تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از چند رنگى و اختلاف در دين خدا بپرهيزيد، زيرا يكپارچگى در آنچه حق است ولى شما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820825656




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنجال تازه نژادپرستی در فوتبال ایتالیا


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: جنجال تازه نژادپرستی در فوتبال ایتالیا تهران- ایرنا- کارلو تاوچیو گزینه اصلی برای ریاست فدراسیون فوتبال ایتالیا محسوب می شود، اما اظهارات او در مورد بازیکنان آفریقایی که آنها را موز خورها خوانده بود، جنجال تازه نژادپرستی را در فوتبال این کشور به راه انداخته است.


به گزارش خبرگزاری رویترز، هجوم بازیکنان خارجی، از زمان ناکامی تیم ملی ایتالیا در جام جهانی به موضوع داغی تبدیل شده است.
تاوچیو 71 ساله گفت: ایتالیا باید از الزامات سخت گیرانه انگلیس در مورد بازیکنان غیراروپایی تقلید کند.
وی در مجمع لیگ های آماتور ایتالیا گفت: در انگلیس بازیکنانی که به این کشور می آیند شناسایی می شوند، اگر حرفه ای باشند اجازه بازی دارند.
تاوچیو افزود: بجای آن ما اوپتی پوبا را گرفتیم که قبلا موز می خورد و ناگهان در ترکیب اصلی تیم لاتزیو قرار گرفت. در انگلیس بازیکن باید آنچه را که در کارنامه کاری و سوابق وی وجود دارد نشان دهد.
اظهارات تاوچیو که رییس لیگ آماتور ایتالیاست، با انتقادات شدیدی در این کشور روبرو شده است. این اظهارات موجی از واکنش های منفی را در میان هواداران در رسانه های اجتماعی ایجاد کرد و حزب دمکراتیک واکنش شدیدی نشان داد.
سسیل کینگه وزیر مهاجرت سابق ایتالیا و یک عضو پارلمان اروپا که متولد کنگو است، با ابراز تاسف در این باره گفت: کسانی که در مناصب قدرت قرار دارند باید نقش آموزشی خود را به خاطر بیاورند و به آنچه می گویند توجه کنند.
کینگه خود هدف آزارهای نژادی قرار گرفته است. وی بعد از منصوب شدن به عنوان وزیر مهاجرت، هدف گروههای دست راستی قرار گرفت و روبرتو کالدرولی سناتور ایتالیایی او را به اورنگ اوتان تشبیه کرد.
یک عضو دیگر حزب دمکراتیک ایتالیا نیز با اشاره به مشکل توهین های نژادی در ورزشگاههای ایتالیا، گفت: تاوچیو نمی تواند ریاست فدراسیون ایتالیا را به عهده بگیرد.
فصل گذشته شعارهای نژاد پرستانه گروهی از هواداران باعث شد چندین بار مسابقات برخی باشگاهها بدون حضور تماشاگر برگزار شود.
دامیانو توماسی رییس اتحادیه فوتبالیست های ایتالیا نیز با تقبیح اظهارات تاوچیو گفت که شکایت های متعددی از طرف بازیکنان دریافت کرده است.
وی گفت: من تماس هایی از طرف بازیکنان ایتالیایی و خارجی دریافت کرده ام که از این اظهارات حیرت زده شده اند.
تاوچیو در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد اظهارات خود مدعی شد که نمی تواند آنچه را که در سخنرانی خود بیان کرده، به خاطر بیاورد.
وی گفت: به یاد نمی آورم که کلمه موز را بر زبان آورده باشم. من به الزامات حرفه ای گری که فوتبال انگلیس برای بازیکنان آفریقایی و سایر کشورها در نظر گرفته اشاره کردم.
وی به خاطر این اظهارات خود عذرخواهی کرد.
انتظار می رود تاوچیو در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ایتالیا روز 11 اوت بر رقیب خود آلبرتینی هافبک سابق ایتالیا پیروز شود. این دو تن در حال حاضر نایب رییس فدراسیون فوتبال ایتالیا هستند.
رقابت بر سر کنترل نهاد حاکم بر فوتبال ایتالیا بدنبال استعفای آبته که بلافاصله بعد از حذف زودهنگام ایتالیا از جام جهانی کناره گیری کرد، آغاز شد.
ورزشی(6)**1584



05/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن