تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802712328




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانش انساني و نيروي انساني نخبه موتور اساسي پيشرفت و توسعه کشور هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مرداد ۱۳۹۳ (۱۳:۲۱ب.ظ)
وزير تعاون مطرح کرد: دانش انساني و نيروي انساني نخبه موتور اساسي پيشرفت و توسعه کشور هستند وزير تعاون در مراسم امضاي تفاهم نامه همکاري با معاونت علمي و فناوري رييس جمهور مطرح کرد: دانش انساني و نيروي انساني نخبه موتور اساسي پيشرفت و توسعه کشور هستند
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از وزارت کار، دکتر علي ربيعي روز شنبه در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاري اين وزارتخانه و معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري درسالن کنفرانس وزارت تعاون افزود:امروز رشد و توسه کشور يک الزام و هدف اصلي است و حتي آن را مي توان يک هدف سياسي و اصلي نيز تلقي کنيم، امروز نيازمند يک ضرورت براي رشد و توسعه کشور هستيم .
وي گفت: در دنيايي که فاصله ها روز به روز عميق ترمي شود و فرصت اشتباه کردن هم نداريم،منابعي که درکشور داريم به اندازه اي نيست که به آزمون وخطا دست بزنيم،متاسفانه درسال هايي شاهد بوديم که درآمدهاي کشور بدون اينکه اثري در رشد و توسعه کشور،فقرزدايي و ايجاد عدالت داشته باشند،از بين رفتند.
دکتر ربيعي افزود:حرکت برپايه تحقيق و کارشناسي يکي از جهت گيري هاي ما در دولت تدبير و اميد است و ما معتقديم در راستاي اقتصاد مقاومتي و از الزامات رشدو توسعه،توجه جدي به نخبگان داخلي،نوآوري،و توجه جدي به سرمايه انساني عظيم است.
وي اظهارکرد:امروز همه واقفند سرمايه انساني موجود درايران مي تواند به عنوان يک عنصر اساسي و يک موتور حرکت و سرمايه گرانقدر در مسير توسعه و پيشرفت عمل کند.
دکتر ربيعي يادآور شد:از سوي ديگر صندوق هاي کشور را داريم که متاسفانه اقتصاد صندوقي و جايگاه آن درکشور ناديده گرفته شده است.
وي افزود : در اين بين بر اساس مطالعات انجام شده امروزه صندوق ها نقش اساسي را در پيشرفت و توسعه بر عهده دارند. به طور مثال صندوقهايي که در اختيار اين وزارتخانه قرار دارد متعلق به کارگران و کارمندان است . اين صندوقها علاوه بر اينکه يک نقش بين النسلي را براي حفظ منابع صاحبان آن دارند . وظيفه ارايه خدمات اجتماعي و نيز ايجاد امنيت رواني براي جامعه هدف را در هم راهبردهاي خود دارند. که از اين طريق موجب ايجاد رفاه نسبي براي آنان مي شوند.
وزيرتعاون،کار و رفاه اجتماعي افزود:صندوق ها در ديگر کشورها اکنون نقش اساسي در رشد و توسعه ايفا مي کنند.
وي گفت: اما جهت گيري صندوقها اين است که اگر درست برنامه ريزي کنيم آنان مي توانند موتور توسعه باشند. در زماني که دولتها فربه هستند و برنامه توسعه را به سختي مي توانند جلو ببرند و بخش خصوصي هم ضعيف و نحيف است و بخش خصوصي قدرت ريسک و سرمايه گذاري را ندارند اين صندوقها هستند که مي توانند در توسعه کشور نقش ايفا کنند.
وي اضافه کرد:صندوق با برنامه ريزي مي توانند به موتور توسعه کشورتبديل شوند ، امروز با انعقاد اين تفاهم نامه پيوندي بين دنياي نوآوري و نخبگي ، ايجاد مي شود.
وي به اهداف تفاهم نامه همکاري ميان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي و معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري اشاره کرد و گفت : پيوند بين دو دنياي نوآوري و نخبگي و دنيايي از رشد و توسعه که مي تواند در صندوق ها بوجود آيد از جمله اهداف اين تفاهم نامه همکاري است .
وي افزود : اميدواريم از اين طريق بتوانيم ترکيبي براي ايجاد موتور توسعه در کشور ايجاد کنيم و تاثيراتي را در اين حوزه بوجود آوريم .
وي تصريح کرد: معتقديم که صندوقها بايد نوآورانه حرکت کنند و بر اساس آخرين دستاوردهاي دانشي دنيا عمل کنند. بدون شک ما با روشها و تکنولوژيهاي معمول امکان رقابت و پيشرفت نداريم.
وي تصريح کرد : من به عنوان وزير کار بررسي کردم که بخشي از مشکلات ما مشکل فناوري پايين در کشور است و بهره وري پايين و عدم رقابت پذيري و سودآوري ناشي از تکنولوژي و نوآوري است.از طرف ديگر تهيه کردن تکنولوژي و نوآوري ها نيز بسيار گران قيمت است .
دکتر ربيعي افزود : معتقديم که دانش انساني و نيروي انساني نخبه در کشور مي تواند دانش و تکنولوژي را ارزان کند.
دکتر ربيعي خاطر نشان کرد : متاسفانه در اين سالها با اين قيمت نتوانسته ايم بين دانشگاهها و توليد پيوند ايجاد کنيم . اين جلسه نيز پيوند حلقه مفقوده دانش و توليد است که اميدواريم بتوانيم اين حلقه مفقوده را ايجاد کنيم.
وي به ديگر اهداف و محورهاي همکاري در اين تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: تاسيس شرکت يا شرکت هاي سرمايه گذاري خطر پذير از طريق شرکت سرمايه گذاري تامين اجتماعي براي سرمايه گذاري با حمايت مالي از طرح هاي فناوري موثر در چرخه اقتصادي کشور و تسهيل در زمينه تامين بازار براي طرحها و محصولات دانش بنيان و نيز حمايت و مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي و معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري از روند تجاري سازي دستاوردها و طرح هاي فناورانه و نيز حمايت مشترک از صاحبان ايده و طرح هاي فناورانه مستقل از شرکت هاي دانش بنيان از جمله مهمترين محورهاي همکاري دراين تفاهم نامه است.
دکتر سورنا ستاري معاون علمي و فناوري رييس جمهور نيز گفت: تفکر جدي دولت ، حمايت از شرکت هاي دانش بنيان است .
وي افزود : کشوري که تا ديروز با فروش نفت کار خود را پيش مي برد امروز کار خود را با پژوهش و دانش انساني به پيش خواهد برد. در اين مسير لازم است که بسياري از نهادها با ما همراه باشند.
وي تصريح کرد : با تفکري که در وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعي و شخص جناب دکتر ربيعي وجود دارد مقدمات ورود به تفکر دانش بنيان با امضاي اين تفاهم نامه فراهم مي شود.
وي افزود : بدون شک اقتصاد دانش بنيان زمينه هاي ايجاد فرصت هاي شغلي را براي فارغ التحصيلان و نخبگان جامعه ايجاد خواهد کرد.
در اين مراسم تفاهم نامه اي در شش ماده به مدت سه سال بين وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعي و معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري منعقد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن