تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813106171




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زمينه‌ساز استفاده کارگران از مزاياي تأمين‌اجتماعي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ مرداد ۱۳۹۳ (۱۶:۳۰ب.ظ)
بازرسي از کارگاه‌ها زمينه‌ساز استفاده کارگران از مزاياي تأمين‌اجتماعي است شناسايي بيمه‌شدگان سازمان تأمين‌اجتماعي و استفاده کارگران از مزاياي مختلف اين سازمان با انجام بازرسي از کارگاه‌ها امکان‌پذير است و بازرسي از کارگاه‌ها براساس ماده 47 قانون تأمين‌اجتماعي انجام مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، براساس ماده 47 قانون تأمين‌اجتماعي حدود اختيارات و تکاليف بازرسان تأمين‌اجتماعي و همچنين تکاليف کارفرمايان و نمايندگان قانوني آنان مشخص شده است.
کارفرمايان مکلفند صورت مزد،حقوق و مزاياي بيمه‌شدگان و همچنين دفاتر و مدارک لازم را درموقع مراجعه بازرس سازمان تأمين‌اجتماعي در اختيار او بگذارند.
بازرسان مي‌توانند از تمام يا قسمتي از دفاتر و مدارک مذکور رونوشت يا عکس تهيه کنند و براي کسب اطلاعات لازم به هريک از رؤسا و کارمندان و کارگران کارگاه و مراجع ذي‌ربط مراجعه نمايند. بازرسان حق دارند کارگاه‌هاي مشمول قانون را مورد بازرسي قرار دهند.
درحقيقت، ضرورت واگذاري بازرسي در امور بيمه‌اي به سازمان تأمين‌اجتماعي بر اين منطق استوار است که اين سازمان بتواند با اعمال نظارت و بازرسي مستمر بر کارگاه‌ها زمينه اجراي تعهدات و ارائه خدمات خود را فراهم کند و اين امر از لوازم منطقي و قانوني تعهد سازمان تأمين‌اجتماعي درخصوص بررسي صحت و سقم افرادي‌که نسبت به ارسال ليست آنان اقدام نموده و همچنين ضرورت شناسايي بيمه‌شدگان است.
از آنجا که بازرسي از جمله ابزارهاي سازمان تأمين‌اجتماعي براي اعمال وظايف قانوني است، تعيين نحوه بازرسي و شيوه‌هاي آن نيز در صلاحيت اين سازمان است و اين امر منجر به تنظيم بخشنامه‌هاي مختلف درمورد نحوه بازرسي از کارگاه‌ها شده است.
سازمان تأمين‌اجتماعي با صدور بخشنامه‌هاي مختلف سياستگذاري خاصي براي بازرسي از کارگاه‌ها با تکيه بر اصل اعتماد به کارفرمايان در پيش گرفته و بر همين مبنا در رابطه با برخي از کارگاه‌ها از جمله مؤسسات و سازمان‌هاي دولتي و فعاليت‌هاي پيمانکاري، مي‌توان اشاره کرد، اما در هرحال اعمال اين رويه نافي حق سياستگذاري سازمان براي بازرسي نيست.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن