تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه ان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820222197




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتراض به کم توجهی رسانه ملی به سیستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: در نامه بسیج دانشجویی دو دانشگاه در سیستان و بلوچستان مطرح شد ؛ اعتراض به کم توجهی رسانه ملی به سیستان خبرگزاری پانا : کم توجهی رسانه ملی به مشکلات سیستان بویژه در چند هفته اخیر، سبب ساز انتشار نامه اعتراضی و سرگشاده بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خطاب به رئیس رسانه ملی شد .
۱۳۹۳ يکشنبه ۵ مرداد ساعت 12:31



به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پانا ، در ابتدای این نامه  که نسخه ای از آن در اختیار خبرنگار پانا قرار گرفته خطاب به عزت الله ضرغامی آمده است :  در راستای سخنان مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان و درخواست معظم له از این قشر مبنی بر مطالبه گری؛ مطالبی در این نامه برحسب وظیفه و عدالت خواهی خدمتتان عرض میگردد.
 و سپس با اشاره به پیشینه ی سیستان آمده است  ؛ سیستان به دلیل ولایت مداری مردمانش به دارالولایه شهرت یافته که ازدو دلیل مهم برای انتصاب این صفت یاد میشود:۱-مردم سیستان در جامعه ی اسلامی اولین مردمانی بودند که به خون خواهی ابا عبدالله علیه السلام قیام کردند،حتی زودتر از توابین۲-در زمانی که به دلیل ظلم و زورگویی حکومت بنی امیه ،تمام مردمان سرزمین پارس ملزم به سبِّ علی علیه السلام شدند، سیستان تنها نقطه ای از این دیار بودکه مردمانش همه ی فشارهای اقتصادی و حتی اهانت به ناموسشان را تحمل کردند ولی زیر بار این ننگ نرفتند.
این مقدمه برای این است که توجه حضرت عالی را به این خطه مملکت جلب نماییم.
درنگاهی که به وضع کنونی کشور می اندازیم،مشاهده می شود که مردم سراسر میهن اسلامیه مان در حال آماده شدن برای عید سعید فطر هستندو این در حالی است که بر دل مردم سیستان غمی بزرگ نشسته است که دلایل متعددی به همراه دارد که از مهمترین آن فراموش شدن سیستان و عدم انعکاس مشکلات توسط رسانه ملی است.
آقای ضرغامی! آیا این عدالت است که در گزارش های متعدد از همه ی مسائل و رخ داد ها ،که حتی بعضی از آنها در شان رسانه ملی نیست صحبت می شود ،ولی حتی ثانیه ای از مردم سیستان که هر لحظه خطرات ناشی از آلودگی هوا،فقرو خشکسالی آنها را تهدید میکند،یادی نمیشود.
جناب آقای ضرغامی؛ بادهای ۱۲۰روزه و خشکسالی ۱۷ساله هامون که جناب عالی مطلع به آن هستید، زندگی را برای مردم این منطقه تقریبا غیر ممکن نموده و می توان گفت تمام زیر ساخت های اقتصادی اعم از کشاورزی ،دامداری ،ماهیگیری و… را از بین رفته است. بیماری های تنفسی که موجب مرگ تعداد زیادی از مردم این دیار در سال میگرد تنها گوشه ای ازمشکلات مردم سیستان است.
جناب آقای ضرغامی دیدید یک طوفان با سرعت۷۰ کیلومتر بر ساعت در تهران که حدود دو ساعت به طول انجامید،چگونه مسئولان را به مجلس و صدا و سیما کشاند، اما نمیدانید طوفانی که تقریبا هر روز با سرعت متوسط ۸۵ کیلومتر در منطقه ی خشک سیستان می وزد چه به روز مردم آورده است و حتی زندگی را برای مردم زاهدان و خاش تنگ نموده است آیا این مردم در صداو سیما حقی ندارند؟آیا سیستان با این وضع اسف بار در صدا و سیما جایگاهی ندارد؟
از خطرات سیم های برق پارکها ،برای کودکان پایتخت ابراز نگرانی کردید ولی از آمار سرسام آور و رو به افزایش بیماری های سل،آسم و بیمای های پوستی در کودکان سیستانی چشم پوشی میکنید؟ آیا این انصاف است؟
چگونه است که برنامه ای طولانی برای آزادی زندانیان غیرعمد پخش می­کنید،که آن هم خوب است ولی برای مردم سیستان که در طوفان و خشک سالی گرفتار شده اند برنامه ای پخش نمی­شود.
سیستان به مثابه ی تنگه ی احد کشور است ،دولت مردان محترم مدتهاست که این نقطه ی استراتژیک کشور را رها کرده اند و فقط برای سواستفاده های تبلیغاتی به این دیار سر می-­زنند؛جناب آقای ضرغامی! چرا مجموعه ی زیر نظر شما به این خطه پشت کرده است؟مگر جای دیگری از کشور هم قدمتی همچون قدمت ۵هزار ساله سیستان دارد.
مگر نشنیده اید((من اصبح و لم یهتمّ بامور المسلمین فلیس بمسلم))پس این کوتاهی ها چرا؟!
آیا این انصاف است که به دلیل دور بودن این خطه از پایتخت مردم آن مورد بی توجهی و یا کم توجهی مسئولین قرار بگیرند؟
به قول حضرت امیر علیه السلام((:الحق اوسع الاشیاء فی التواصف و اضیقها فی التناصف))آیا رسانه ملی هیچ مسئولیتی در رساندن صدای مردم به مسئولین ندارد؟
 و با این جملات نامه مورد نظر به پایان رسیده است:
جایگاه سیستان در رسانه ملی کجاست؟چرا صدا و سیما به این خطه باقدمت ۵هزارساله پشت کرده است ؟
 عدالتخواهی و عدالت‌گستری به زبان آسان است؛ اما در عمل بسیار کار دشواری است و مقدمات بسیاری لازم دارد و ...
/ محمد عمرانی / 
 












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن