تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که برای جلب رضایت و خوشنودی مردم ، موجب خشم و غضب خداوند شود، خداوند او را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820145336




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درگیری های لیبی 36 کشته برجا گذاشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: درگیری های لیبی 36 کشته برجا گذاشت تهران- ایرنا - مقام های امنیتی و بیمارستانی لیبی اعلام کردند که دست کم 36 نفر در جریان درگیری هایی که شامگاه شنبه و روز یکشنبه بین نیروهای ویژه دولتی و شبه نظامیان لیبیایی در شهر بنغازی روی داد، کشته شدند.


به گزارش خبرگزاری رویترز از بنغازی، 23 نفر دیگر که جملگی کارگران مصری بودند نیز روز گذشته (شنبه) در جریان درگیری بین شبه نظامیان رقیب که بر سر فرودگاه اصلی شهر طرابلس پایتخت لیبی نبرد می کنند، به هنگام برخورد راکت به محل اقامتشان کشته شدند.
لیبی طی دو هفته گذشته دستخوش مرگبارترین خشونت ها از زمان ناآرامی های سال 2011 که منجر به سرنگونی حکومت ˈمعمر قذافیˈ دیکتاتور سابق این کشور شد، بوده است.
درگیری های اخیر در لیبی، آمریکا، سازمان ملل و ترکیه را برآن داشت تا کارکنان دیپلماتیک خود را از این کشور واقع در آفریقای شمالی خارج کنند.
در حالی که دولت مرکزی قادر به برقراری نظم نیست، دو گروه شبه نظامی رقیب در طرابلس با هم می جنگند و حال آنکه یگان های ارتش تلاش می کنند شبه نظامیانی که کمپ هایی را در حومه شهر بنغازی برپا کرده اند، به عقب رانند.
به دنبال وقوع درگیری در نزدیکی سفارت آمریکا در طرابلس، واشنگتن سفارتش را تعطیل و دیپلمات های خود را با اسکورت ارتش به تونس منتقل کرد.
شرکای غربی لیبی نگران هستند که این کشور تولید کننده نفت اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) در دو قطب مخالف بین دو گروه اصلی شبه نظامی در حال رقابت و متحدان سیاسی شان قرار گیرد.
رسانام**9109**1010



05/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن