تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که ما را پس از مردنمان زیارت کند گویا ما را هنگام زنده بودنمان زیارت کرده است....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805828047




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بن بست اقتصادی چهارمحال و بختیاری با رونق صنعت ومعدن شکسته می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بن بست اقتصادی چهارمحال و بختیاری با رونق صنعت ومعدن شکسته می شود شهرکرد - ایرنا - صنعتی شدن از راه های پیشرفت کشورها محسوب می شود و در دهه های اخیر یکی از شاخص های مهم توسعه اقتصادی میزان رشد صنعت محسوب می شود.


به گزارش ایرنا، رشد صنعت زمینه رشد و توسعه سایر بخشها از جمله کشاورزی ،بهداشت و درمان ،حمل و نقل و ایجاد اشتغال را نیز فراهم می کند .
صنعت در افزایش توان مادی انسان و تولید و بهره وری نقش اساسی دارد، بطوریکه امروزه رشد و توسعه صنعتی محور و کلید توسعه اقتصادی شده است.
استان چهارمحال و بختیاری درجوار استان های اصفهان وخوزستان که به عنوان دو قطب بزرگ صنعت و انرژی کشور شناخته می شوند قرار دارد و این موضوع نقطه مطلوب برای توسعه و رونق صنعت و تجارت در چهارمحال و بختیاری است.
هم اکنون یکهزار و 220 واحد صنعتی و تولیدی با ظرفیت اسمی اشتغال 24 هزار نفر در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که مطابق گزارش های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان طی دو سال گذشته 25 درصد این واحدها به دلیل مشکلات مالی، نداشتن سرمایه در گردش تعطیل شده است.
ˈسید نعیم امامیˈ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری جایگاه صنعت استان در کشور را هفدهم عنوان کرد و گفت: از سال 88 این استان از لیست استان های کمترتوسعه یافته صنعتی خارج شده است.
وی تصریح کرد: هم اکنون 174 معدن در چهارمحال و بختیاری در زمینه کانی های غیرفلزی، فلزی و خاک های نسور فعال است که 3.41 درصد از معادن کشور را شامل می شود.
به گفته وی، استخراج موادمعدنی از معادن استان سالانه 5.5 میلیون تن است که 1.2 درصد میزان تولیدات کشور را به خود اختصاص داده و یکهزار و 503 نفر در معادن استان مشغول بکار هستند که چهارمحال و بختیاری در فعالیت های معدنی در کشور در جایگاه بیست و یکم قرار دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در شرایط کنونی 105 طرح صنعتی در استان دارای مشکلات اعتباری هستند، گفت: پیش بینی شده در سفر رئیس جمهور به استان 530 میلیارد ریال اعتبار به این طرح ها اختصاص یابد.
امامی تصریح کرد: اکثر واحدهای تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری با مشکل سرمایه در گردش مواجه اند که مطابق بررسی های انجام شده 163 میلیارد تومان برای رفع مشکلات سرمایه در گردش واحدها نیاز است که اگر از منابع صندوق توسعه ملی به استان اختصاص یابد یکهزار و 100 شغل در این واحد ها تثبیت و دو هزار فرصت شغلی جدید نیز ایجاد می شود.
به گفته وی، واحدهای تولیدی صنعتی ورق خودرو و فولاد از صنایع پیشرو چهارمحال و بختیاری محسوب می شود و برای رونق این صنایع قول حمایت دولت برای تکمیل زنجیره فولاد به استان داده شده است.
امامی اظهار داشت: این دو واحد صنعتی در جوار یکدیگر قرار گرفته و در این سفر بین فولاد و ورق خودور یک نورد سرد(تولید ورق) ایجاد می شود.
این مسئول ادامه داد: پیش بینی شده تا ظرفیت کارخانه تولید فولاد یک میلیون تنی به دو میلیون تن ارتقاء یابد که با این امر یکهزار فرصت شغلی تثبیت و فرصت شغلی جدید ایجاد می شود.
امامی گفت: هم اکنون 20 هزار بافنده فرش در استان فعالیت دارند که برنامه ریزی شده تا 100 میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه با نرخ سود سه درصد کمتر از سود تسهیلات این صندوق برای رونق بیشتر به این بخش پرداخت شود.
به گفته وی، باتوجه به اینکه گمرک در چهارمحال و بختیاری فعال است برنامه ریزی شده تا 200 میلیون دلار صادارت انواع کالا از استان صورت گیرد.
وی سیمان را از مهمترین محصول صادارتی استان دانست و گفت: تاکنون این محصول به کشور عراق صادر می شد و هم اکنون با توجه به ناامنی های عراق صادرات این محصول با مشکل مواجه شده و در این زمینه مساعدت دولت به شدت احساس می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال وبختیاری همچنین گفت: ایجاد راه آهن چهارمحال و بختیاری و اتصال آن به فلات مرکزی و بنادر جنوبی، صادرات کالا و تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی و صنعتی استان را بهبود می بخشد.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع ومعادن وکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: بخش صنعت و معدن در این استان دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه فراوانی است.
ˈسیدمحمدرضا سیدنبویˈ اظهار داشت: بخش صنعت و تولید در کشور طی چندسال اخیر با مشکلات عدیده ای روبه رو شده است.
وی تامین نقدینگی، سرمایه در گردش، تسهیلات بانکی با بهره مناسب، ساماندهی مالیات و بیمه را از مهمترین دغدغه های صنعتگران استان دانست.
سید نبوی یکی ازمشکلات صنایع را بهره بالای تسهیلات بانکی عنوان کرد وگفت: بهره بانکی با نرخ بین 22 تا 28 درصد، توجیهی برای کار و تولید ندارد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از مجموع معوقات بانکی تنها 15 درصد آن مربوط به بخش تولید است.
سیدنبوی گفت: مالیات بر ارزش افزوده، عوارض مختلف و برخی مشکلات تامین اجتماعی باعث توقف فعالیت های تولیدی در کشور بخصوص در صنایع و واحدهای تولیدی کوچک استان شده است.
به گفته وی، زیرساخت های تولید درچهارمحال و بختیاری مهیاست ولی از آنها استفاده بهینه نمی شود.
معاون برنامه ریزی و راهبردی استانداری چهارمحال وبختیاری نیز گفت: هم اکنون 937 طرح صنعتی نیمه تمام و نیمه فعال در استان وجود دارد که تکمیل و فعال سازی این واحدها به دو هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
ˈاسماعیل عامری گلستانˈ با بیان ضرورت رونق اقتصادی و خروج از شرایط رکود، اضافه کرد: ایجاد حدود 10 هزار فرصت شغلی در واحدهای تولیدی و صنعتی استان به حمایت دولت و همکاری بخش خصوصی نیاز دارد.
وی ادامه داد: با تکمیل و تجهیز واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه تمام در چهارمحال و بختیاری 9 هزار و 800 فرصت شغلی ایجاد می شود.
معاون استاندار چهارمحال وبختیاری تصریح کرد: بیشتر واحدهای تولیدی و صنعتی استان با ظرفیت 25 تا 80 درصد ظرفیت اسمی فعالیت می کند که برای رونق این واحدها تمهیداتی اندیشیده شده است.
یک کارشناس امور اقتصادی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان از ظرفیت های متعددی مانند منابع غنی آب، آب و هوای مطبوع، مجاورت با قطب صنعت (استان اصفهان) و قطب انرژی کشور(استان خوزستان) و جاذبه های متعدد طبیعی و اکوتوریسمی برخوردار است.
ˈکاظم میرزاییˈ اظهار داشت: با وجود ظرفیت های فراوان در این استان، در عین حال چهارمحال و بختیاری، استانی کمتر توسعه یافته محسوب شود.
وی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری در کریدور ارتباطی بین استان های جنوبی و مرکزی و بخشی از استان های جنوب غرب قرار گرفته و این امر نقطه قوتی برای رونق اقتصادی استان است.
به گفته وی، با توسعه راه ها و تکمیل و اتصال راه آهن استان به جنوب کشور، ارتباط استان های خوزستان و اصفهان به عنوان قطب های مهم اقتصادی از طریق چهارمحال وبختیاری برقرار و زمینه توسعه و افزایش تبادلات اقتصادی بین این دو استان بیش از پیش فراهم می آید.
رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر استانی خود به چهارمحال و بختیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی بازدید و برای رفع مشکلات این واحدها تصمیم گیری می کنند.
7361/558/ 1539



15/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن