تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس سه خصلت داشته باشد، دنيا و آخرتش سالم مى‏ماند: به خوبى فرمان دهد و خود به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819421011




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مابه‌التفاوت سود واقعي به سپرده‌هاي بانكي پرداخت مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مابه‌التفاوت سود واقعي به سپرده‌هاي بانكي پرداخت مي‌شود
وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اينكه عمليات بانكي سود‌ده شده است، اظهار داشت: امسال بانك‌ها علاوه بر سود علي‌الحساب، مابه‌التفاوت سود واقعي تحقق يافته سپرده‌ها را نيز به مردم پرداخت خواهند كرد.


وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اينكه عمليات بانكي سود‌ده شده است، اظهار داشت: امسال بانك‌ها علاوه بر سود علي‌الحساب، مابه‌التفاوت سود واقعي تحقق يافته سپرده‌ها را نيز به مردم پرداخت خواهند كرد.     
به گزارش «جوان»، علي طيب‌نيا دوشنبه شب در برنامه تلويزيوني پايش با اشاره به تعيين نرخ ۲۲ درصد به عنوان حداكثر سود سپرده‌گذاري نزد نظام بانكي اظهار داشت: در حال حاضر و با تورم حدود ۱۴ درصدي، عمليات بانكي به طور واقعي سودده شده است. از اين رو امسال بانك‌ها علاوه بر سود علي‌الحساب، مابه‌التفاوت سود واقعي تحقق يافته سپرده‌هاي مردمي را نيز به آنها پرداخت خواهند كرد.
وزير اقتصاد خطاب به اقشار مختلف جامعه، با بيان اينكه اقتصاد كشور در يك ريل مناسب قرار گرفته است، تصريح كرد: همان‌گونه كه دولت به شكل بي‌سابقه‌اي موفق به مهار تورم افسارگسيخته ۴۵ درصدي و كاهش آن به 15درصد در تير ماه سال جاري شد، به مردم نويد مي‌دهم كه نشانه‌هاي روشن خروج از ركود و رشد مثبت اقتصادي از هم‌اكنون قابل مشاهده بوده و به يقين آينده روشني پيش روي كشور است.
طيب‌نيا با بيان اينكه كسب توفيق در كاهش تورم نقطه به نقطه از ۴۵ درصد به زير ۱۵ درصد و ايجاد ثبات در نرخ ارز، طلا و بازار مسكن و سرمايه ظرف يك سال، ركوردي بي‌نظير و كم‌سابقه در عرصه ملي و بين‌المللي محسوب مي‌شود، افزود: اين ثمره ارزشمند و نتيجه كار و تلاش دستگاه‌هاي مختلف و اعتماد و همكاري صميمانه مردم با دولت است.
وزير اقتصاد گفت: البته بايد توجه داشته باشيم كه تمركز دولت بر كنترل تورم و تلاش براي ايجاد ثبات از طريق اعمال انضباط شديد مالي به معناي بي‌توجهي آن به شرايط ركودي حاكم بر كشور نيست زيرا دولت معتقد است مقابله با تورم و ايجاد ثبات در بازارهاي مختلف، شرط لازم براي خروج از ركود است. وي افزود: طبيعي است، در جامعه‌اي كه قيمت ارزهاي خارجي و نرخ سود سپرده‌ها و تسهيلات بانكي به علت وجود تورم، بالا است نمي‌توان توقع ورود سرمايه‌گذاران بخش خصوصي و سرمايه‌گذاري در بازارها را داشت، به همين دليل كنترل تورم پيش شرط اعمال سياست‌هاي خروج از ركود محسوب مي‌شود.
طيب‌نيا در عين حال اظهار داشت: البته اقدامات ما در سال گذشته محدود به كنترل تورم نبود و برخي اقدامات جدي براي خروج از ركود نيز از سوي دولت انجام گرفت، از جمله مصوبه ۳۵ ماده‌اي هيئت وزيران كه در ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ به منظور مقابله با ركود و با دستور صريح رئيس‌جمهور به تصويب هيئت وزيران رسيد.
طيب‌نيا گفت: خوشبختانه در حال حاضر وضعيت موجود اقتصاد كشور با توجه به ركود حاكم به خوبي تحليل شده و عوامل مؤثر در خروج از ركود نيز شناسايي شده و در نهايت يك بسته سياستي در اين خصوص تهيه شده است.
وي با ارائه آماري اظهار داشت: طي سه ماهه نخست سال جاري، حجم سرمايه‌گذاري صنعتي در كشور ۲۷ درصد و تعداد پروانه‌هاي بهره‌برداري صنعتي صادر شده نيز ۲۵ درصد افزايش يافته است كه اين نشان از چشم‌انداز مثبت خروج اقتصاد از ركود دارد و اميدواريم تا انتهاي امسال نرخ رشد كشور مثبت شود.
   دولت نمي‌داند چقدر بدهكار است
وزير اقتصاد در پاسخ به سؤالي در خصوص بدهي‌هاي دولت به برخي پيمانكاران و توليد‌كنندگان نيز گفت: در حال حاضر متأسفانه هيچ مقام و نهادي ميزان بدهي‌هاي واقعي دولت را نمي‌داند. اخيراً با پيشنهاد وزارت اقتصاد دولت مصوبه‌اي را صادر كرد و ما دفتري را در خزانه‌داري كل كشور ايجاد كرديم كه وظيفه آن، رصد، محاسبه و مديريت مستمر بدهي‌هاي دولت است. طيب‌نيا با بيان اينكه در ميان بدهي‌هاي دولت، بدهي به پيمانكاران و بدهي به بانك‌هاي كشور بسيار حايز اهميت است، گفت: بخشي از بدهي‌هاي پيمانكاران را سال گذشته تسويه كرده‌ايم و هم‌اكنون بدهي دولت به بانك‌ها حدود ۶۷ هزار ميليارد تومان است.
    اختلافي در كار نيست
وي در پاسخ به سؤال ديگري ضمن رد هر‌گونه اختلاف بين اعضاي تيم اقتصادي دولت در خصوص مسائلي چون نرخ ارز، سود بانكي و … گفت: من در دولت‌هاي زيادي مشغول خدمت بوده‌ام و مي‌توانم بگويم به رغم علاقه بعضي رسانه‌ها به بيان وجود اختلاف بين اعضاي دولت، تا به حال هيچ تيم اقتصادي هماهنگ‌تر از اين دولت نديده‌ام.
وزير اقتصاد در خصوص برخي نگراني‌ها مبني بر احتمال حذف اقشار كم‌در‌آمد از دريافت يارانه نيز تصريح كرد: دولت هيچ برنامه‌اي براي حذف اقشار كم‌درآمد و طبقات متوسط از شمول دريافت يارانه ندارد. در عين حال، مجلس ما را مكلف به شناسايي و حذف اقشار پردرآمد از شمول دريافت يارانه نقدي كرده بدين منظور كارگروهي در وزارت تعاون مشغول مطالعه در مورد شيوه شناسايي افراد پردرآمد از افراد مستحق دريافت يارانه است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن