تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815395196




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرايط پهلوگيري کشتيهايي با بيش از 50 هزار تن در چابهار فراهم مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ مرداد ۱۳۹۳ (۱۶:۲۰ب.ظ)
استاندار سيستان و بلوچستان خبر داد: شرايط پهلوگيري کشتيهايي با بيش از 50 هزار تن در چابهار فراهم مي شود هاشمي گفت: به زودي شرايط پهلوگيري کشتيهايي با بيش از 50 هزار تن در چابهار فراهم مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، ھاشمي استاندار سيستان و بلوچستان در مراسم توديع و معارفه فرمانداران شهرستان چابهار در جمع معتمدين و ريش سفيدان و بزرگان در محل تالار وحدت دانشگاه دريانوردي و علوم دريايي چابهار گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات فعلي در اين استان تغيير نگاهھا در راستاي بهره مندي از توانمنديھاي مغفول مانده سيستان و بلوچستان است که در اين زمينه مديران بايد از تمامي فرصتھاي ساکن براي ايجاد فرصتھاي طلايي به بهترين شکل ممکن برنامه ريزي و اقدامات لازم را عملياتي کنند.
وي افزود: چابهار پيشاني توسعه استان قرار داشته و در دولت تدبير و اميد با نگاھي خاص و برگرفته شده از توانمندي هاي اين شهرستان به چابهار نگريسته شده و در آينده نزديک چابهار به جايگاه واقعي خود که بايد زودتر از اينھا به آن ميرسيد، خواهد رسيد.
استاندار سيستان و بلوچستان در پاسخ به برخي نگرانيھا که از سوي امام جمعه اھل سنت و نماينده مردم چابھار مبني بر مشکلات زيست محيطي پتروشيمي بر سلامتي مردم و مشکل حاشيه نشيني در چابهار عنوان کرد: بايد بدانيد در تمام کشور براي بردن صنعت پتروشيمي به شهرها به شدت تلاش و با واسطه بزرگان بتوانند امتياز احداث صنايع پتروشمي را گرفت حال اين توفيق به لطف دولت تدبير و اميد براي استان ما و شهرستان چابهار صورت گرفته و نبايد تنھا صرف ديدن برخي معضلات صنعت بزرگ پتروشمي، اين صنعت مادر و بزرگ صنعتي را با چالش ھمراه کرد.
وي نگرانيھاي مردم و بزرگان را در زمينه مشکلات زيست محيطي پتروشيمي را قابل بررسي و حل دانست و افزود: ما مسئولان وظيفه داريم تا خواسته ھاي به حق مردم را با جديت پيگيري کنيم و بايد در اين زمينه ھم اين مطالبات داخل استان و از طريق مجاري مخصوص به خود حل شود.
اوسط ھاشمي ھمچنين حاشيه نشيني را از مشکلات کل استان برشمرد و افزود: در کلان شهر زاهدان بيش از 250 ھزار نفر در حاشيه شهر ساکن ھستند که بيش از 200 ھزار نفر از آنھا امکان دسترسي به آب آشاميدني سالم را ندارند و رفع مشکل حاشيه نشيني نيازمند تدبير و زمان خاص خود را ميطلبد.
وي تصريح کرد: با فعال شدن محور ترانزيتي شرق کشور جغرافياي اقتصادي تجاري و امنيتي اين منطقه و مناطق اطراف به کلي دگوگون ميشود و در آمدهاي کلاني از فعاليتھاي اقتصادي مولد عايد منطقه و کشور ميشود.
استاندار سيستان و بلوچستان افزايش حجم ورود کالا از 2 ميليون تن به 6 ميليون تن نيازمند ھمکاري ھمه دستگاههابه ويژه گمرک منطقه است. هاشمي عنوان کرد: به زودي شرايط پهلوگيري کشتيھايي با بيش از 50 ھزار تن در منطقه فراھم ميشود.
وي گفت: فراھم آوردن ساز و کارھاي مورد نياز منطقه آزاد چابهاردر راستاي توسعه و تکميل زيرساختھا مستلزم اختصاص اعتبارات مورد نياز به اين منطقه از محل منابع بودجه عمومي کشور است. هاشمي تصريح کرد: افزايش مبادلات اقتصادي با کشورھاي منطقه از طريق چابهار به طور طبيعي امنيت را در مرزھاي آبي و حتي خاکي جنوب شرق کشور بهبود ميبخشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن