تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804687226




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک ریال کمک دولتی دریافت نمی کنیم/به جوانان اهمیت دهیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیر تماشاخانه ایرانشهر: یک ریال کمک دولتی دریافت نمی کنیم/به جوانان اهمیت دهیم تهران-ایرنا- مدیر تماشاخانه ایرانشهر درآیین اغاز نمایش ارسنیک و تور کهنه گفت: یکی ازهمت های ما در این تماشاخانه ایجاد امکان برای کار نسل جوان است و هیچ ازاین اتفاق نمی هراسیم چرا که ما یک ریال کمک دولتی دریافت نمی کنیم، وابسته به گیشه هستیم و دوست داریم اقتصاد تئاتر بچرخد.


به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر ایرنا ، نمایش آرسنیک و تور کهنه که برگرفته از یک اثر مشهور برادوی است طی مراسمی در تماشاخانه ایرانشهر با حضور عوامل اجرایی این نمایش به صورت نمادین به روی صحنه رفت و علیرضا خمسه زنگ آغاز این نمایش را به صدا درآورد.
در بخشی از این مراسم مجید سرسنگی مدیر تماشاخانه ایرانشهر با ابراز تاسف از اینکه 80 درصد بودجه تئاتر هزینه افرادی می شود که حرفه ای این کار نیستند، گفت: چند روز پیش نکته ای را در یک رسانه خواندم و نگرانی برای من حاصل شد چرا که یکی از کارگردانان نسبتا مشهور تئاتر کشور گلایه کرده بودند که چرا افرادی در سال چند اجرا دارند و ما نمی توانیم اجرا داشته باشیم.
مدیر تماشاخانه ایرانشهر تصریح کرد: به نظرم بسیاری از مشکلات تئاتر ما ناشی از نگرشی است که خود تئاتری ها دارند. چرا که اگر متولیان تئاتر کشور را برای در اختیار گرفتن سالن و امکانات تحت فشار بگذاریم کار درستی نکرده ایم و به نظر می رسد برخی از این موضع گیری ها انحرافی باشد.
سرسنگی گفت : در هیچ جای جهان خلاقیت یک کارگردان تئاتر را محدود نمی کنند و بگویند تو در سال فقط می توانی یک کار انجام بدهی و اگر دیگری برای مثال 4 اجرا در سال داشت او را تخریب کنند که چرا زیاد اجرا می روی.
وی در ادامه گفت : امیدوارم کارگردانان تئاتر در آینده بتوانند سالانه بیش از 4 اجرا داشته باشند چرا که ایده ال یک کارگردان تئاتر هم همین است ولی این انصاف نیست که اجرایی را که مورد پسند مردم واقع شده تخریب کنیم که واقعا نه علمی و نه فرهنگی است.
سرسنگی از اینکه عده ای می گویند چرا کارگردان سینما تئاتر کار می کند گلایه کرد و خاطرنشان کرد: در هیچ جای جهان یک هنرمند تئاتر را مقید نمی کنند که چون سینما کار کرده پس تئاتر کار نکند و بالعکس.
مدیر تماشاخانه ایرانشهر در ادامه تصریح کرد: چه اشکالی دارد نیروهای مستعد و جوان وارد عرصه تئاتر شوند. متاسفانه به برخی - که خلاقیت آنها ته کشیده و دیگر مردم پای کار آنها نمی نشینند و خودشان هم این را می دانند - اگر تمام امکانات را بدهید از جذب تماشاگرعاجز هستند بر دیگران هجمه وارد می کنند. اینها به نسل جوان با دید منفی نگاه می کنند ولی ما معتقدیم نسل جوان می تواند اقتصاد تئاتر را بارور کند .
ˈمتاسفانه برخی پیشکسوت ها با بغض به این جوان ها نگاه می کنند و این حکایت تلخ پسر کشی در اسطوره های تاریخی ما را تداعی می کند بر خلاف اینکه در اسطوره های غربی پدر کشی رواج داشته ما در ایران به فرزندانمان میدان کار نمی دهیم.ˈ
وی تاکید کرد.همیشه در منظر فرهنگی ما این نسل جوان است که باید قربانی شود چرا که ظاهرا نسل قدیم باوری به جوانان ندارد .

** پارسایی: آرسنیک یک کمدی جنایت است
حسین پارسایی کارگردان نمایش آرسنیک و تور کهنه در مراسم آغاز این نمایش از پیشنهاد پیمان قاسم خانی برای اجرای این نمایش سخن گفت و اظهار کرد: انتخاب این نمایشنامه و ترجمه آن توسط کامبیز کاهه با انگیزه پیمان انجام گرفت.
پارسایی این نمایش را اولین تجربه کمدی خود دانست و گفت: سه ماه وقت ما صرف این نمایش شد و از قاسم خانی تشکر می کنم که به من جرات داد یک کمدی کار کنم چرا که بازخورد تماشاگران را نمی دانم و هنوز هم می ترسم.
نمایش آرسنیک و تور کهنه یک تراژدی هولناک انسانی است که پشت یک نقاب کمدی جلوه گر می شود.

**علیرضا خمسه: از شمال خودم را با عجله به این مراسم رساندم
در بخش دیگری از این مراسم علیرضا خمسه که برای به صدا درآوردن زنگ آیین آغاز نمایش این نمایش حضور داشت ، گفت: امشب شب قشنگی است چرا که یک کمدی آغاز می شود و هیچ چیز زیباتر از این نیست که این نمایش را با دوستان برای بار نخست ببینیم منتهی تئاتر همیشه هزینه دارد و من هزینه بیشتری دادم که از شمال با این ترافیک به اینجا برسم.
من چون دوست داشتم راس ساعت اینجا باشم یک موتوری به آینه ام صدمه زد و هزینه آن را که پرسیدم گفتند 450 هزارتومان ولی من خیلی خوشحالم که اینجا هستم.
یکی از حضار به خمسه گفت تشریف می آوردید محله ما چرا که آنجا آینه بغل ارزان تر است و خمسه پاسخ داد فهمیدم شما هم محله ای آقای احمدی نژاد هستید که این جمله مطایبه آمیز وی باعث خنده حضار شد.
در بخش دیگری از این مراسم مدیر تماشاخانه ایرانشهر با بیان این جمله که متاسفم از اینکه 80 درصد بودجه تئاتر هزینه افرادی می شود که حرفه ای این کار نیستند، گفت: من چند روز پیش نکته ای را در یک رسانه خواندم و نگرانی برای من حاصل شد چرا که یکی از کارگردانان نسبتا مشهور کشور گلایه کرده بودند که چرا افرادی در سال چند اجرا دارند و ما نمی توانیم اجرا داشته باشیم.
در پایان این مراسم نمایش آرسنیک و تور کهنه با حضور هنرمندانی چون پیمان قاسم خانی، رضا فیاضی، کمند امیرسلیمانی، فرزاد حسنی و تنی چند از چهره های هنری کشور برای بار اول به روی صحنه رفت.
در این نمایش هنرمندانی چون بهاره رهنما،فرناز رهنما، بیژن بنفشه خواه، سپند امیرسلیمانی و پژمان جمشیدی نقش آفرینی می کنند.
این نمایش، مرداد و شهریور هر روز از ساعت 21 به روی صحنه می رود.
فراهنگ**3054**1601**



12/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن