تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813440574




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سوره توحید انسان را به مقام ولایت می رساند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: سلسله جلسات معرفتی آیت الله مومنی-20 سوره توحید انسان را به مقام ولایت می رساند خبرگزاری پانا: سوره توحید که ˝سورة الولایه˝ هم نامیده می شود، شدت اتصال بین خدا و انسان را نمایان می کند.
۱۳۹۳ شنبه ۴ مرداد ساعت 19:15



به گزارش خبرنگار پانا از ارومیه، آیت الله "علی مومنی" از اساتید حوزه در سلسله جلسات معرفتی و توحیدی که در شب بیست و ششم ماه مبارک رمضان93 و با حضور پور شور مردم در محل مسجد آقا علی اشرف ارومیه برگزار شد؛ با اشاره به اینکه یکی دیگر از اسامی سوره توحید "سورة الولایه" می باشد؛ اظهار داشت: "ولایه" در اصل به معنای شدت اتصال دو چیز به یکدیگر می باشد که در بسیاری از منابع به غلط قرب یا دوست معنا شده است.
 
وی با بیان اینکه رسیدن به مقام ولایت هدف از خلقت می باشد؛ افزود: از جمله خواص تکوینی این سوره، این است که شدت اتصال بین خدا و انسان را نمایان می کند و در اثر این سوره هیچگونه حجابی چه از نوع ظلمانی و چه از نوع نورانی، بین انسان و خدا باقی نمی ماند.
 
آیت الله مومنی خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم (ص) می فرماید: "ان روح المومن لاشد اتصالا بروح الله من اتصال شعاع الشمس بها" اتصال روح مومن بروح یا رحمت خدا از اتصال خورشید به خورشید شدیدتر است.
 
وی ادامه داد: سوره توحید موجب کمال انقطاع از غیر می شود و بر اساس مناجات شعبانیه کمال انقطاع در سایه رفع حجابهای نورانی حاصل می شود.
این کارشناسی دینی تصریح کرد: "سورة النور" نام دیگر سوره توحید است و بر اساس فرمایش پیامبر اکرم (ص) قرآن نور است و سوره توحید نور، نور است.
 
این کارشناس دینی با بیان اینکه تعداد مومنان آخر الزمان کم اما توحید آنها بسیار قوی خواهد بود؛ تصریح کرد: امام صادق (ع) می‌فرمایند: «طُوبَى لِشِیعَةِ قَائِمِنَا الْمُنْتَظِرِینَ لِظُهُورِهِ فِی غَیْبَتِهِ وَ الْمُطِیعِینَ لَهُ فِی ظُهُورِهِ أُولَئِكَ أَوْلِیَاءُ اللَّهِ الَّذِینَ لا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُون‏»
 
«خوشا به حال شیعیان قائم ما. آنها كه در دوره‌ی غیبتش منتظر ظهور او هستند، و در زمان ظهورش، از او اطاعت می‌كنند. آنها در شمار اولیاء الله هستند كه نه خوفی دارند و نه حزنی.»
 
آیت الله مومنی در ادامه با اشاره به اینکه حضرت مهدی (عج) حاضر است اما ظاهر نیست؛ اضافه کرد: حضرت مهدی سلام الله علیه در نامه خود به شیخ مفید می فرماید: فإنّا یُحیطُ عِلمُنا بِأنبائِکُم وَ لا یَغرُبُ عَنَا شَیءُ مِن أخبارکُم ......"علم ما به شما احاطه دارد و چیزی از اخبار شما بر ما پوشیده نیست" – امام زمان مظهر اسم محیط است.
 
«.....إِنّا غَیْرُ مُهْمِلینَ لِمُراعاتِكُمْ، وَ لا ناسینَ لِذِكْرِكُمْ، وَ لَوْ لا ذلِكَ لَنَزَلَ بِكُمُ اللاَّْواهُ، وَ اصْطَلَمَكُمُ الاَْعْداءُ. فَاتَّقُوا اللّهَ جَلَّ جَلالُهُ وَ ظاهِرُونا.»
 
«ما در رعایت حال شما كوتاهى نمىكنیم و یاد شما را از خاطر نبرده ایم ، كه اگر جز این بود گرفتارى ها به شما روى مىآورد و دشمنان، شما را ریشه كن مىكردند. از خدا بترسید و ما را پشتیبانى كنید. »
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن