تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خواب روزه دار عبادت ، سكوت او تسبيح ، دعايش پذيرفته و عملش دو چندان است. دعاى روزه دار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814799995




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

1000 شهيد شجاعت غزه


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: 1000 شهيد شجاعت غزه
رژيم صهيونيستي درحالي كه با آتش بس 12ساعته در غزه توافق كرده بود، باز هم آن را نقض كرد و حملات خود را عليه مردم بي‌دفاع ادامه داد. همچنين در طول آتش‌بس ده‌ها جسد فلسطينيان از زير آوارها كشف شد و تعداد شهدا به بيش از 1000 نفر افزايش يافت.


رژيم صهيونيستي درحالي كه با آتش بس 12ساعته در غزه توافق كرده بود، باز هم آن را نقض كرد و حملات خود را عليه مردم بي‌دفاع ادامه داد. همچنين در طول آتش‌بس ده‌ها جسد فلسطينيان از زير آوارها كشف شد و تعداد شهدا به بيش از 1000 نفر افزايش يافت.

درحالي كه گردان‌هاي عزالدين قسام، شاخه نظامي حماس و ارتش اسرائيل توافق كرده بودند كه يك آتش‌بس 12 ساعته را براي ارسال كمك‌هاي بشردوستانه به مردم غزه اجرا كنند اما باز هم ارتش رژيم صهيونيستي به توافق خود پايبند نماند و با گلوله باران بخش‌هايي از غزه اين آتش بس را نقض كرد. به دنبال توافق حماس و اسرائيل، يك آتش بس انساني از ساعت 8 صبح شنبه به وقت محلي(30/9 به وقت تهران) آغاز شده بود اما تنها پس از دو ساعت، آتش بس را اسرائيل نقض كرد.

 اين آتش بس با درخواست بان كي مون، دبيركل سازمان ملل انجام شد و دو طرف موافقت خود را با اجراي آن اعلام كردند. پيش از اعلام موافقت اسرائيل با آتش بس 12 ساعته، جان كري، وزير امور خارجه امريكا در كنفرانسي خبري در قاهره گفت كه تلاش‌ها براي تنظيم يك توافق آتش‌بس همچنان ادامه دارد. به گزارش بي‌بي‌سي، دقايقي بعد از شروع آتش‌بس، صداي شليك تانك در غزه شنيده شد. در حالي كه آتش بس موقت 12 ساعته در نوارغزه آغاز شده بود رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه به حملات خود در نوارغزه با هدف تخريب تونل‌ها ادامه خواهد داد. به گزارش مهر، رژيم صهيونيستي مدعي است تونل‌هاي موجود در نوارغزه براي قاچاق سلاح از سوي مبارزان فلسطيني استفاده مي‌شود و اين در حالي است كه از اين تونل‌ها براي انتقال مواد غذايي به نوارغزه استفاده مي‌شود.

 نقض آتش بس درحالي است كه ارتش اسرائيل بامداد شنبه اعلام كرد كه نسبت به آتش بس انساني پايبند مي‌ماند. به گزارش ايرنا به نقل از الميادين، رژيم صهيونيستي اندكي پيش از شروع آتش بس انساندوستانه، نوار غزه را به شدت زير آتش گرفته بود و با حملات گسترده دهها منزل را در مناطق مرزي نوار غزه مورد هدف قرار داده و ويران كرد.

در عين حال گردان‌هاي عزالدين قسام به تلافي حملات وحشيانه رژيم صهيونيستي، با منفجر كردن يك بمب بشكه‌اي، يك تانك مركاواي دشمن صهيونيستي را در شمال نوار غزه منهدم كردند. همچنين گردان‌هاي عزالدين قسام در پايگاه صهيونيستي كيسوفيم به طور مستقيم با نيروهاي ارتش اين رژيم درگير شدند. ارتش رژيم صهيونيستي نيز به منظور انتقام گرفتن از نيروهاي مقاومت، مناطق غير نظامي از جمله بيمارستان بيت حانون و محله‌هاي التفاح، الزيتون و الشجاعيه را تا بامداد ديروز هدف بمباران و گلوله‌باران قرار دادند. حماس مي‌گويد كه به خلع سلاح تن نمي‌دهد و شكستن محاصره غزه بايد يكي از شرايط آتش‌بس باشد. در مقابل اسرائيل نيز خواهان از ميان بردن توان موشكي حماس و نابود كردن شبكه تونل‌هاي مورد استفاده اين گروه است و اين عامل سبب شده تا حملات گسترده اسرائيل در غزه ادامه داشته باشد.
 
 تعداد كشته‌هاي فلسطينيان و اسرائيل
20 روز از حملات گسترده اسرائيل به نوار غزه مي‌گذرد و تاكنون بيش از 1000 نفر از مردم غزه شهيد و بيش از 6 هزار نفر نيز زخمي شدند. وزارت بهداشت فلسطين در نوار غزه ديروز از شهادت 22 فلسطيني و زخمي شدن حدود 100 تن طي حملات رژيم صهيونيستي به مناطق مختلف نوار غزه در ساعات اوليه شنبه خبر داد. همچنين ديروز در آتش‌بس اعلام شده جنازه 85 شهيد ديگر(تا حوالي عصر) از زير آوار بيرون آمد و پيش‌بيني مي‌شود در طول ادامه جست‌وجوها شمار اجساد پيدا شده افزايش يابد. بنا به برخي گزارش‌ها تعداد اجساد زير آوار مانده آنقدر زياد است كه از خيابان‌ها بوي تعفن مي‌آيد. به گزارش ايسنا، پيشتر اشرف قدره، سخنگوي وزارت بهداشت در نوار غزه در مصاحبه با خبرگزاري آناتولي پيش از آتش‌بس اعلام شده، عنوان داشت: آمار شهداي حملات اسرائيل به نوار غزه از هفتم ماه جاري ميلادي به 900 تن رسيده است و در پي اين حملات 5 هزار و840 تن ديگر نيز زخمي شده‌اند.

وي خاطرنشان كرد: در آخرين حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه يك خانه در شهر خان يونس در جنوب نوار غزه هدف قرار گرفت كه در براثر آن 20 فلسطيني شهيد شدند. علاوه بر آنها 40 تن ديگر نيز زخمي شدند. همزمان با شهادت گسترده فلسطينيان تلفات اسرائيل نيز افزايش يافته است. ارتش اسرائيل تأييد كرد دو سرباز اين كشور در حملات جمعه شب كشته شده‌اند و عصر ديروز هم كشته شدن 2تن ديگر را تأييد كرد و  به اين ترتيب شمار كشته‌هاي اسرائيل به 40نفر مي‌رسد كه سه نفرشان غيرنظامي بوده‌اند. هرچند صهيونيست‌ها آمار دقيقي از كشته‌هاي خود ارائه نمي‌دهند اما يك عضو جنبش فتح فلسطين در اظهاراتي تأكيد كرد: شمار نظاميان به هلاكت رسيده ارتش اسرائيل در نبردهاي زميني غزه از 100 نفر فراتر رفته است. يك عضو جنبش فتح در گفت‌وگو با شبكه الميادين شمار واقعي تلفات ارتش اسرائيل در جنگ زميني عليه غزه را بيش از گزارش‌هاي اعلام شده توسط تل‌آويو دانست.

اين عضو جنبش فتح تأكيد كرد: مدير بيمارستان اسرائيلي «سوروكا» در منطقه نقب به مداواي 360 نظامي اسرائيلي فقط در اين بيمارستان اذعان كرده است. گردان‌هاي عزالدين قسام اعلام كرد كه از زمان آغاز تجاوزهاي وحشيانه رژيم صهيونيستي به نوار غزه توانسته‌اند 80 سرباز اسرائيلي را به هلاكت برسانند و 2 هزار و 500 موشك را به شهرهاي اراضي اشغالي و پايگاه‌هاي رژيم صهيونيستي شليك كنند.
 
تظاهرات ضد صهيونيستي در اروپا و امريكا
جنايات رژيم صهيونيستي در غزه موج جهاني را عليه اين رژيم به راه انداخته است. به مناسبت روز جهاني قدس 1200 نفر در برلين عليه سياست‌هاي اسرائيل در نوار غزه اعتراض كردند. تظاهرات ضد اسرائيلي در آرژانتين نيز برگزار شد و مردم اين كشور جنايات اسرائيل در نوار غزه را محكوم كردند. همچنين مسئولان محلي در شهر «كوردوبا» در آرژانتين، نام خياباني را كه «اسرائيل» نام داشت به «فلسطين آزاد» تغيير دادند. صدها تن از ساكنان نيويورك نيز روز جمعه به همراه يهوديان امريكايي در شهر منهتن تجمع كردند و در حالي كه شعارهايي نظير «آپارتايد اسرائيل را بايكوت كنيد» و «يهوديان نيويورك مي‌گفتند:آنها به نام ما عمل نمي‌كنند» سر مي‌دادند عليه تجاوزات رژيم صهيونيستي به نوار غزه دست به راهپيمايي اعتراضي زدند. هرچند پليس فرانسه هرگونه تظاهرات ضد صهيونيستي را ممنوع اعلام كرده بود اما صدها نفر از مردم پاريس ديروز تظاهرات ضد اسرائيلي برگزار كردند و شعارهاي ضد صهيونيستي سر داده و جنايات اين رژيم را محكوم كردند. در اين تظاهرات مردم با پليس درگير شدند.

  وحشت اسرائيل از تونل‌هاي زيرزميني غزه
 روزنامه تايمز آو اسرائيل نوشت تونل‌هاي حماس تبديل به خطر بزرگي براي اسرائيل شده است. اين روزنامه اسرائيلي روز شنبه در پايگاه اينترنتي خود نوشت تونل‌هاي داخل غزه و زير مرز اسرائيل پروژه مخفيانه‌اي نيست. هر كودكي در غزه مانند همه مقامات اطلاعات نظامي ارتش اسرائيل مي‌دانند كه در پنج سال گذشته در زير شهر غزه و اطراف آن شبكه‌اي از تونل‌ها با ميليون‌ها دلار سرمايه گذاري حفر شده‌اند. به عبارت ديگر غزه زيرزميني با اين حال در يك يا دو هفته گذشته كه اين خطر آشكار شد، مردم اسرائيل از گستردگي اين تونل‌ها متعجب شدند. به گفته اين روزنامه صهيونيستي، مطبوعات اسرائيلي در مورد اين پديده گزارش دادند اما به نظر مي‌رسد مقامات سياسي و تا حدودي مقامات امنيتي اسرائيل ترجيح مي‌دهند اين خطر را كم اهميت جلوه دهند. اما اكنون مردم به خطر استراتژيك اين تونل‌ها پي برده‌اند. بسياري از اين تونل‌ها بتوني هستند و به اندازه كافي بزرگ هستند كه گروهي از تروريست‌ها بتوانند براي حمله به اهداف خود در اسرائيل از داخل آنها عبور كنند. بنابراين براي ساخت آنها و حتي مسيريابي درست حفر آنها بايد كمكي در سطح دولتي لازم بوده باشد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن