تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813426008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سوره توحید شناسنامه خداست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: سلسله جلسات معرفتی آیت الله مومنی-18 سوره توحید شناسنامه خداست خبرگزاری پانا: تنها سوره ای که ˝وجود˝ را بدون هیچ گونه نقصی و با حفظ تناسب کامل در قرآن کریم بیان می کند سوره توحید است.
۱۳۹۳ سه شنبه ۳۱ تير ساعت 20:56

به گزارش خبرنگار پانا از ارومیه، آیت الله "علی مومنی" از اساتید حوزه در سلسله جلسات معرفتی و توحیدی که در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان93 و با حضور پور شور مردم در محل مسجد آقا علی اشرف ارومیه برگزار شد؛ با اشاره به اینکه در سایه ی توحید همه چیز در سر جای خود قرار می گیرد؛ اظهار داشت: بر اساس روایات سوره "توحید" اساس آسمانها و زمین است.
 
وی افزود: در اهمیت سوره توحید همین بس که بر اساس نظر مراجع تقلید این سوره در شبانه روز حداقل باید یکبار در نمازهای یومیه قرائت شود.
 
این کارشناسی دینی تصریح کرد: بر اساس روایتی از معصوم (ع) هر کس سوره توحید را توام با تفکر قرائت کند 4 بشارت به او داده می شود: 1) هنگام مرگ راحت جان می دهد و محل خود در بهشت را مشاهده خواهد کرد 2) نجات از عذاب قبر 3) در روز قیامت به داد او می رسد 4) از عقبه های آخرت به راحتی می گذرد
وی با بیان اینکه زیباترین سوره قرآن کریم سوره توحید است اضافه کرد: یکی از اسامی این سوره "سورة الجمال" است.
 
این استاد حوزه با اذعان به اینکه سوره توحید شناسنامه خداست؛ افزود: تنها سوره ای که "وجود" را بدون هیچ گونه نقصی و با حفظ تناسب کامل در قرآن کریم بیان می کند سوره توحید است.
 
آیت الله مومنی ادامه داد: 4 سوره ای (سوره توحید؛ کافرون؛ فلق؛ ناس) که با قل شروع می‌شوند،  که به آیات "ذات القلاقل" تعبیر می‌شود، مورد تاکید پیامبر اکرم(ص) بوده است و در روایتی ایشان این سوره ها را برای عمر طولانی، صحت بدن، ایمنی از شیاطین جن و انس و قرار گرفتن در پناه خداوند و بی نیازی از دیگران توصیه فرموده است.
 
وی افزود: بر اساس روایات سوره های قلاقل (سه بار در روز)، آیت الکرسی و آیه "و ان یکاد"  انسان را از سحر و جادو و چشم زخم پناه می دهد.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن