تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805913271




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهیدی که با خون خود ماهیت پلید طالبان را به دنیا نشان داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شهیدی که با خون خود ماهیت پلید طالبان را به دنیا نشان داد بروجرد - ایرنا - 17 مرداد یادآور شهادت غریبانه و مظلومانه خبرنگاری است که در اجرای رسالت خود و نشان دادن چهره پلید طالبان تا پای جان ایستاد و توسط این گروه متحجر به فیض شهادت نائل شد.


شهید محمود صارمی خبرنگاری متعهد بود که برای انتشار ماهیت کریه طالبان در افغانستان تلاش تحسین برانگیزی داشت و امروز وظیفه ما و خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی، افشای جنایات آمریکا و قدرتهای استکباری همسو با آنها است.
پدر و مادر شهید محمود صارمی می گویند: محمود متعلق به همه ملت ایران است.
ˈمحمدرضا صارمیˈ پدر شهید در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محمود تا قبل از چشیدن شربت شهادت، فرزند ما بود، بعد از آن به همه ملت ایران تعلق گرفته است.
وی ادامه داد: شهادت بالاترین سعادتی است که خداوند نصیب بنده اش می کند و خوشا به حال کسانی که پرونده زندگی شان با مهر شهادت بسته می شود.
وی بیان کرد: شهدا حق بزرگی بر گردن همه ما دارند و این کشور برای به دست آوردن امنیت و استقلال، شهدای فراوانی تقدیم انقلاب کرده که پاسداری از آرمان شهدا و امام شهدا وظیفه همه ماست.
مادر شهید صارمی گفت: محمود همواره آرزوی شهادت داشت و در دوران هشت سال جنگ از طریق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به عنوان یک بسیجی راهی جبهه شد.
ˈوالیه معظمیˈ افزود: در آن دوران محمود به همراه سه برادر دیگرش هم زمان در جبهه ها بودند که به طور تصادفی با یکی از برادرانش در جبهه کردستان ملاقات می کند.
وی اظهار کرد: در آن روزها هر چهار فرزندم در خط مقدم بودند و محمود به مدت 14 ماه به عنوان یک نیروی بسیجی تحصیل را رها کرد و در سنگر جهاد و دفاع از کشور و میهن خود به دفاع برخاست.
مادر شهید ادامه داد: محمود در دوران جنگ و در خط مقدم شهید نشد اما همچنان آرزوی شهادت را در سر می پرواند و زمانی که برای انجام ماموریت راهی افغانستان شد دوباره این آرزو در او زنده شد و این موضوع را بارها به همسرش گفته بود.
وی بیان کرد: محمود باید به آرزویش می رسید و خدا نیز شرایط را برای او مهیا کرد چرا که قبل از شهادت در شرایط درگیری افغانستان سخت بیمار شده و آپاندیس خود را با نبود امکانات پزشکی در محیطی خارج از مراکز درمانی جراحی می کند اما با این وجود زنده ماند و چند روز هم به ایران آمد.
مادر شهید گفت: از آنجا که خواست خدا برای محمود شهادت بود نه مرگ معمولی، دوباره به افغانستان برای ادامه ماموریت فرا خوانده شد و این بار یک روز بعد از مستقر شدن در مزارشریف در اوج حملات و درگیریهای طالبان و زمانی که در حال انجام رسالت خطیر اطلاع رسانی بود به همراه 9 دیپلمات ایرانی دعوت حق را لبیک گفتند.
وی شهادت محمود را یک افتخار برای ایران اسلامی و جامعه خبرنگاران دانست و گفت: روز شهادت محمود از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور در اولین سالگرد این رخداد، 17 مرداد به پاس قدردانی از این مقام «روز خبرنگار» نامگذاری شد.
شهید محمود صارمی خبرنگار ایرنا در 17 مرداد ماه سال 77 در حین انجام ماموریت و رسالت خبری خود هنگام حمله گروهک بی ریشه طالبان به سرکنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید.
542/634/591



11/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن