تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814698227




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قدرت و زور، آزاده‌هاي واقعي را محك مي‌زند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: قدرت و زور، آزاده‌هاي واقعي را محك مي‌زند
هر چند كه از دريچه چشم بشر، حوادث امروز در غزه مصداق بارز و غير قابل انكار بربريت و كشتار وحشيانه ضد بشري است و شمار زيادي از چهره‌هاي مشهور دنيا همچون خاوير باردم هم به همين دليل در حمايت از فلسطين و مردم آن وارد شدند اما قدرت و زور باعث شده است كه برخي از اين چهره‌ها براي اقدام طبيعي بحقي كه انجام داده‌اند در صدد توجيه و ارائه توضيحاتي بربيايند.


هر چند كه از دريچه چشم بشر، حوادث امروز در غزه مصداق بارز و غير قابل انكار بربريت و كشتار وحشيانه ضد بشري است و شمار زيادي از چهره‌هاي مشهور دنيا همچون خاوير باردم هم به همين دليل در حمايت از فلسطين و مردم آن وارد شدند اما قدرت و زور باعث شده است كه برخي از اين چهره‌ها براي اقدام طبيعي بحقي كه انجام داده‌اند در صدد توجيه و ارائه توضيحاتي بربيايند.
جنايت در غزه نمايندگان زيادي از عالم هنر و سينماي جهان را به واكنش عليه رژيم‌صهيونيستي يا حمايت محض فلسطين واداشته است. برخي چهره‌هاي هنري مشهور يك كلام پاي حمايت خود از مردم غزه ايستاده‌اند اما شماري ديگر نيز زير بار قدرت و فشار جامعه هنري كه عموماً انباشته از لابي‌هاي يهودي و صهيونيستي است، جا زده‌اند يا حمايت ابتدايي قاطعانه خود از غزه را كمرنگ‌تر كرده‌اند.
در روزهاي گذشته خاوير باردم، بازيگر برنده جايزه اسكار فيلم «جايي براي پيرمردها نيست» در كنار همسرش پنه لوپه كروز هم به جمع حاميان جامعه هنري سينماي جهان از غزه پيوستند. اين دو زوج بازيگر اسپانيايي برنده جايزه اسكار از جمله طرفداران كمپين «دست از كشتار همنوعانتان برداريد» اصغر فرهادي بودند كه چند روز پيش عكسي با اين شعار را از خود منتشر كردند؛ خاوير باردم، پنه‌لوپه كروز و پدرو آلمادوار ديگر اسكاري سينماي اسپانيا نامه‌اي را امضا كردند كه در آن از سران اتحاديه اروپا خواسته شده بود تا اقدامات رژيم صهيونيستي را محكوم كنند. در اين نامه آمده بود كه «خانه‌هاي فلسطيني ويران مي‌شوند. آب، برق و حتي دسترسي آزادانه به بيمارستان، مدرسه و زمين‌هاي كشاورزي از آنها مضايقه مي‌شود. در حالي كه جامعه جهاني هيچ كاري انجام نمي‌دهد.»
با اين حال امروز خبر مي‌رسد كه باردم طي نامه‌اي ديگر، پيوستن خود به نامه حمايت از فلسطين را تنها جهت صلح اعلام كرده است و بر همسر بازيگر او نيز دقيقاً همين اتفاق حادث شد و او بعد از امضاي نامه مذكور ناچار به ارائه توضيحاتي شده بود.
بدون شك آنچه اين بازيگران را وادار به ارائه توضيح درباره يك عمل كاملاً موجه انساني مي‌كند، حمله و انتقاد ناگهاني قدرت‌هاي يهودي در سينماي غرب از آنها و فشاري است كه از جانب آنها بر اين بازيگران وارد مي‌شود؛ آنها شايد حتي به خاطر اين عمل كوچك انساني خود آينده كاري خود را نيز در معرض خطر ببينند. به همين خاطر اين نخستين بار نيست كه يك چهره مشهور بعد از اعلام حمايت از فلسطين ناچار به ارائه پاره‌اي از توضيحات يا كمرنگ كردن حمايت انساني خود مي‌شود. به نظر مي‌رسد كه قدرت و زور در دنياي امروزي به محفلي براي محك خوردن آزاده‌هاي واقعي دنيا بدل شده است؛ آن هم دنيايي كه آنچه امروز در غزه‌اش رقم مي‌خورد با هر زبان زنده دنيا ترجمه‌اي جز جنايت ضد بشر ندارد.

نویسنده : سميرا سروش 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن