تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804257885




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزییات نامه عجیب صداوسیما به فدراسیون فوتبال!


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: جزییات نامه عجیب صداوسیما به فدراسیون فوتبال!
صداوسیما در نامه‌ای جالب به فدراسیون فوتبال ضمن تعیین حق پخش تلویزیونی لیگ امسال به مبلغ 20 میلیارد تومان، نحوه درآمدزایی‌های گذشته فدراسیونی‌ها را هم به یادشان آورد و احقاق درآمد 160 میلیاردی تبلیغات محیطی را هم در گرو پذیرش بسته پیشنهادی‌اش دانست.
ایسنا: صداوسیما در نامه‌ای جالب به فدراسیون فوتبال ضمن تعیین حق پخش تلویزیونی لیگ امسال به مبلغ 20 میلیارد تومان، نحوه درآمدزایی‌های گذشته فدراسیونی‌ها را هم به یادشان آورد و احقاق درآمد 160 میلیاردی تبلیغات محیطی را هم در گرو پذیرش بسته پیشنهادی‌اش دانست.

صداوسیما در بسته پیشنهادی‌اش به فدراسیون فوتبال برای پرداخت حق پخش تلویزیونی فصل 94 - 93 مسابقات لیگ برتر، مبلغ حدودی20 میلیارد تومان را تعیین کرده و در نامه‌ای جالب به فدراسیون ارتقای سطح و شیوه درآمدزایی فدراسیون و سازمان لیگ را مدیون زحمات خود دانسته و با پایانی محترمانه اما در عین حال تهدیدآمیز حصول تمام درآمدها تبلیغاتی کنونی را در گرو پذیرش پیشنهاد خود قلمداد کرده است!

** چه کسی درآمد 4 میلیاردی فدراسیون از صندوق حمایت از قهرمانان را محقق کرد؟!

صداوسیما در ابتدای این نامه به مقاطع زمانی مختلفی اشاره کرده که فدراسیون از محل‌هایی چون صندوق حمایت از قهرمانان ورزشی تغذیه می‌کرد؛ محلی که سالانه حداکثر 3 تا 4 میلیارد تومان از آن به فدراسیون و سازمان لیگ پول تزریق می‌شد. این سازمان مدعی شده با ورودش به موضوع، این شانس را به فدراسیون داده که از این محل درآمد بیشتری نسبت به سال‌های اولیه بدست آورد!

** صداوسیما درآمدش از تبلیغات محیطی را لو داد؟

صداوسیما همچنین عنوان کرده با ورود دوباره‌اش به موضوع ارتقای درآمدهای فوتبال، کمک‌حال فدراسیون بوده و طی 3 سال از فصل 91 - 90 تاکنون مبلغ 42 میلیارد تومان را تحت عنوان حق پخش تلویزیونی پرداخت کرده است. همینطور در این مدت حق بهره‌برداری از تبلیغات محیطی را به فدراسیون واگذار کرده و در عین حال می‌داند که آنها در این زمان حدود 50 میلیارد تومان درآمدزایی داشته‌اند!

در این بخش از نامه، صداوسیما با قبول درآمد 50 میلیارد تومانی از محل تبلیغات محیطی، به نوعی اعلام کرده که خودش در گذشته درآمدی در همین حدود را از این محل بدست می‌آورده اما مبلغ اضافه‌تری به خاطر این درآمد، به فدراسیون پرداخت نشده است!

** این ما بودیم که شما را از درآمدزایی سنتی نجات دادیم!

صداوسیما گفته که ورود آنها به مساله باعث شده تا فدراسیون دیگر از محل درآمدزایی سنتی استفاده از بودجه صندوق حمایت از قهرمانان، ارتزاق نکند و پا به عرصه شیوه‌های جدید درآمدزایی گذارد!

اما آنچه در دنیا رواج دارد میان این دو محل درآمدی برای فوتبال تفکیک وجود دارد. معمولا سهم تبلیغات محیطی حدود 30درصد مجموع درآمدهای تبلیغاتی و سهم حق پخش تلویزیونی حدود 70 درصد آن است و عملکرد فیفا هم همین را نشان می‌دهد.

** تلویزیون خواهان قرارداد 3 ساله با افزایش میانگین 25 میلیاردی

صداوسیما مبلغ پیشنهادی یا بهتر بگوییم تعیین شده از سوی خود برای حق پخش تلویزیونی در فصل 93 - 92 را 20 میلیارد تومان اعلام کرده و این در حالی است که این درآمد در فصل گذشته 18 میلیارد تومان بود!

همچنین افزایش 2 میلیاردی صداوسیما در حق پخش در حالی است که آنها درخواست عقد قرارداد سه ساله و افزایش رقم حق پخش طی این مدت با میانگین حدودی 25 میلیارد تومان را در نظر گرفته که این نشان از افزایش 25 درصدی سالانه دارد.

** آیا تهدید صداوسیما عملی می‌شود؟!

در انتهای نامه هم صداوسیما در بیانی محترمانه اما در عین حال تهدیدآمیز تاکید کرده اگر فدراسیون پیشنهاد صداوسیما را نپذیرد و مسابقات فوتبال لیگ برتر از تلویزیون پخش نشود، طبیعتا تبلیغات محیطی در استادیوم‌ها هم دیگر ارزشی نداشته و فدراسیون از این محل درآمدزایی هم محروم می‌شود!

** مقاومت امسال کفاشیان را در چه حدی می‌دانید؟

سال گذشته هم موضوع توافق فدراسیون و صداوسیما بر سر مبلغ حق پخش تلویزیونی در میان بود و علی کفاشیان رییس فدراسیون بارها تهدید می‌کرد که اگر مبلغ درخواستی‌ فدراسیون محقق نشود اجازه ورود دوربین‌های تلویزیونی به ورزشگاه‌ها را نمی‌دهد. صداوسیما پای حرفش ایستاد و نظر فدراسیون هم در حد تهدید در رسانه‌ها باقی‌ ماند و چاره‌ای جز تسلیم شدن نداشت. حداکثر اقدام فدراسیون تبدیل قرارداد 3 ساله به یک ساله بود تا شاید بتواند چانه‌زنی را پس از جام جهانی با قدرت بیشتری دنبال کند. الان فدراسیون همان موضع پارسال را دارد و نامه صداوسیما هم نشان می‌دهد از چه موضعی با فدراسیون مذاکره می‌کند!

حال باید دید تهدید امسال کفاشیان در شرایطی که همچنان بعضی باشگاه‌ها از بودجه بیت‌المال ارتزاق می‌کنند، چقدر جدی و مقاومتش در چه حدی است، هرچند شکل صحیح کار قطع ورود بودجه‌های دولتی به فوتبال و خصوصی‌شدن واقعی و کامل تمامی باشگاه‌های ایران از یک طرف و احصای درآمدهای قانونی و طبیعی فوتبال از محل حق پخش تلویزیونی، تبلیغات محیطی و... در طرف دیگر است.



دوشنبه, 13 مرداد 1393 ساعت 15:15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن