تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803901790




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه ای راه حل افزایش اشتغال است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه ای راه حل افزایش اشتغال است اراک- ایرنا- استاندار استان مرکزی گفت: گسترش آموزش های فنی و حرفه ای مهمترین راه حل رفع معضل بیکاری و افزایش اشتغال پایدار در جامعه است.


ˈمحمد حسین مقیمیˈ عصر شنبه در آیین گشایش نمایشگاه دستاوردهای کارآموزان و هنرجویان مرکز فنی و حرفه ای تخصصی اراک افزود: نیروی انسانی ماهر بازوان حرکت هر جامعه به سوی رشد و تعالی و شکوفایی به شمار می رود و بسیاری از پیشرفت ها ، نشات گرفته از رشد و پویایی فکر، توسعه اندیشه و مهارت است.
وی اضافه کرد: در هر جامعه ای که از فرصت اندیشه و مهارت نیروی انسانی، بهتر استفاده شود، پیشرفت و توسعه آن جامعه با سرعت بیشتری محقق می شود بنابراین آموزش تخصصی نیروی انسانی باید نهادینه شود.
وی اظهار کرد: آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای نه تنها نیروی کار متخصص و فنی مورد نیاز در بخش های مختلف اقتصادی را فراهم می کند، بلکه از طریق بستر سازی خوداشتغالی به حل معضل بیکاری نیز کمک بسیاری می کند.
مقیمی ، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان را متولی اصلی آموزش های فنی و حرفه ای دانست و گفت: خدمات این اداره کل نقش موثری در تحقق اهداف حماسه اقتصادی و توسعه ی اشتغال و کاهش نرخ بیکاری دارد.
وی ادامه داد: برخی دانش آموختگان دانشگاهی برای بدست آوردن شغل تنها به مدرک دانشگاهی خود اتکا می کنند در صورتی که اگر در راستای رشته تحصیلی به آموزش فنی و حرفه ای نیز مراجعه کرده و به صورت عملی کار را فرا بگیرند شانس بیشتری در یافتن شغل مورد نظر خود دارند.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنعتی کشور شناخته شده است آموزش فنی و حرفه ای می تواند نقش بسیار مهمی در بالندگی و پیشرفت صنعت استان ایفا کند.
استاندار استان مرکزی یادآوری کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای از جمله نهادهایی است که می تواند با ارائه آموزش های کاربردی و مورد نیاز جامعه در تحقق برنامه های دولت نقش اساسی و مهمی را ایفا می کند.
وی خاطرنشان کرد: شیوه ها و روش های آموزشی در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای باید به سمت نوآوری حرکت کند و باید توجه به عرضه و تقاضای نیروی کار در استان را سرلوحه امور خود قرار دهد.
مقیمی با بیان اینکه هنرمندان بسیاری در بخش صنایع دستی در استان مرکزی فعالیت می کنند که هیچ مکانی را برای ارائه آثار خود در اختیار ندارند بیان کرد: اختصاص یکی از سراهای بازار تاریخی اراک برای هنرمندان صنایع دستی برای عرضه آثار خود بسیار ضروری است چرا که در این صورت گامی بسیار اساسی در راستای اشتغالزایی برداشته می شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی نیز گفت: هم اکنون 21 مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و 270 آموزشگاه فنی و حرفه ای خصوصی در نقاط مختلف این استان فعالیت می کنند.
سید ˈبهرام نجفی زادهˈ افزود: شهرستان های خنداب، کمیجان و زرندیه از امکانات آموزش فنی و حرفه ای برخوردار نیستند و تمام تلاش این اداره کل این است که تا پایان سال جاری آموزشگاه های این شهرستان ها نیز راه اندازی شود.
وی ادامه داد: هرساله بیش از 60 هزار کارآموز در 85 رشته مختلف آموزشی در آموزشگاه های دولتی و خصوصی نقاط مختلف استان مرکزی آموزش می بینند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی اظهار کرد: هم اکنون این اداره کل ، آموزش صنایع دستی از قبیل مینا کاری، منبت کاری، سفالگری و قلم زنی را در برنامه های خود قرار داده است .
وی ادامه داد: 172 هنرمند مینا کار و قلم زن آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی دوره آموزشی را گذرانده و روز 13 مرداد ماه جاری جشن اشتغال این هنرمندان برگزار می شود.
نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان مرکز آموزش فنی و حرفه ای تخصصی شماره یک اراک عصر امروز در 20 غرفه طلاسازی، قلم زنی، میناکاری، سفالگری، پرورش گل، کتاب، طراحی و خیاطی و عکاسی با حضور استاندار استان مرکزی گشایش یافت. ک/2
7115/559



11/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن