تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درهاى گناهان را با استعاذه (پناه بردن به خدا) ببنديد و درهاى طاعت را با بسم اللّه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813441305




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضرت علی (ع) عاشق سوره توحید بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: سلسله جلسات معرفتی آیت الله مومنی-15 حضرت علی (ع) عاشق سوره توحید بود خبرگزاری پانا: حضرت علی (ع) عاشق سوره توحید بود و به همین دلیل خدواند نیز او را دوست دارد.
۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۶ تير ساعت 20:44



  به گزارش خبرنگار پانا از ارومیه، آیت الله "علی مومنی" از اساتید حوزه در سلسله جلسات معرفتی و توحیدی که در هجدهمین شب ماه مبارک رمضان93 و با حضور پور شور مردم در محل مسجد آقا علی اشرف ارومیه برگزار شد؛ با اشاره به اعمال شب های قدر؛ اظهار داشت: "مذاکره علم" در راس اعمال این شبها قرار دارد که کیفیت و محتوای آن باید غنی باشد.
 
وی با اذعان به اینکه انسان باید از 50 عقبه بسیار دشوار در روز قیامت عبور کند؛ افزود: بر اساس روایات، صدقه در شب های قدر و خدمت در راه حضرت فاطمه (س) موجب عبور سریع از عقبه های روز قیامت می شود.
 
این کارشناسی دینی با بیان اینکه شیطان به راه راست حساس است؛ تصریح کرد: اساس تکامل "تفکر" و " عقل نظری" است و ارزش اعمال به اندازه بهره مندی از عقل نظری خواهد بود لذا شیطان نیز در انحراف از تعقل و تفکر سرمایه گذاری می کند.
 
وی اضافه کرد: معرفت الله اعظم عبادات است که در سایه عقل نظری میسر خواهد شد.
 
این استاد حوزه با اذعان به اینکه پیامبر اکرم (ص) نیز حضرت علی(ع) را به تقویت عقل سفارش فرموده است؛ افزود: پیامبر صلی الله علیه و آله می فرماید: "یا علی اذا رایت الناس یتقربون الی خالقهم بانواع البر تقرب انت الیه بانواع العقل تسبقهم ."
"یا علی وقتی كه می‌بینی مردم با انواع نیكوكاری‌ها به آفریننده‌ی خود تقرب می‌جویند تو با تعقل‌های گوناگون به او تقرب بجوی كه بر همه آنان سبقت خواهی گرفت".
 
آیت الله مومنی "توحید" را در راس تمامی معارف عنوان کرد؛ گفت: سوره توحید انسان را از خطرات آخرالزمان حفظ می کند.
 
این کارشناسی دینی ادامه داد: حضرت علی (ع) عاشق سوره توحید بود ((«انه ممسوس فی ذات الله» یعنی مجنون(شیفته) خدا)) و به همین دلیل خدواند نیز او را دوست دارد.
  آیت الله مومنی با اشاره به آثار قرائت سوره توحید که باید همراه با تعقل باشد؛ این آثار را به شرح زیر برشمرد: درس توحید و غذای عقل نظری است، اخلاصی که شک را ریشه کن می کند (از سر اخلاص جوی سوره اخلاص را - تا كه ز نفیش برى بهره اثبات را)، شناخت کامل خداوند را بدنبال دارد، نجات از شرک، برکت در زندگی، ثواب شهید دارد، بخشش گناهان بزرگ و کوچک در گذشته و آینده، توفیق ادای حق الناس، بخشش والدین و اولاد، استجابت دعا، برآورده شدن حاجات، وسعت رزق و روزی، رفع مشکلات ازدواج، نجات از سکرات مرگ، حضور ملائکه در تشییع جنازه، برداشته شدن عذاب قبر، خیر دنیا و آخرت، قبل از مرگ جایگاه بهشتی نمایان می شود، افزایش طول عمر، عذاب را دفع می کند، نجات از جهنم، با احترام داخل بهشت می شود، دوری شیطان را در پی دارد، قرائت سه سوره توحید ثواب ختم قرآن را دارد، نورانیت را در پی دارد (نور قرآن است).
 
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن