تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله، هرگز بدگويى كسى را نمى‏كردند، سرزنش نمى‏نمودند و در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804855329




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاد اقتصاد دانشگاه : اقتصاد مقاومتی نیازمند فضاسازی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاد اقتصاد دانشگاه : اقتصاد مقاومتی نیازمند فضاسازی است تهران – ایرنا – استاد اقتصاد دانشگاه های کشور گفت: برای موفقیت در اقتصاد مقاومتی نیازمند فضاسازی هستیم ومردم باید بدانند که اقتصاد مقاومتی مبارزه ای است که ازدفاع سخت تر است، چون دردفاع قربانیان، شهدا وتخریب وخسارت را می دیدیم ولی دراقتصاد مقاومتی تخریب را نمی توان دید.


ابراهیم رزاقی عصر یکشنبه درجلسه هفتگی انصار حزب الله گفت: اگر بخواهیم اقتصاد از این حالت خارج شود باید خام فروشی را کنار بگذاریم وبه طرف تولید برویم.
وی گفت : تا زمانی که خام فروشی کنیم وبعد نیازهایمان را وارد کنیم به نفع آمریکایی ها ودشمنان است چرا که این کارباعث میشود که نیازمند خارج باشیم و آنها خیلی راحت ما را تنبیه می کنند وما باید مطیع باشیم وهیچ وقت نمی توانیم حرفمان را بزنیم.
وی گفت: مشکلات اقتصاد ایران این است که اقتصادمان وابسته به خارج است کارخانه هایمان وقطعات ان، مواد اولیه وهمه چیز رااز خارج وارد می کنیم و این را نمی خواهیم قبول کنیم .
وی درادامه به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد وگفت : اقتصاد مقاومتی که رهبری فرمودند هرکسی به میل خودش اقتصاد مقاومتی را تعریف می کند. این اقتصاد مقاومتی من درآوردی نیست تمام مسوولین دولتی اززمانی که رهبری اعلام کردند می گویند این کاری که ما می کنیم اقتصاد مقاومتی است مثلا وزیر نفت گفته است اقتصاد مقاومتی یعنی این که یک میلیون بشکه درروز صادر کنیم. این اقتصاد مقاومتی است دراقتصاد مقاومتی آمده است که خام صادر نکنیم بعد شما می گویید که یک میلیون بشکه در روز صادر کنیم.
وی گفت : تمام این کارهایی که درارتباط با اقتصاد مقاومتی انجام می شود به واقع اقتصاد مقاومتی نیست.
رزاقی با طرح این سوال که اقتصاد مقاومتی چیست؟ گفت : زمانی که در دفاع مقدس بودیم چگونه دفاع کردیم وجنگیدیم. اگر ما رااز نظر اسلحه تحریم کردند اسلحه ساختیم وخیلی چیزهای دیگر که باعث شد ما به کجا رسیدیم.
وی ادامه داد: شاهدیم که وقتی درمواد غذایی تحریم شدیم تعاونی هایی به وجود آمد به نام تعاونی های مصرف و این تعاونی ها تولید را از مرحله اول به دست مصرف کنندگان رساندن وکالا برگ به مردم دادند.
این اقتصاد دان گفت: در تمام دنیا هم همین فرمول است از جایی که شما را تحریم کردند وآسیب رساندند ازهمان جا برای مقاومت اقدام شد که البته مقاومت هم مشکلات و دردسر دارد ولی نتیجه می دهد.
رزاقی گفت : این وضعی که الان هست چیست؟ اگر دراین وضع نفت زیادی بفروشیم وکالا وارد کنیم وجامعه را غرق کالا کنیم همان می شود که قبلا هم بود باز آسیب پذیری افزایش پیدا می کند.
این استاد دانشگاه گفت: اگر اقتصاد مقاومتی با آرامی جلو نرود و فرهنگ ایجاد نکند علیه حکومت ودولت شورش به پا می شود بنابراین باید کار فرهنگی بشود البته دشمنان زیاد هستند وازطرف دیگر هم بسیاری ازمسوولین که اقتصاد مقاومتی را قبول ندارند ونسبت به آن هم ناآگاهند ولی بعضی ها هم دقیق می دانند اقتصاد مقاومتی چیست ولی نمی گذارند که پیاده شود.
وی یادآور شد:اقتصاد مقاومتی مبنایش هم اسلام است. یعنی بی نیازی به خارج ، درونی کردن اقتصاد ، شغل برای همه طبق بند 43 قانون اساسی ، همه امکانات حداقل برای همه باشد مثل دارو، غذا، مسکن وبایک شیفت کارکردن بتوان زندگی کرد که متاسفانه امروز با شرایطی که پیش آمده این گونه نیست.
این اقتصاد دان درادامه با طرح این سوال که اقتصاد اسلامی چیست؟ آیا ما چیزی به عنوان اقتصاد اسلامی داریم یا نداریم؟ گفت: یک عده ای می گویند که اقتصاد اسلامی نداریم. بعضی برگشته اند به صدر اسلام ومی گویند حضرت علی (ع) و امامان (ع) وحضرت رسول(ص) چه می گفت.
وی ادامه داد: ولی نکته اینجاست مگر انقلاب ما انقلاب اسلامی نبود. امام مگر رهبری نکرد. مگر ایشان قانون اساسی را تایید نکرد واین قانون اساسی را 98 درصد مردم تایید نکرد بنابراین اقتصاد اسلامی است مشکل این است که ما قبول نداریم و آن را پیاده نمی کنیم.
رزاقی اضافه کرد: اقتصاد اسلامی در بند بند قانون اساسی وجود دارد. اندیشه های امام را دروصیت نامه ایشان بخوانید کاملا درانطباق با قانون اساسی است به نظر شما این اسلامی نیست.
این استاد دانشگاه یادآور شد: بسیاری ازکسانی که باید طرفدار قانون اساسی باشند توجه نمی کنند ازجمله شورای نگهبان قوانینی را که مجلس تصویب کرده است مغایر با قانون اساسی می داند ولی مغایر با اسلام نمی داند در صورتی که بحث اساسی این است که اسلام موجب شد که این انقلاب به رهبری امام (ره) به وجود بیاید و دردنیا چه آنهایی دید منفی دارند وچه آنهایی که این انقلاب را برپا کننده یا بیدار کننده در دنیا می دانند، مورد توجه است.
این اقتصاد دان گفت: مشکل امروز اقتصاد این است که ما لیبرالی فکر می کنیم ولی می خواهیم ظاهر اسلامی داشته باشیم.
وی یادآور شد: اگر واقعا اقتصاد بخواهد اسلامی شود به ضرر خیلی افراد می شود چون اقتصاد سرمایه داری است ولیبرالی اگر بخواهد محدود شود جلوی خیلی چیزها گرفته می شود که به ضرر بسیاری می شود.
رزاقی درادامه به شرایط بازار وافزایش قیمت ها اشاره کرد وگفت: بازار مرتبا در شرایطی کار می کند که به سمت افزایش قیمت می رود ولی جلوگیری از آن نمی شود چرا که دولت شرایطی مانند دوران دفاع مقدس که تعاونی مصرف وجود داشت بنابراین جلوی این افزایش ها گرفته نمی شود درواقع باید جلوی دلال بازی گرفته شود.
وی به افزایش حقوق کارمندان ومزد بگیران اشاره کرد وگفت: تورم 40 درصد است ولی افزایش حقوق 20 درصد است ازطرف دیگر قیمت ها 40 درصد رفته بالا و50درصد مردم ایران هم حقوق بگیر هستند وعده ای هم که بیکار هستند که این خود موجب تورم می شود.
یکی ازعلل وجود تورم خرید وفروش کاذب است جلوی آن را باید گرفت.
سیام**1058**1859



12/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن