تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819688950




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نهادینه کردن رویکرد ارزشی و اعتقادی راهکاری برای مقابله بافساد اداری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نهادینه کردن رویکرد ارزشی و اعتقادی راهکاری برای مقابله بافساد اداری سنندج - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: باید با نهادینه کردن رویکرد ارزشی و تقویت باورهای دینی و اعتقادی برای ریشه کنی فساد اداری و کاهش معضلات در این زمینه تلاش کنیم.


به گزارش ایرنا، حسین فیروزی روز شنبه در نخستین همایش آموزشی یک روزه ارتقا سلامت اداری استان کردستان سنندج افزود: موضوع ارتقا سلامت اداری و نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه و به ویژه در دستگاه های اجرایی حاءز اهمیت است چون، از بروز فساد جلوگیری می کند و موجب تقویت ارائه خدمات و کاهش موانع و مشکلات برای پاسخگویی مناسب به مردم و ارباب رجوع می شود.
وی گفت: همه باید تلاش خود را برای کاهش فساد در سیستم اداری دستگاه های اجرایی به کار گیریم و در این راستا مدیران باید با برنامه ریزی مناسب و دور اندیشی برای ریشه کنی آن تلاش خود را مضاعف کنند و این برنامه ها را در دستور کار مجموعه خود قرار دهند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان توسعه گفتمان مبارزه با فساد را خواستار شد و در ادامه گفت: امروزه در دنیا بسیاری از کشورهای توسعه یافته با پرداختن به راه های مقابله با کاهش فساد اداری و تلاش برای پیشگیری از عوارض ناشی از آن گام های مهمی را برای توسعه برداشته اند.
فیروزی اظهار کرد: رویکرد دیگر در این رابطه این است که هر چه مدیریت تلاش خود را برای افزایش سطح بهره وری در سیستم اجرایی خود بیشتر کند در نهایت از هدر رفت زمان و انرژی در مجموعه خود جلوگیری به عمل آورده و نارسایی را به حداقل خواهد رساند.
وی گفت: بنابراین در دستگاه های اجرایی استان نیز باید با اولویت قرار دادن رویکرد علمی از آمادگی لازم برای مقابله با فساد اداری و توسعه بهره وری و ارتقا شاخص های توسعه برخوردار باشیم.
وی به رویکرد تجربی در بحث مقابله با فساد اداری اشاره کرد و گفت: باید با استفاده از این رویکرد و بکارگیری تجارب بدست آمده در زمینه کاهش فساد اداری به سمت ساماندهی سیستم اداری موجود و ممانعت از پراکنده کاری در روند اجرای وظایف خود حرکت کنیم.
معاون توسعه مدیریت و منایع انسانی استانداری کردستان رویکرد ارزشی را از دیگر رویکردها در مسیر توسعه بهره وری و کاهش فساد اداری برشمرد و گفت: ما همیشه بر طبق باورها و ارزش های متعالی خود معقتد به دینی هستیم که بر مبنای آن زمینه کاهش فساد و دیگرد ناهنجارهای جامعه کاسته شده و در این رابطه نیز قطعا در مسیر رسیدن به اهداف کاهش فساد اداری این ارزش ها و اعتقادات به ما کمک شایانی خواهند کرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر رویکرد تطبیقی در سیستم اداری را نیز می توان برای توسعه و افزایش سطح بهره وری در نظر گرفت که بر این اساس این رویکرد ما باید دیدگاه ها و روش های دیگر کشورها را بررسی کنیم و ما نیز باید برنامه های خود را با آنها تطبیق دهیم و تجربه کسب کنیم.
فیروزی تاکید کرد: باید جایگاه خود در جهان را بسنجیم و بررسی کنیم که چگونه می توان به موقعیتی که آنها کسب کرده اند دست یافت و ما باید بدانیم که آنها برای رسیدن به اهداف خود چه کارهایی انجام داده اند تا ما نیز به موقعیت مناسبی برسیم.
وی گفت: این رویکرد بسیار مهم و تاثیرگذار است و باید مورد توجه قرار گیرد که در این میان باید با بروز رسانی اطلاعلات موجود از تجربیات دیگران نهایت استفاده را به عمل آوریم.ک/3
7346/570



04/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن