تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812836322




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روانشناسی سرمایه گذاری های طلا و نقره


واضح آرشیو وب فارسی::

در سرمایه گذاری های مختلف مانند طلا و نقره، حمایت روانی یا سطوح قیمت مقاومت پدیده‌ای است که به وضوح مشاهده می‌شود - معمولاً به یک عدد گرد مشخص، مانند 60000 دلار برای بیت‌کوین در بازار فعلی مرتبط است.

سرمایه‌گذاری، در حالی که معمولاً به تحلیل تکنیکی و بنیادی متکی است، گاهی تا حد زیادی شامل احساسات و روان‌شناسی نیز می‌شود. یک مثال عالی از این شاخص ترس و طمع است که در زیر مشاهده می شود:

به جای اینکه بازار را صعودی یا نزولی قرار دهیم، می‌توانیم آن را ترسناک یا حریص بدانیم، و این نمودار از داده‌ها برای تشخیص احساسات فعلی بازار استفاده می‌کند.


نقره نقرا

بررسی ریسک گریزی در سرمایه گذاری طلا و نقره

سرمایه‌گذاران فردی دارای ریسک‌هایی هستند که بسیار متفاوت است: برخی ممکن است دوست داشته باشند در مخاطره‌آمیزترین ارزهای دیجیتال مانند memecoins سرمایه‌گذاری کنند، در حالی که دیگران ممکن است فقط در سهام و یا شمش نقره و طلا و ... سرمایه‌گذاری کنند.

یکی از مواردی که اکثر سرمایه گذاران با آن موافق هستند این است که فلزات گرانبها به طور گسترده دارایی های "پناهگاه امن" شناخته شده هستند، در برابر تورم محافظت می کنند و در طول زمان ثابت می شوند که ذخیره ارزش مفیدی هستند، به طور قابل توجهی کمتر از ارزهای جایگزین ارزهای فیات ما نوسان دارند.

محافظت در برابر تورم : بیشتر شهروندان در سراسر جهان شروع به یادگیری می کنند - به ویژه چاپ پول پس از همه گیری - که نگه داشتن پول نقد در بانک یک خطر است، زیرا تورم آن را به هیچ تبدیل می کند. داشتن دارایی هایی با ارزش اثبات شده مانند طلا و نقره با محافظت و حفظ ثروت به محافظت در برابر تورم کمک می کند و به سرمایه گذاران کمک می کند تا ریسک خود را مدیریت کنند.

دارایی مشهود : شما نمی توانید سهام یا سهمی را مانند سکه یا شمش طلا و نقره از نظر فیزیکی نگه دارید، و برخی از سرمایه گذاران دوست دارند دارایی فیزیکی با ارزش ملموس در خانه خود داشته باشند - این امر ممکن است به ویژه در ایالات متحده که بسیاری از ایالت ها در آنجا هستند مهم شود. اکنون طلا و نقره را به عنوان به صورت طلا آبشده و نقره 999 ساچمه خرید و فروش می کنند.

ارزش داخلی : به لطف موارد استفاده صنعتی و خرده فروشی از طلا و نقره (به عنوان مثال جواهرات)، بدون ذکر هزینه استخراج و تولید، فلزات گرانبها هرگز نمی توانند بدون ارزش باشند.

نوسانات کمتر: طلاو نقره در حالی که بدون نوسان نیستند، طلا و نقره نسبت به ارزهای فیات صادر شده توسط بانک‌های مرکزی به «پول سالم» نزدیک‌تر ارزیابی شده‌اند. طلا و نقرا می توانند به عنوان ذخیره ارزش، وسیله مبادله و واحد حساب مورد استفاده قرار گیرند، در حالی که به لطف تورم، فیات دیگر یک ذخیره موثر ارزش نیست. سرمایه گذاران ریسک گریز این را می دانند و ثروت خود را در طلا و نقرا به جای فیات نگه می دارند. 

تنوع بخشی: سرمایه گذارانی که به دنبال مدیریت ریسک خود هستند، معمولاً پرتفوی خود را متنوع می کنند و طلا و نقرا را به عنوان بخشی از استراتژی شامل املاک و مستغلات، سهام و سهام، ارزهای دیجیتال و موارد دیگر می کنند. 

اثر باند واگن در طلا و نقره

اثر bandwagon وضعیتی را در سرمایه گذاری طلا و نقره توصیف می کند که در آن مردم صرفاً به این دلیل که دیگران این کار را انجام می دهند به بازار خرید می کنند، نه اینکه تصمیم خود را بر اساس تجزیه و تحلیل کامل قرار دهند. 

به دلیل مواردی مانند هیاهوی رسانه های اجتماعی، تأیید افراد مشهور، تبلیغات متقاعد کننده و موارد دیگر، اثر باند واگن اغلب برای سرمایه گذار باهوش خیلی دیر به وجود می آید.

اثر bandwagon نمونه ای از ذهنیت گله است که در آن سرمایه گذاران در هیجان و احساسات مثبت پیرامون یک فلز گرانبها خاص غرق می شوند و خطرات بالقوه را نادیده می گیرند.

این خطرات می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • خرید در اوج و ضرر دادن
  • از نوسانات شدید رنج می برند، زیرا دیگران خرید یا فروش می کنند
  • عدم درک دارایی به دلیل عدم تحقیق و عدم استفاده مناسب از آن


سرمایه گذاری طلا

غلبه بر تعصب بیزاری از دست دادن 

ضرر گریزی می‌تواند تأثیر فلج‌کننده‌ای روی سرمایه‌گذاران کم‌تجربه داشته باشد، به‌خصوص اگر نتایج قبلی منفی باشد، اما راه‌هایی برای غلبه بر آن وجود دارد که ساده است و باید به خاطر داشت:

مثبت بمانید - شما در حال برداشتن گام مهمی در جهت حفظ و محافظت از ثروت خود هستید. 

یک برنامه داشته باشید – تصمیم بگیرید که آیا به دنبال سود کوتاه مدت هستید یا یک استراتژی تولید ثروت بلندمدت. بررسی محدوده قیمتی برای معامله، از جمله توقف کمتر و کسب سطوح سود، می تواند مفید باشد. 

سناریوهای احتمالی بدتر را شناسایی کنید - این به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که آیا در وهله اول باید سرمایه گذاری کنید یا خیر. به یاد داشته باشید، هرگز در طلا و نقره بیش از آن چیزی که می توانید از دست بدهید، سرمایه گذاری نکنید! 

بدانید چه زمانی باید خارج شوید – جدا از طرح Microstrategy برای بیت کوین، که به سادگی «هرگز فروش» است، حتی بلندمدت ترین سرمایه گذاری ها معمولاً دارای تاریخ خروج هستند. برای مثال، فقط به زمانی که مردم سهام می فروشند نگاه کنید. 

سایر سوگیری ها در ارزیابی ریسک سرمایه گذار طلا و نقره

سوگیری های بسیار بیشتری وجود دارد که می تواند بر وضعیت ذهنی حتی با تجربه ترین سرمایه گذاران تأثیر بگذارد، بنابراین داشتن دانش کاری از هر یک به خلع سلاح آنها کمک می کند:

اعتماد بیش از حد - موفقیت های گذشته یا زمان زیادی که صرف تحقیق می شود می تواند سرمایه گذاران را وادار کند که توانایی های خود را بیش از حد ارزیابی کنند و ریسک های بسیار بزرگ تری نسبت به آنچه در غیر این صورت ممکن بود انجام دهند، بپذیرند.

لنگر انداختن – این یک سوگیری است که زمانی رخ می‌دهد که سرمایه‌گذاران طلا و نقره به اولین اطلاعات مرتبطی که با آن برخورد می‌کنند، دقت می‌کنند، خواه دقیق باشد یا نه!

تمایل - این تعصب باعث می شود که سرمایه گذاران به سادگی بیش از حد دارایی های خود را از دست بدهند، در حالی که برندگان را خیلی زود به فروش می رسانند، و سعی می کنند قیمت را از بین ببرند. 

تایید - این زمانی است که سرمایه گذاران به دنبال اطلاعاتی هستند که از دیدگاه های قبلی آنها پشتیبانی می کند. 

تازگی – این سوگیری سرمایه گذاران را وادار می کند که فقط به آخرین رویدادهای مربوط به دارایی های انتخابی خود نگاه کنند. به یاد داشته باشید، وقتی شک دارید، بزرگنمایی کنید! 

انتساب به خود - این سوگیری زمانی رخ می دهد که سرمایه گذاران عوامل خارجی را به دلیل نتایج ضعیف سرزنش می کنند، در حالی که به خود اعتبار نتایج مثبت را می دهند. 

محرک های احساسی در بازارهای گاوی در مقابل خرسی

فراتر از تعصبات، احساسات مشترک و پیچیده نیز احساسات سرمایه گذاران را در بازارهای گاو نر و خرس تحریک می کند - ما قبلاً به ترس و طمع نگاه کرده ایم.

سایر محرک های احساسی شامل خوش بینی و سرخوشی یا شادی در بازارهای گاوی و ناامیدی در بازارهای نزولی است. سرخوشی تمایل به آوردن سرمایه گذاران جدید و پول جدید به دارایی های تثبیت شده دارد، در حالی که ناامیدی می تواند باعث از دست دادن اعتماد سرمایه گذاران و عقب نشینی کامل شود، به خصوص اگر بازار نزولی طولانی شود. 


سرمایه گذاری نقره

استراتژی هایی برای به حداقل رساندن سرمایه گذاری های هیجان محور

تعدادی از راه‌های موثر برای به حداقل رساندن – اگر نگوییم کاملاً از بین بردن – احساسات ناشی از سرمایه‌گذاری وجود دارد، که برخی از آنها عبارتند از: 

جستجوی منابع آموزشی با کیفیت بالا – به جای تحصیل، آموزش خود با انبوهی از منابع مفید موجود به صورت آنلاین برای هر کسی که به دنبال سرمایه گذاری در فلزات گرانبها است، بسیار مهم است. سرمایه گذاران کریپتو به این DYOR می گویند: خودتان تحقیق کنید.

میانگین‌گیری هزینه‌های دلار – در بلندمدت، میانگین‌گیری هزینه دلار (DCA) نتایج خوبی ارائه می‌دهد و بسیاری از استرس‌های ناشی از تلاش برای زمان‌بندی بازار را از بین می‌برد.

خودکار کردن معاملات – به خصوص اگر DCA داخل و خارج شود، خودکار کردن این معاملات، فوریت انجام آن را به صورت دستی از بین می برد و می تواند به مدیریت جنبه احساسی سرمایه گذاری کمک کند. 

وسواس نداشته باشید - بسیار مهم است که به طور مداوم موجودی پرتفوی و آخرین اخبار را بررسی نکنید، زیرا این امر تأثیر منفی بر سلامت روان خواهد داشت و می تواند بر تصمیمات سرمایه گذاری تأثیر بگذارد. استراحت کنید! 

یک حسابدار یا مربی (یا هر دو) داشته باشید – به متخصصی دسترسی داشته باشید که می‌تواند به شما مشاوره درستی بدهد و تجربه بیشتری نسبت به شما داشته باشد، حتی برای سرمایه‌گذاران کهنه‌کار. 

روندهای روانشناسی در طلا و نقره

همانطور که می بینیم، مقدار زیادی از روانشناسی روند سرمایه گذاری در طلا و نقرا را هدایت می کند، اما با توجه به رشد کامل بازار فلزات گرانبها، خوشبختانه احتمال خوش بینی بیشتر از ناامیدی وجود دارد.

برای جمع بندی، مهم است که هم آگاه باشید و هم اقداماتی را برای محدود کردن تأثیر روانشناسی که سرمایه گذاری در طلا و نقره را هدایت می کند، انجام دهید. 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 342]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن