تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به ف...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806989628




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سوره توحید موجب امنیت روانی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: سلسله جلسات معرفتی آیت الله مومنی-21 سوره توحید موجب امنیت روانی می شود خبرگزاری پانا: معدن امان و امنیت خود خداوند است که در سوره توحید متجلی شده است.
۱۳۹۳ يکشنبه ۵ مرداد ساعت 20:09



به گزارش خبرنگار پانا از ارومیه، آیت الله "علی مومنی" از اساتید حوزه در سلسله جلسات معرفتی و توحیدی که در شب بیست هفتم و هشتم ماه مبارک رمضان93 و با حضور پور شور مردم در محل مسجد آقا علی اشرف ارومیه برگزار شد؛ با اشاره به اینکه یکی از اسامی سوره توحید "سورة الامان" می باشد ؛ اظهار داشت: بر اساس روایتی حضرت امام علی علیه السلام میفرمایند: "النعمتان مجهولتان، الصحه و الامان" دو نعمت ناشناخته اند و تا از دست نروند آشکار نمیشوند.سلامتی و امنیت!
 
وی با بیان اینکه از نظر اسلام امنیت اجتماعی و اقتصادی و جسمی بسیار مهم است؛ افزود: تاثیر سوره توحید فراتر از اینهاست و موجب امنیت روانی می شود.
 
آیت الله مومنی خاطر نشان کرد: در حدیث آمده است که " المومن مرآت المومن " و چون مومن نام خدا نیز هست معنی حدیث آن می باشد که اهل ایمان(انسان کامل) آیینه پروردگار خویشند و هر که در ایشان نظر کند هم گوهر ذات خود را می یابد و هم سیمای پروردگار خویش را در آن می بیند و این هر دو خود یکی است.
 
وی ادامه داد: بسیار از مشکلات روانشناختی انسانها در بزرگسالی ریشه در کودکی فرد دارد لذا پدر و مادر باید از ابراز اختلافات و اظهار ترس در حضور  فرزندان خود خودداری کنند چراکه بری روی افکار آنها تاثیر منفی خواهد گذاشت.
 
این کارشناسی دینی با بیان اینکه "بیم" غریزه و موجب بقا است؛ تصریح کرد: اما اگر بیم به ترس تبدیل شود موجب تخریب روح می شود.
وی تصریح کرد: از این روی پناه بردن به خدا و 14 معصوم موجب اطمینان قلبی و امنیت روانی می شود. (أَلا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ) بسیاری از علمای ربانی نیز در امنیت روانی زندگی می کنند.
 
وی در ادامه با اذعان به اینکه امنیت روانی در عرفان "خاطر مجموع" نامیده شده است؛ اضافه کرد: حافظ به زیبایی آن را بیان می کند: "هر آن کو "خاطر مجموع" و یار نازنین دارد * سعادت همدم او گشت و دولت همنشین دارد" در جایی دیگر آورده است: "دانی که چیست دولت دیدار یار دیدن * در کوی او گدایی بر خسروی گزیدن"
 
این استاد حوزه افزود: آرامش مثال زدنی حضرت امام حسین(ع) در روز عاشورا، نمونه بارز امنیت روانی کامل است که این مهم در سایه توحید حاصل می شود؛ آیت الله وحید خراسانی در شعری به زیبایی این حقیقت را به تصویری کشیده است:  "پرده خیمه چو افكند از جمال * وجه حق برداشت سبحان جلال" - "سوره توحید یزدان شد برون * قل تعالی الله «عمّا یشركون»"
 
آیت الله مومنی ادامه داد: معدن امان و امنیت خود خداوند است که در سوره توحید متجلی شده است.
 
وی با بیان اینکه ریشه ایمان از ماده "امن" گرفته شده است؛ خاطر نشان کرد: انسان فطرتاً بدنبال امنیت است و این علت خداجویی انسان است.
 
این کارشناسی دینی ادامه داد: امنیت روانی گمشده بشر است و پیغمبر اکرم(ص) می فرماید: «أفضل الإیمان أن تعلم أنّ اللَّه معک حیثما کنت» برترین ایمان، آن ایمانی است که تو بدانی همه جا خدا با تو است. منظور روایت یقین به معیت حضور است.
 
آیت الله مومنی در ادامه با اشاره به اشعار حافظ افزود: ابیاتی همچون " بده ساقی میِ باقی که در جنّت نخواهی یافت * کنارِ آبِ رکن آباد و گُلگَشتِ مُصلّا را " ؛ " تو را زکنگره عرش می‏زنند سفیر * ندانمت که در این دامگه چه افتاده است" ؛ "ثواب روزه و حج قبول آن کس برد * که خاک میکده عشق را زیارت کرد" نشان دهنده این است که حافظ مفسر قرآن است.
 
وی افزود: برای رسیدن به امنیت کامل باید همیشه خداوند را حاضر بدانی و حافظ به زیبایی آن را به نظم درآورده است: "حضوری گر همی خواهی از او غائب مشو حافظ * متمتی ما تلق من تهوی دع الدنیا و اهملها" حاصل معنی اینكه اگر می خواهی حضور قلبی با معشوق داشته باشی از یاد او غافل مباش ، و وقتی به معشوق رسیدی هر چه را كه جز اوست نادیده بگیر.
 
آیت الله مومنی ادامه داد: برای رسیدن به امنیت، باید حساب انسان و خدا شفاف و به اصلاح روراست باشد و چیزهایی را که انسان نمی تواند ان را به هیچ کس بروز دهد باید با خدای خود حل کند. هیچ روانشناسی نمی تواند آن مشکلات پشت پرده را شناخته و حل کند و این مهم تنها در توان سوره توحید می باشد.
 












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن