تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در مسجد سهله دو ركعت نماز بخواند، خداوند، دو سال بر عمر او مى‏افزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804872897




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لاك‌پشت سازمان سينمايي مغلوب خرگوش سينماي سه بعدي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: لاك‌پشت سازمان سينمايي مغلوب خرگوش سينماي سه بعدي
شنيدن خبر ديجيتالي شدن سينماهاي كشور تا چه حد مي‌تواند خبر خوش‌يمن و مباركي باشد؟ مسلماً اگر خبر خوبي نبود براي آن كنفرانس خبري برگزار نمي‌شد و اين همه هزينه براي انجام اين كار از سوي سازمان سينمايي صورت نمي‌گرفت.
شنيدن خبر ديجيتالي شدن سينماهاي كشور تا چه حد مي‌تواند خبر خوش‌يمن و مباركي باشد؟ مسلماً اگر خبر خوبي نبود براي آن كنفرانس خبري برگزار نمي‌شد و اين همه هزينه براي انجام اين كار از سوي سازمان سينمايي صورت نمي‌گرفت. اما به راستي دغدغه علاقه‌مندان به سينما هم اكنون اين است كه به جاي نسخه 35 ميلي‌متري فيلم را با دي وي دي پلير و به صورت ديجيتال نگاه كنند؟ انگار فراموش كرده‌ايم كه در عصر تكنولوژي هستيم و بسياري از محصولات اين عصر عمر كوتاهي دارند و به سرعت جايگزين‌هاي آنها وارد بازار مي‌شوند، بعد ما افتخارمان اين است كه در روزگار سه بعدي شدن سينماهاي جهان به دنبال اين هستيم كه آپارت‌هاي قديمي را جمع كنيم و به جاي آن دي وي دي پلير بگذاريم.

كاري به سالن هاي مجهز سينماهاي اروپا يا امريكا ندارم اما همين كشور دوست و همسايه ما پاكستان در دهه 90 ميلادي شروع به ديجيتالي كردن سينماهايش كرده است، چيزي بين20 يا 25 سال پيش. هندي‌ها هم كه خودشان استانداردهايي براي ديجيتالي كردن سينماها دارند. آن وقت ما كه ادعا داريم جزو صاحبان سينماهاي جهان هستيم، حدود 4 دهه است كه هيچ فكري براي ارتقاي كيفيت سالن‌هاي سينما انجام نداده‌ايم. در آخر هم با كلي هزينه توانسته‌ايم حداقل‌هاي ديجيتالي شدن را در اين سالن‌هاي فرسوده پياده كنيم. لازم است يادآوري كنم كه ديجيتالي شدن و پخش ديجيتالي يك فرايند است و شامل حداقل و حداكثر‌هايي است.

 اگرچه پيشرفت‌هاي تكنولوژيك باعث شده كه نتوان سقفي براي ديجيتالي بودن يك سالن سينما در نظر گرفت اما در تعريف حداقلي آن اين است كه از پخش كننده‌هاي ديجيتالي به جاي دستگاه‌هاي بزرگ آپارت در سالن‌هاي سينما استفاده شود. بله ما با اين تعريف حداقلي به پخش ديجيتالي دست پيدا كرده‌ايم اما چند سالن سينماي ما قادر به پخش صداي دالبي هستند؟ تكنولوژي كه چند دهه از عمر آن مي‌گذرد اما به جز چند سالن سينما، اكثر اكران‌هاي ما همچنان به صورت استوديو صورت مي‌گيرد. اگر سري به بازار فروش تلويزيون بزنيد، خواهيد ديد كه هر روزه بر تعداد مشتريان تلويزيون‌هاي سه بعدي افزوده مي‌شود. كمپاني‌هاي بزرگ فيلم‌سازي جهان هم فيلم‌هايشان را به صورت سه بعدي در اختيار علاقه‌مندان قرار مي‌دهد و حتي نسخه‌ فيلم‌هاي قديمي خود را به فرمت 3D تبديل مي‌كنند تا تماشاگر از تماشاي فيلم نهايت لذت را ببرد. آن وقت ما خوشحاليم كه دي وي دي پلير خريده‌ايم و در سالن‌هاي سينما گذاشته‌ايم. آيا كسي كه به دنبال ديدن فيلم‌هاي روز جهان با بهترين كيفيت تصوير و با فرمت سه بعدي است، وقت مي‌گذارد بيايد و فيلم‌هاي تبديل شده از 35 ميليمتر به دي وي دي را تماشا كند؟!

كمي هم بايد به مخاطبان سينما حق بدهيم كه در مقابل هزينه‌هايي كه براي خريد بليت مي‌كنند، حداقل انتظاراتشان برآورده شود. شايد توقع اينكه همه سالن‌هاي سينما يك شبه به تكنولوژي دالبي و پخش 3D مجهز شوند، بسيار توقع بالايي باشد اما حداقل مي‌شد تا در زمان ديجيتالي كردن سالن‌هاي سينما چند سالن مناسب را به عنوان پايلوت انتخاب كرده و با تغييرات در سالن نمايش فيلم آنها را براي پخش تصاوير سه بعدي و صداي دالبي آماده مي‌كرديم. با عميق‌تر شدن فاصله ميان تكنولوژي به كار رفته در سالن‌هاي سينما و پخش‌كننده‌هاي خانگي همين مقدار علاقه‌مندي كه وقت مي‌گذارند به سينما مي‌آيند هم در خانه مي‌مانند و به جاي اينكه سينماي ايران را در سالن‌هاي غيراستاندارد دنبال كنند، آثار روز سينماي جهان را با بهترين كيفيت صدا و تصوير در خانه مي‌بينند، آن وقت بايد فاتحه سينماي ملي ايران را خواند.

نویسنده : محمدصادق عابديني 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن