تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 15 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809544734




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آهنگ اجاره بهای مسکن از نرخ تورم و توان مالی مردم پیشی گرفته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کارشناس اقتصادی؛ آهنگ اجاره بهای مسکن از نرخ تورم و توان مالی مردم پیشی گرفته است تهران - ایرنا - یک کارشناس مسایل اقتصادی با بیان اینکه شکاف میان افزایش اجاره بهای مسکن و توان مالی مردم هر روز بیشتر می شود، گفت: این امر از همبستگی میان دو متغیر نرخ اجاره بها با نرخ تورم حکایت دارد و می توان گفت آهنگ اجاره بها همگام و حتی سریعتر از نرخ تورم نواخته شده است.


مهرداد کیانیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: با رشد تورم، سرپناه به عنوان ضروری ترین نیاز یک شهروند، به گرانترین کالا و آرزوی دور از دسترس او تبدیل شده و هزینه اجاره مسکن بدون توجه به توان مالی قشر متوسط و کم درآمد جامعه، روند صعودی را طی می کند.
این کارشناس اقتصادی افزود: این پرسش همواره برای مستاجران مطرح است که آیا شاخص های اقتصادی و افزایش نرخ تورم تعیین کننده قیمت ها در بازار اجاره است یا بازارگردانی مشاوران املاک، کار قیمت گذاری را انجام می دهد.
وی افزود: به هر حال، نقطه اشتراک قیمت ها گرانی است، قیمت هایی که از توان خرید مردم پیشی گرفته و اهتمام بیشتر مسئولان را برای حل این مشکل طلب می کند.
کیانیان، افزایش اجاره بها و آزادی عمل مالکان در تعیین قیمت را دغدغه مهم خانواده ها دانست و افزود: یک سوم خانواده های ایرانی و نیمی از جوانان کشور بیشترین متقاضیان مسکن اجاره ای هستند و این امر اجاره نشینی را به یکی از معضلات جامعه تبدیل کرده از این رو باید در آینده نزدیک برای بهبود وضعیت مسکن تدابیر مناسب اتخاذ شود.
وی افزود: دولت باید از اعمال سیاست های اقتصادی که منجر به افزایش نرخ تورم می شود، اجتناب کند زیرا افزایش نرخ تورم رابطه ای مستقیم با افزایش اجاره بهای مسکن دارد و ادامه این سیاست ها، نرخ تورم را تشدید کرده و آثار سوء آن در بخش مسکن بیشتر آشکار خواهد شد.
این استاد اقتصاد افزود: با آغاز طرح هدفمندی یارانه ها، افزایش قیمت حامل های انرژی و رکود در خرید و فروش مسکن، همه نگاه ها به مستاجران دوخته شد و صاحبخانه ها برای جبران هزینه های زندگی، فشار مضاعفی به این قشر کم درآمد جامعه وارد می کنند.
وی افزود: البته در شرایطی که میانگین نرخ تورم کشور بیش از 30 درصد و سهم مسکن در آن، بالاترین نقش را داشته، نمی توان انتظار داشت که مالکان از افزایش اجاره بها خودداری کنند.
کیانیان با بیان اینکه مسئولان تاکنون موفق به ارایه راهکار قانونی برای قیمت گذاری نشده اند، افزود: البته دولت ها همواره درصدد کنترل اجاره بهای مسکن برآمده اند اما با توجه به وجود برخی متغیرها از جمله تورم، بی ثباتی اقتصادی، رکود بازار خرید و فروش مسکن که در افزایش اجاره ها تاثیرگذار بوده اند، موفق به مهار این مشکل نشدند.
وی با تاکید بر اینکه ساماندهی بازار اجاره بهاء نیاز به تعادل عرضه و تقاضا دارد، افزود: ساخت و سازها باید افزایش یابد تا در بخش کلان اقتصاد، ثبات و بهبود شاخص ها به بهبود وضعیت اقتصادی کشور کمک کند.
این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: صنعت اجاره باید فعال شود و اگر سرمایه گذاری در ساخت و ساز و بازار اجاره بها سرمایه گذاری می کند، باید از برخی مشوق ها نظیر معافیت های مالیاتی برخوردار شود.
وی با بیان اینکه بخش مسکن سهم بالایی را در سبد خانوار به خود اختصاص داده است، افزود: این بخش نیازمند توجه ویژه دولت برای رهایی از آشفتگی است و از آنجا که بازار اجاره بها به کنترل تورم و بهبود وضعیت اقتصادی نیازمند است، دولت باید طرحهایی که این اهداف را دنبال می کند، در دستور کار قرار دهد.
البته دولت یازدهم اعلام کرده است که قصد دارد قفلی را که مالکان آپارتما ن های اجاره ای سالهاست بر بازار اجاره زده و مانع ورود دولت به این بازار برای کنترل اجاره بها شده اند را از طریق اجرای طرح مسکن استیجاری باز کند. گرچه این طرح، جدید نیست و سابقه اجرای ناقص آن در سه دولت گذشته وجود داشته اما نقشه راه کامل راه اندازی بازار مسکن اجاره ای در قانون ساماندهی مسکن مصوب سال 87، آماده استفاده دولت تدبیر و امید است.
اقتصام (4)1070**1558



13/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن