تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803347441




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازبینی فیلم های کوتاه جشنواره رضوی آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بازبینی فیلم های کوتاه جشنواره رضوی آغاز شد یزد - ایرنا - بازبینی فیلم های جشنوار رضوی توسط اعضای هیئت انتخاب نهمین دوره جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی یزد آغاز شد.


به گزارش ایرنا این گروه روز دوشنبه و پیش از بازبینی در نشستی دوستانه نظرات و پیشنهادات خود را با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، معاون هنری اداره و دبیر اجرایی جشنواره در میان گذاشتند.
محمد رضا دهبیدی پور سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در این نشست گفت: این جشنواره دومین سالی است که در استان یزد برگزار می شود و امیدواریم امسال نیز با وجود تلاش ها، جشنواره ای درخور و شایسته نام امام رضا(ع) برگزار شود.
مسئول دبیرخانه جشنواره نیز در ادامه به ارائه گزارش پرداخت و اظهار داشت: در مجموع 308 فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که ازاین تعداد 175 اثر با موضوع داستانی و 133 اثر نیز به بخش مستند تعلق دارد.
شریف بیگی با بیان اینکه سال گذشته 205 فیلم به دبیرخانه ارسال شده بود، از رشد کمی و کیفی فیلم ها در این دوره خبر داد و گفت: امسال استان تهران با 59 اثر، استان یزد با 56 فیلم و استان خراسان با ارسال 47 فیلم توانستند به ترتیب رتبه های اول تا سوم تعداد آثار ارسالی را از آن خود کنند.
وی در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به بانک اطلاعاتی هنرمندان گفت: سال گذشته فراخوان جشنواره مستقیما به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستادها ارسال شد اما خوشبختانه در این دوره با جمع آوری آدرس و شماره تلفن هنرمندان، فراخوان به آدرس پستی آنها ارسال شد.
شریف بیگی ادامه داد: ارسال فیلم ها با اصل فراخوان به دبیرخانه جشنواره یکی از اتفاقات بسیار خوبی بود که در این دوره رخ داد.
دبیر اجرایی جشنواره نیز با بیان اینکه حداکثر 12 فیلم در هر بخش از این دوره از جشنواره انتخاب خواهد شد اظهار داشت: از هیئت انتخاب درخواست می کنم 10 فیلم دیگر نیز در جایگاه ذخیره انتخاب کنند تا در صورت موجود بودن زمان پس از فیلم های اصلی به ترتیب این تعداد نیز نمایش داده شود.
محمد رضا حاجی غلامی به اولویت کیفیت آثار بر کمیت آن اشاره کرد و گفت: هدف تنها بالا بردن آمار فیلم ها در جشنواره نیست بلکه ملاک اصلی کیفیت آثار است.
وی از هیئت انتخاب درخواست کرد علی رغم برگزاری این دوره از جشنواره در یزد امتیاز خاصی برای فیلم های ارسالی از این استان در نظر نگیرند. حاجی غلامی گفت: اگر هیئت انتخاب به این نتیجه برسدکه هیچ فیلمی هم از یزد انتخاب نشود اشکالی ندارد، چراکه این امر دال بر سلامت جشنواره است.
در ادامه نشست فرهاد ورهرام، یکی از اعضای هیئت انتخاب با گلایه از دخل و تصرف در زمان فیلم های مستند گفت: اثری که توسط تهیه کننده تایید می شود نباید توسط کارگردان یا هر کس دیگری در آن دخل و تصرفی صورت گیرد.
ورهرام ادامه داد: متاسفانه سال گذشته در یکی از جشنواره ها زمان یک فیلم کم شده بود که این کار بی احترامی به تهیه کننده محسوب می شود.
حسن نقاشی عضو یزدی هیئت نیز با بیان اینکه کیفیت فیلم از کمیت آنها مهمتر است اظهار داشت: در جشنواره سینمایی حقیقت، نیز تا زمانی که توسط گروه قبل اداره می شد به کمیت اهمیت زیادی داده میشد اما خوشبختانه در این دوره تدابیری اندیشیده شد و کیفیت جای خود را به کمیت داد.
به گفته وی جشنواره نباید تنها با فیلم پر شود بلکه باید بتوان فرصت رقابت ایجاد کرد.
شاهپور شهبازی از دیگر اعضای هیئت معتقد است: موضوع این دوره از جشنواره به طور مستقیم و غیر مستقیم با دین ارتباط دارد و لذا تعیین حد و مرز کار دشواری است.
در ادامه جلسه اسماعیل میهن دوست، عضو هیئت انتخاب، با تایید رویکرد برتری کیفیت بر کمیت گفت: سینمای مستند کوتاه در مقایسه با مستند بلند امکان خودنمایی کمتری دارد پس چه بهتر که تدبیری بیندیشیم تا فیلمسازان جوان فرصت یابند فیلم های خود را نمایش دهند.
وی افزود: امیدوارم با حفظ رویکرد برتری کیفیت، بحث حمایت از فیلمسازان جوان هم مد نظر قرار گیرد.
امیر توده روستا دیگر عضو هیئت انتخاب، با اشاره به بخش های این دوره از جشنواره گفت: امکان دارد فیلمسازی نگاهش به موضوع فیلم با واقعیت مطابقت نداشته باشد به همین دلیل امکان دارد هنگام بازبینی فیلم ها آنها به بخش دیگری انتقال یابند.
حسین روشن بخش نیز دومین عضو یزدی هیئت انتخاب در این نشست معتقد بود: فیلم ها تا دیده نشود هیچ چیز مشخص نمی شود زیرا باید با داده ها قضاوت کرد.
در پایان این نشست لوح انتصاب اعضای هیئت انتخاب نهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی توسط محمدرضا دهبیدی پور، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برای شروع بازبینی آثار، به اعضا تقدیم شد. ک/1
650



14/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن