تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هیچکس تا زبانش را نگه ندارد از گناهان در امان نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819410213




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران جایگاه سوم منطقه ای را دربخش علوم شناختی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرگروه بخش آموزش،ترویج ومنابع انسانی ستادعلوم شناختی : ایران جایگاه سوم منطقه ای را دربخش علوم شناختی دارد تهران-ایرنا- مدیرگروه بخش آموزش،ترویج ومنابع انسانی ستادعلوم شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه ایران دربخش علوم شناختی دربین کشورهای منطقه در جایگاه سوم قراردارد گفت: برای ایجاد زیرساخت های موردنیاز کشوردرحوزه علوم شناختی نیاز به همکاری همگانی است.


به گزارش ایرنا، دکتر حامد اختیاری در زمینه دانش علوم شناختی در ایران افزود: جایگاهی که ایران درحال حاضر درعلوم شناختی دارد با نقطه ایده آل فاصله بسیاری داشته و امیدواریم در دو سال آینده در خاورمیانه در جایگاه دوم قرار بگیریم.
وی با اشاره به چالش هایی که پیش روی این دانش قرار دارد بیان کرد: علوم شناختی یکی از چهار فناوری است که در آینده کیفیت و رفاه بشری را تحت تاثیر قرار می دهد.
اختیاری اظهارکرد:خوشبختانه علوم شناختی درنقشه علمی کشوردرگروه ˈالفˈ قرار دارد و اولویت اول کشور است. از این جهت سیاستگذاران کشور هوشمندانه این حوزه را به طور جدی مورد توجه قرار داده و همه این باور را دارند که علوم شناختی حوزه ای راهبردی و بنیادین است که باید سرمایه گذاری در این عرصه انجام شود.
وی ادامه داد: این حوزه ویژگی هایی خاص و منحصر به فردی دارد که آن را از سایر حوزه های علمی متمایز می کند، از تفاوت های عمده این حوزه وابسته بودن آن به همکاری های بین رشته ای است، بدین معنا که زمینه ای از فعالیت های علمی بین حوزه های مختلف دانش گسترده شده و اگربخواهیم دراین عرصه فعالیتی جدی انجام شود بدون همکاری های بین بخشی قادربه انجام آن نیستیم.
اختیاری یادآور شد : این دانش به دلیل اینکه با پیشرفت هایی که در کشورهای مختلف انجام شده تهدیدهای جدی را برای کشورها ایجاد می کند، در اولویت نخست سندعلمی کشور قرار داده شده است.
وی گفت: فعالیت هایی همچون ذهن خوانی یا سوء استفاده برخی کشورها از دستاوردهای این فناوری باعث می شود اگر کشور ما دسترسی به این فناوری نداشته باشد از لحاظ استراتژی و راهبردی در آینده با مشکلاتی مواجه شود، بنابراین اگر بخواهیم این تهدیدها بی اثر باشد در این عرصه نیازمند سرمایه گذاری بومی و ملی هستیم.
اختیاری با بیان اینکه اطلاع رسانی بهترین زمینه برای شناخت مردم از این دانش است افزود: مردم جامعه باید آگاهی داشته باشند که مغز به عنوان پیچیده ترین و برترین موهبت الهی چه توانمندی های بی نظیر نهفته درونی دارد و در اختیار ما قرار می دهد بنابراین برای رسیدن به این هدف قدم نخست اطلاع رسانی است .
وی یادآور شد: اکنون کشور ما در حوزه علوم شناختی با مرور 6 سال فعالیت دراین زمینه در جایگاه 35 دنیا قرار دارد، در حال حاضر با پیشرفتی که در دو سال اخیر در این حوزه شده به جایگاه 25 دست پیدا کرده ایم.
مدیرگروه بخش آموزش،ترویج ومنابع انسانی ستادعلوم شناختی ادامه داد با اشاره به اینکه کمبود نیروی انسانی مهمترین چالش دراین بخش است افزود: اکنون فعالیت هایی در دست اجرا است تا بتوانیم شرایط تربیت افراد متخصص در این عرصه را مهیا کنیم.
اختیاری گفت: زیرساخت های بسیاری از این دانش ها در کشور ما وجود ندارد و این یکی دیگر از چالش های پیش روی ما در این حوزه است.
وی بیان کرد: درکشوربا توجه به این نکته که علوم شناختی در اولویت ˈالفˈ قراردارد حمایت بسیارخوبی از معاونت علم و فناوری می شود.
علمی **9340**1440



05/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن