تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820125173




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قهرمانان مقابله با افراطي‌گري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ مرداد ۱۳۹۳ (۸:۵۳ق.ظ)
جام جم: قهرمانان مقابله با افراطي‌گري
به گزارش خبرگزاري موج، روزنامه جام جم چنين نوشت:
توقف جنگ غزه، پايان مصايبي که بر انسان قرن بيست‌و يکم مي‌رود، نيست و بحران خشونت و افراطي‌گري و فجايع انساني ناشي از پاکسازي قومي، استعمار يا آپارتايد نژادي، مذهبي يا اقتصادي همچنان به‌وقوع مي‌پيوندد.
در چنين شرايطي، يک کليشه ذهني ثابت، رسالت خبرنگاران را گوشزد کرده و رسانه ها را چشم بيناي جهان امروز مي خواند. خبرنگاراني که جان خود را گاه به خطر مي اندازند تا جهاني را از غفلت بيرون آورند.
هرچند نگاه هاي بدبينانه چنين القا مي کند که تعداد چنين خبرنگاراني کاهش يافته، اما هنوز آمار بالاي خبرنگاران کشته شده در مناطق جنگي نشان مي دهد که مي توان به واقعي پنداشتن اين کليشه ها اميدوار بود.
با اين همه، وقوع جنگ غزه و سکوت رسانه اي بخشي از رسانه هاي غربي که تحت نفوذ لابي صهيونيسم اداره مي شوند و نيز همراهي برخي ديگر از رسانه ها با ارتش اشغالگر و تلاش براي جابه جايي نقش قاتل و قرباني، نشان داد که گاهي خبرنگار به دليل غلبه فشارهاي پشت پرده، الزاما همان چشم بيناي افکارعمومي نيست و ويروس سياسي نابينايي رسانه اي، صداقت نظام خبري در جهان را با تهديدي جدي روبه رو کرده است.
با اين همه، نمي توان از اين مهم چشم پوشيد که گشايش مداوم در فضاي ارتباطي باعث شده تا حتي در سکوت امپراتوري هاي خبري يا همراهي رسانه هاي بين المللي با جنايتکاران جنگي، پديده نويني به نام شهروند ـ خبرنگاران، خلأ ناشي از اين نابينايي سياسي را جبران کرده و واقعيت ها را به گونه اي شگفت آور وسيع، پوشش مي دهند.
اين شهروندان براي کسب خبر، توليد محتواي رسانه اي و برقراري شبکه اي خبري از سوژه هاي روز، ديگر منتظر مجريان گزينش شده رسانه هاي بين المللي نمي مانند تا خبرهاي ديکته شده از سوي لابي هاي صاحب نفوذ را بخوانند، بلکه خبرهاي خام، فيلم هاي دست اول و عکس هاي سانسور نشده را از شاهدان عيني گرفته و خود تبديل به رسانه شده و موجي به راه مي اندازند که حتي غول هاي رسانه اي را هم مجبور به تسليم مي کند.
زمين پرستان صهيونيست و شبکه بزرگ حاميان رسانه اي آنها، در جنگ اخير غزه، مغلوب همين شهروند ـ خبرنگاراني شدند که به جاي روزنامه هاي مهم بين المللي، تصاوير کودکان غرق به خون فلسطيني را منتشر و جهان را متوجه آنچه در غزه مي گذشت، کردند و مانع از آن شدند که پروژه هولوکاست2 با خيالي آسوده به انجام برسد.
همزمان با روز خبرنگار، حالا نوبت خبرنگاران است که اين روز را به شهروند ـ خبرنگاران به عنوان مکمل زنجيره ارتباطي در شبکه هاي اجتماعي تبريک بگويند و تلاش هايشان براي محکوميت خشونت و افراطي گري در هر کجاي اين جهان را بستايند.
مصطفي انتظاري هروي - گروه سياسي













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن