبستگی و اتحاد عمومی را از دیگر کارکردهای رسانه عنوان و تصریح کرد: رسانه ها باید با انتقال پیام ها به مردم در جامعه اعتمادسازی کنند.
استاندار یزد از اصحاب رسانه خواست، ضمن پرهیز از تمجیدهای گمراه کننده از نگاه مادیگرایانه دور بمانند و در تقویت زمینه های عشق و علاقه جوانان و نوجوانان برای الگوهای علمی و فرهنگی نقش موثری ایفا کنند.
این مسوول افزود: رسانه ها باید چالش هایی که در شرایط مختلف پیش می آید را با دقت رصد و با تقویت ارتباطات بین مسوولان مربوطه به پاسخگویی این چالش ها کمک کنند و از طرفی نیز مسوولان را در رفع مشکلات مردم تحریک کنند و بدنبال ترسیم چشم اندازهای روشنی برای رفع معضلات جامعه باشند.
وی اظهار کرد: تضارب آرا در جامعه باعث زایش افکار جدید و ایجاد خلاقیت و گسترش خلاقیت موجب نوآوری می شود، بنابراین خبرنگاران و اصحاب رسانه باید در ارتباط با تضارب آرا نقش موثری ایفا کنند.
وی از رسانه ها خواست در طرح مسایل با فرهنگ بالا و صورت ادیبانه عمل کنند و ضمن پرهیز از دامن زدن به اختلاف های سیاسی از بهره برداری سیاسی از اختلاف نظرها نیز خودداری کنند.
استاندار یزد تقویت غرور ملی، حفظ ارزش های فرهنگی و تاریخی و دستاوردهای ملی دانشمندان کشور را از دیگر وظایف رسانه ها برشمرد و اظهار امیدواری کرد، با تقویت شاخص های دینی و بین المللی نظام ما در چشم مردم دنیا بدرخشد و مقبولیت عمومی در سایر ملت ها پیدا کند.
وی از رسانه ها خواست، عملکرد و خدمات دولت و کمبودها و قوت ها را انعکاس دهند و در پیشگیری از بروز عیب و نقص ها کمک کنند.
استاندار یزد با اشاره به تقارن مناسبت جهاد دانشگاهی و روز خبرنگار خاطرنشان کرد: نگاه خبرنگاران باید جهادی و علمی باشد.
17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا در مزار شریف افغانستان بدست گروهک متحجر طالبان در تقویم رسمی کشور به نام روز خبرنگار نامگذاری شده ست.ک/3
616/ 1104



16/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن