تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا به سعادت كسى كه عمرش طولانى و كردارش خوب باشد. چنين كسى عاقبتش خوب است؛ ز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803305566




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشکيل پايگاه هاي مشاوره انتخاب رشته کنکور و موسسات آموزش عالي در مناطق 14 گانه استان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ مرداد ۱۳۹۳ (۱۳:۵۹ب.ظ)
در همايش علمي کنکور 94 در ابهر عنوان شد تشکيل پايگاه هاي مشاوره انتخاب رشته کنکور و موسسات آموزش عالي در مناطق 14 گانه استان همايش علمي کنکور 94 با حضور رضايي مدير آموزش و پرورش ابهر ،عباسي معاون آموزش متوسطه، بهبودي رئيس اداره مشاوره و تربيت تحصيلي اداره کل ،کارشناسان مشاوره مناطق 14 گانه استان و دکتر درويشي ، با استقبال بيش از 600 نفر از دانش آموزان و اوليا در تالار شهيد باهنر ابهر برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، همايش علمي کنکور 94 با حضور رضايي مدير آموزش و پرورش ابهر ،عباسي معاون آموزش متوسطه، بهبودي رئيس اداره مشاوره و تربيت تحصيلي اداره کل ،کارشناسان مشاوره مناطق 14 گانه و دکتر درويشي از روانشناسان برجسته و صاحب نظر کشور در دو نوبت صبح و عصر روز يکشنبه مورخه 12/5/93 با استقبال بيش از 600 نفر از دانش آموزان و اوليا در تالار شهيد باهنر ابهر برگزار شد.
در ابتداي اين جلسه رضايي مدير آموزش و پرورش ابهر ضمن خير مقدم گويي به ميهمانان خاطرنشان کرد:همانند سالهاي گذشته و در ايام اعلام نتايج اوليه کنکور سراسري، آموزش و پرورش ابهر دو پايگاه(دبيرستان هاي ايران و شهيد باهنر) را براي ارائه خدمات مشاوره اي و راهنماي انتخاب رشته در نظر گرفته است.
وي با بيان اينکه به داوطلبان توصيه مي‌شود از مراجعه به مراکز غيرمجاز انتخاب رشته خودداري و براي انتخاب رشته به مراکز مشاوره و راهنمايي آموزش و پرورش مراجعه کنند افزود: در اين پايگاه‌ها مشاوران مجرب‌ علاوه بر ارائه خدمات انتخاب رشته به کمک نرم افزار‌هاي انتخاب رشته، مشاوره و راهنمايي‌هاي لازم و اطلاعات مربوط به هر رشته و دانشگاه را در اختيار داوطلبان قرار مي‌دهند.
در ادامه، بهبودي رئيس اداره مشاوره و تربيت تحصيلي اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، با اشاره به اين که همه ساله در ايام اعلام نتايج کنکور، مؤسسات و مراکز غير مجاز به صورت قارچ گونه رشد و با تبليغات غير واقعي سعي در جذب خانواده ها و دانش آموزان براي انتخاب رشته دارند و مبالغ غير متعارفي را براي اين کار مطالبه مي کننداظهار کرد: با توجه به اينکه اين افراد تخصص لازم را نداشته و داراي اطلاعات جامع نيستند به همين دليل بزرگترين آسيب را به سرنوشت و آينده دانش آموزان وارد مي کنند.
وي ادامه داد: گاهي اين لطمات وارد شده، جبران ناپذير است به همين خاطر اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان براي کمک به دانش آموزان و والدين آنان با پيشگيري از سوء استفاده افراد و مؤسسات غير مجاز، اقدام به برنامه ريزي جهت تشکيل پايگاه هاي مشاوره انتخاب رشته کنکور و موسسات آموزش عالي در مناطق 14 گانه استان کرده است.
بهبودي با اشاره به اينکه براساس پژوهش انجام گرفته در کميته پژوهش، مراکز مشاوره آموزش وپرورش رتبه اول را در بين ساير مشاورين کسب کرده اندگفت :اعتماد به معلمان در جامعه افتخار و گوهري است که بايد آن را پاس داشت.
وي با تاکيد بر اين که انتخاب رشته با توجه به علاقه مندي، توانايي، رتبه و تراز دانش آموز با استفاده از نرم افزار استخراج و در اختيار داوطلب قرار مي گيرد گفت: با توجه به انتخاب رشته رايانه اي، وضعيت خانوادگي، شرايط اقتصادي و مؤلفه هاي روانشناختي توسط مشاور بررسي و راهنمايي و مشاوره فردي ارائه مي شود.
در ادامه اين همايش دکتر درويشي به برنامه ويژه مطالعات کنکور،مهارت هاي سبک خوب زندگي، مباني طب سينا، غذا و سلامت و طبيعت و مزاج آدمي پرداخت.
وي درباره فراهم نمودن شرايط مناسب براي فرزندان براي مطالعه و برنامه ريزي اظهار داشت :پدران و مادران بايد قبل از هر کاري ويژگي هاي اخلاقي و شرايط سني آنها را شناخته و با آگاهي و معرفت با آنهاتعامل و همکاري نمايند.
اين روانشناس برجسته با بيان خصوصيات اخلاقي نوجوانان 16،17 و18 ساله افزود: دانش آموزان و اوليا بايد ببينند براي موفقيت در کنکور بايد چه چيزهايي را کنترل کنند و از چه چيزهايي بگذرند تا در نهايت برنده واقعي باشند.
وي با اشاره به فرم برنامه ريزي مطالعاتي کنکور در طول سال، ضمن توضيح در باره هر يک از بندها و چگونگي برنامه ريزي و زمانبندي مطالعه به 5 اصل ؛«1- تقدم مطالب 2- تاخر مطالب 3- رعايت ارتباط مطالب 4- برجسته و نماياندن مطالب 5- مرور مطالب »در ياد آوري مطالب پرداخت و با ارائه توضيحاتي در مورد هر يک از موارد،بر رعايت اين 5 اصل و برنامه ريزي براي موفقيت در کنکور تاکيد کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن