تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816424889




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آرمان های دیروز، آدم های امروز


واضح آرشیو وب فارسی:الف: آرمان های دیروز، آدم های امروز
بخش فرهنگی الف، 6 مرداد 93

تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۰
گاهی اوقات برای زنده ماندن باید مُردنویسنده: نصرالله قادرینشر نیستان، چاپ اول، ۱۳۹۳شمارگان ۱۲۰۰ نسخه۳۷۴ صفحه،۲۰۰۰۰ تومانفروشگاه اینترنتی شهر کتاب، این کتاب را تا یک هفته پس از معرفی، با ۱۰% تخفیف ویژه عرضه می‌کند، در صورت تمایل اینجا کلیک کنید. ****در زمینهٔ ادبیات نمایشی نسل پس از انقلاب، نصرالله قادری یکی از نام‌های مطرح به‌حساب می‌آید، متولد ۱۳۳۹ است و از ابتدای دهه شصت تاکنون به شکلی متداوم در فضای تئاتر کشور حضور داشته است.حاصل نزدیک به سه دهه فعالیت قادری علاوه بر کارهایی که روی صحنه برده است، قریب به چهل عنوان با موضوع نمایشنامه و اثر پژوهشی در این زمینه است که نشر نیستان به قلم او آثاری چون «ناله‌های عشق»، «آناتومی ساختار درام»، «غم عشق» و «نجواهای دختر ترسا» را پیش از این منتشر کرده است.کتاب حاضر به عنوان  نوشته ای از نصرالله قادری، در ۳۷۴ صفحه، شامل هفت نمایشنامه از جمله «گاهی اوقات برای زنده ماندن باید مُرد»، «به من دروغ بگو»، «قصه شهرفرنگ، شهر ما»، «اسفنکس»، «مثل همیشه»، «افسانه پدر» و «صوفیای ما» می‎شود. این نمایش‌ها که به دوره‌های کاری مختلف این نویسنده اختصاص دارند و پیش از این نیز در قالب کتاب منتشرشده بودند. اما به دلیل اینکه سال‌ها از انتشار آن‌ها می‌گذشت، کمتر در دسترس علاقه‌مندان قرار داشت. گذشته از این مسئله انتشار این نمایشنامه‌ها در قالب یک کتاب می‌تواند نشان‌دهنده کم و کیف آثار قادری درگذر این سا‌ل‌ها باشد؛ چنان‌که بازگوکننده این واقعیت است که پختگی نوع نگاه این نمایشنامه‌نویس و تسلط بیشتر او در این زمینه با حفظ یک سری شاخص‌های اساسی در حوزه کار او بوده است.قادری در این نمایشنامه‌ها از خود سیمای نویسنده‌ای جستجوگر را به نمایش گذاشته به‌خصوص در زمینه استفاده از ظرفیت‌های بیانیِ مدیوم تئاتر، اما در عین حال او هنوز به مفاهیمی همچون، مذهب، باور، آرمان و مفاهیمی که ریشه در اعتقادات مذهبی دارد، تعلق‌خاطر نشان می‌دهد. و جز این نیز از او انتظار نمی‌رود.درواقع قادری نیز همانند سید مهدی شجاعی، اما در حوزه‌ای دیگر، به‌عنوان چهره‌ای شاخص در ادبیات نمایشی نسل انقلاب، اگر با زمانه پیش‌آمده، آرمانهای دوره‌های نخست کار خود را قربانی نکرده که هیچ بلکه آن ها را با پختگی بیشتری هم در آثارش مطرح ساخته است و حتی گاه نگاهی غمخوارانه نسبت به چنین آرمانهایی دارد. آرمانهایی که انسان امروز بیش از هر زمان دیگری از آن فاصله گرفته، درحالی که بیش از هر زمان دیگری هم بدانها نیاز دارد.
در این کتاب قادری برای اینکه خواننده را در فضای اثر قرار دهد، مقدمه‌ای کوتاه یا بلند در ابتدای هر نمایش نوشته است. مقدمه‌ای که می‌کوشد فضای ذهنی خواننده را برای ورود به دنیای اثر آماده کند. صرف نظر از محتوای این مقدمه‌ها، خود نمایشنامه‌ها نیز به باورمندی‌های دیرینه این نويسنده به بنیان‌های الهی و مقدس آفرینش و حضور انسان در منظومه زیست خاکی‌اش اشاره دارد. البته با تلاش متعهدانه برای رسیدن به یک زبان بهتر و قوی تر برای ارتباط با مخاطبان بیشتر. او برای این منظور به سراغ گونه کمدی هم می رود، اما کمدی او برای تفکر است نه خنداندن صرف مخاطب به هر قیمتی.در آخر این را هم ناگفته نگذاریم که نمایشنامه های نصرالله قادری به شیوه ای نوشته شده اند که هم متونی مناسب برای اجرا هستند و هم در قالب یک متن از ادبیات نمایشی مستقلا نیز می توانند به عنوان کاری خواندنی، مخاطب را جذب خود کنند.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن