تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816025245




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرایی وحشت کودکان از برخی اجراهای تئاتر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: چرایی وحشت کودکان از برخی اجراهای تئاتر تهران-ایرنا-دبیر سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان سوره گفت: نبود مشاور به عنوان روانشناس یکی از کاستی های جدی تئاتر کودک بوده چرا که ما بارها شاهد بوده ایم که کودکان از برخی از اجراها که برای آنها ساخته شده وحشت کرده اند.


به گزارش خبرنگارحوزه تئاتر ایرنا، حسن دولت آبادی روز سه شنبه در نشستی خبری به مناسبت سومین جشنواره سراسری تئاتر کودک و نوجوان به تدارک امکانی برای نویسندگان و کارگردانان در جشنواره سوم جهت در اختیار داشتن روانشناسانی به عنوان مشاور در کنار آنها اشاره کرد.
وی افزود: از آنجا که تئاتر کودک صددرصد آموزشی و تربیتی است سعی کردیم یک کارشناس برای آنها در نظر بگیریم تا اشکالات بدیهی در کارشان دیده نشود.
دولت آبادی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت : از راهبردهای جشنواره سوم تئاتر کودک و نوجوان سوره، توجه به سبک زندگی ایرانی و آنچه جامعه امروز به آن نیاز دارد ، است.
وی گفت: سه مرکز دفتر هنری کودک و نوجوان، حوزه هنری کودک و نوجوان و مرکز محافل و جشنواره های حوزه هنری کار برپایی سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان سوره را بر عهده دارند.
به گفته دولت آبادی برای رسیدن به یک جامعه متعادل و سالم باید برنامه ریزی برای نیروی انسانی از سنین کودکی جدی گرفته شود و از این رو بی دلیل نیست که در کشورهای پیشرفته تئاتر کودک و نوجوان به عنوان یک عامل سرگرم کننده بلکه به عنوان موثرترین امکان تاثیرگذاری بر کودک و نوجوان مورد استفاده قرار می گیرد.
دبیر هنری سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان سوره با اشاره به اینکه دو کتاب با عنوان تربیت به کمک نمایش و تئاتر در خانه و نیز تربیت به کمک داستان در خانه که آماده چاپ است ، افزود: باور جهانی امروز این است که تئاتر می تواند نیازهای امروز و آینده کودکان را تامین کند و کاستی های احتمالی زیست کودکان را مرتفع نماید و به همین دلیل این رویکرد جهانی باید در ایران نیز به همان اندازه و بلکه بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: اگر ما امروز از برخی رفتارهای نامناسب اجتماعی در رنجیم باید زمینه های سلامت را در کودکی افراد جست و جو کنیم و فرصت خودنمایاندن کودکی را فراهم کنیم.
دولت آبادی، جشنواره تئاتر کودک و نوجوان سوره را یک امکان برای صاحب نظران این عرصه دانست تا در قالب هنری مثل تئاتر مفاهیم مناسب را به کودکان انتقال دهند و این ارائه باعث بهره برداری مخاطبین جامعه برای پی بردن به اهمیت موضوع کودک و نوجوان خواهد شد.
به گفته وی جشنواره سوم تئاتر کودک و نوجوان با مبنا قرار دادن سه وی‍ژ گی خاص که توجه به نیازهای کودک و نوجوان و نیز بهره گیری از قابلیت ها و توانایی های تئاتر برای تامین این نیاز و توجه به سیاستهای مبنایی حوزه هنری است قصد برگزاری این جشنواره را دارد.

**آثار با کیفیت مطلوب به سینمای خانگی راه می یابند
دولت آبادی با بیان اینکه در جشنواره سوم کیفیت بسیار بیشتر از کمیت اهمیت دارد، اضافه کرد: آثار از میان تئاترهای مناسب جهت ضبط در استودیو انتخاب می شوند و از طریق معاون سینمایی حوزه هنری به سینمای خانگی راه خواهند یافت، 25 درصد از فروش این محصولات نیز به گروه نمایش تعلق خواهد گرفت.
به گفته وی مضامین قرآن و سیره معصومین (س)، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، خردورزی و فلسفه ، اخلاق اجتماعی، بازی و سرگرمی و ورزش، علم و فناوری، زبان فارسی در اولویت جشنواره امسال قرار دارد و به دلیل استقبالی صورت گرفته مهلت ثبت نام تا 15 مرداد تمدید شده است.
به گفته دولت آبادی افراد برای ارسال متن باید به سایت حوزه هنری مراجعه کنند و پس از ثبت نام کد رهگیری دریافت و مدارک خود را ارسال نمایند.
دولت آبادی در ادامه اضافه کرد امسال اصرار داریم که آثار پیش از شرکت در جشنواره اجرای عمومی داشته باشند.
به گفته وی تاریخ برگزاری جشنواره از 16 تا 19 دی ماه 93 خواهد بود و از اول تا 15 دی ماه نیز زمان اجراهای عمومی است و نیز آثار در آذر ماه 93 مود بررسی قرار خواهند گرفت.
قراهنگ**3054**1601**



14/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن