تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس كار نيكى انجام دهد ده برابر آن پاداش دارد و از جمله آنها سه روز روزه در هر ماه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818995275




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بنیاد برکت در مناطق محروم خراسان رضوی سرمایه گذاری می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بنیاد برکت در مناطق محروم خراسان رضوی سرمایه گذاری می کند مشهد - ایرنا - مدیرعامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرامین امام خمینی(ره) گفت: این بنیاد امسال با مشارکت بخش خصوصی و همکاری دستگاههای مختلف در خراسان رضوی سرمایه گذاری می کند.


ˈعارف نوروزیˈ در جمع اعضای شورای اسلامی خراسان رضوی و روسای شوراهای اسلامی شهرستانهای این استان افزود: به دعوت استاندار خراسان رضوی به مشهد سفر کرده ایم تا کمیته سرمایه گذاری را در خراسان رضوی فعال کنیم.
وی گفت: این کمیته برای اقداماتی که بنیاد برکت قرار است در استان انجام دهد با ریاست معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان رضوی تشکیل شده و اعضای آن نیز مدیرکل ستاد اجرایی فرامین امام(ره) در استان و مدیرکل منطقه ای بنیاد برکت، مدیران کل صنعت و معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری و شرکت شهرکهای صنعتی و برخی دیگر از دستگاهها به تشخیص استاندار خواهند بود.
وی اظهار کرد: در این کمیته تلاش می شود تمهیداتی را در زمینه اشتغال و تولید با محوریت افتصاد مقاومتی فراهم کرده و در این راستا حجم قابل توجهی برای سرمایه گذاری در خراسان رضوی در نظر گرفته شود.
مدیرعامل بنیاد برکت ابراز امیدواری کرد تا آخر امسال این بنیاد بتواند با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی نسبت به تحقق حجم پیش بینی شده سرمایه گذاری در خراسان رضوی عمل کند.
نوروزی گفت: این اقدام با هدف ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و محروم انجام می شود زیرا طی سالهای گذشته به رغم سرمایه گذاریهایی که در حوزه روستایی انجام شده به دلیل نبود اشتغال و برنامه ریزی در این حوزه شاهد تخلیه جمعیت این مناطق و حجم گسترده مهاجرت جوانان جویای کار به شهرها بوده ایم.
وی افزود: ماموریت ما این است که با روش اجتماع محور بر خلاف برخی فعالیتهای فرد محور که توسط برخی دستگاهها در مناطق روستایی و محروم انجام شده نسبت به توانمندسازی اقتصادی این مناطق اقدام کنیم.ا
او اظهار کرد: در این اقدام دو هدف تولید اقتصادی با هدف ایجاد توانایی اقتصادی برای خانوارهای این مناطق و ایجاد اشتغال برای افراد واجد شرایط دنبال می شود.
وی گفت: اجرای این طرحها به روش مشارکتی است بگونه ای که 49 درصد سرمایه گذاری از سوی بنیاد برکت و 51 درصد دیگر توسط شریک یا شرکای سرمایه گذار و به صورت مشارکت در سود و زیان انجام می گیرد.
مدیرعامل بنیاد برکت افزود: در اجرای طرحها سه تا چهار سال مشارکت می کنیم و بعد از توانمندی و پایداری طرح از آن بنگاه خارج شده و به روش نقد و اقساط آن را واگذار کرده و دوباره در جای دیگر سرمایه گذاری و فعالیت می کنیم.
وی با تاکید بر اینکه در این مشارکتها به دنبال رفتارهای انتفاعی نیستیم گفت: هدف ما ایجاد اشتغال و تولید پایدار برای مناطق محروم است.
رییس شورای اسلامی خراسان رضوی هم گفت: ظرفیتهای بسیار ارزشمند در مناطق روستایی و محروم استان وجود دارد که تاکنون کمتر به آنها توجه شده است.
ˈغلامرضا بصیری پورˈ افزود: مسوولان شورای اسلامی خراسان رضوی و روسای شوراهای اسلامی شهرستانها با توجه به شناختی که از مناطق مختلف استان دارند می توانند با کمک مسوولان هر منطقه نسبت به معرفی این ظرفیتها و شرکای سرمایه گذار اقدام نموده و از این فرصت در جهت توسعه منطقه بهره گیرند.
همچنین در این نشست نمایندگان 28 شهرستان خراسان رضوی ظرفیتهای اصلی هر منطقه، محدودیت ها و محرومیت های آن را معرفی کردند.ک/2
2713/664/660



05/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن