تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820110042




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاسكاري افزايش 200 درصدي قيمت ميوه بين دلالان و مغازه‌داران


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پاسكاري افزايش 200 درصدي قيمت ميوه بين دلالان و مغازه‌داران
در حالي كه ميوه در ميادين ارزان و فراوان است ولي در مغازه‌ها بعضاً با افزايش ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصدي به دست مصرف‌كننده مي‌رسد و اين در حالي است كه فروشندگان بايد افزايش حداكثر ۳۰ درصدي را نسبت به فاكتورهاي ميادين اعمال كنند.
به گزارش ايسنا، گروهي با عنوان دلالان ميادين ميلياردها تومان به جيب مي‌زنند، پولي كه در جيب كشاورز، باغدار يا كاسب ميدان و ميوه‌فروش نمي‌رود بلكه به جيب عده‌اي دلال راه مي‌يابد كه در نهايت موجب گراني چشمگير ميوه‌ها مي‌شود. در اين ميان، در شرايطي كه عده‌اي با قاطعيت تنها عامل گراني ميوه را دلالان حاضر در ميادين ميوه و تره‌بار اعلام مي‌كنند، اظهار نظر قابل تعمق ديگري مطرح شد كه از نقش مغازه‌داران در گراني ميوه پرده برداشت، مغازه‌داراني كه بنا بر اين اظهارنظر ۸۰ درصدشان گران فروشي مي‌كنند و برخي ميوه‌ها را تا ۲۰۰ درصد گران‌تر از قيمت واقعي به مشتري مي‌فروشند. به نظر مي‌رسد آنچه كه در اين ميان مشخص و واضح است كلاه بزرگي است كه در اين چرخه طولاني بر سر توليدكننده اوليه و مصرف‌كننده نهايي مي‌رود و چيزي كه هرگز پيدا نمي‌شود، پرتقال‌فروش معروفي است كه همه سال‌ها به دنبالش هستند!
در اين خصوص رئيس اتحاديه ميوه و سبزي‌فروشان تأكيد دارد كه جريمه‌هاي ۳۰ يا ۵۰ هزار توماني در مقابل درآمدهاي ۲۰ ميليون توماني دلالان در يك شبانه‌روز عددي محسوب نمي‌شود. سيدحسين مهاجران مي‌گويد: ‌برخي دلالان در ميادين ميوه و تره‌بار درآمد 5 تا ۲۰ ميليون توماني در يك شبانه‌روز دارند و طبيعي است كه پرداخت جريمه‌هاي بسيار ناچيز براي آنها عددي محسوب نمي‌شود كه آنها را از اين كار منع كند.






تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن