تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه  الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798619583




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش اساتید حکمت و فلسفه به فجایع غزه/۳وپایانی انسان امروز از انسانیتش عقب است/ ایدئولوژی یهود فجایع غزه را رقم زد/ آتش‌بس مضحک به احترام عید فطر!


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: واکنش اساتید حکمت و فلسفه به فجایع غزه/۳وپایانی
انسان امروز از انسانیتش عقب است/ ایدئولوژی یهود فجایع غزه را رقم زد/ آتش‌بس مضحک به احترام عید فطر!
همه قدرت‌های روزگار معاصر تابع فلسفه سیاسی مدرن هستند در این فلسفه فضیلت‌ها، ارزش‌های متعالی و والا تعبیه نشده است و همه چیز تابع منافع سیاسی و مفهوم دروغین منافع ملی است. فلسفه سیاسی مدرن و ایدئولوژی قوم یهود برای رسیدن به سرزمین موعود چنین فجایعی را در فلسطین به بار آورده است.

خبرگزاری فارس: انسان امروز از انسانیتش عقب است/ ایدئولوژی یهود فجایع غزه را رقم زد/ آتش‌بس مضحک به احترام عید فطر!




-------------------------------


خبرگزاری فارس ـ گروه آیین و اندیشه: این روزها از همه خبرها ناراحت‌کننده‌تر، اخبار فلسطین اشغالی و جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه است، جنایاتی که در بسیاری از کشورهای جهان و سازمان‌های بین‌المللی محکوم نشده و هنوز هم دولت‌های غربی سعی در سرپوش گذاشتن بر آن‌ها دارند. در دو گزارش پیشین (اینجا و اینجا) نظر 20 استاد حوزه و دانشگاه را جویا شدیم. در این گزارش، نظر 10 تن دیگر از اساتید حکمت و فلسفه کشور را درباره فجایع انسانی غزه جویا می‌شویم.  

*خواستار محکومیت قضایی نتانیاهو هستم آیت‌الله مصطفی محقق داماد استاد فقه و حقوق دانشگاه شهید بهشتی: به عقیده بنده اقدامات امروز اسرائیل علیه کودکان و زنان غزه توسط بنیامین نتانیاهو مصادیق نسل کشی است و بنابراین قابل تعقیب در دیوان بین‌المللی کیفری است. دراین باره بنده شکواییه‌ای تنظیم کردم که قرار است برای رییس دیوان بین‌المللی کفیری ارسال شود و در خبرگزاری‌ها نیز منتشر خواهد شد.    

*ایدئولوژی یهود به علاوه فلسفه سیاسی مدرن فجایع کنونی را رقم زده است بیژن عبدالکریمی استاد فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی: جنایات رژیم صهیونیستی در غزه از چند جهت قابل بررسی است که مهمترین آنها این است که همه قدرت‌های روزگار کنونی ما تابع فلسفه سیاسی مدرن هستند و در این فلسفه، فضیلت‌ها، ارزش‌های متعالی و امر والا وجود ندارد و همه چیز تابع منافع سیاسی و مفهوم دروغینی به نام منافع ملی است یعنی همه قدرت‌ها با این توجیه به خودشان تحت عنوان منافع ملی و امنیت ملی دیگران را دچار آسیب می‌کنند درباره رژیم صهیونیستی، ایدئولوژی آنها که همان نژاد قوم یهود و تلاش برای رسیدن به سرزمین موعود است نیز قالب شده است و با فلسفه سیاسی مدرن ترکیب و چنین فجایعی ایجاد کرده که این داستان اکثر قریب به اتفاق دولت‌های دنیای امروز است.  

*آتش‌بس به احترام عید فطر ، منطق خنده‌دار قدرت‌های غربی است! حجت‌الاسلام سیدسعیدرضا عاملی استاد دانشگاه تهران: چیزی که روشن است این که چنین جنایاتی خلاف ارزش‌های الهی و دینی و همه کنوانسیون‌های حقوق بین‌الملل است. کشتار کودکان و شهروندان بیگانه را هیچ عقل و خرد انسانی نمی‌پذیرد روحیه متجاوزانه دولت نامیمون اسرائیل اینها را امروز دنبال می‌کند و از آن بدتر اینکه دولت‌هایی که امروز مدعی حقوق بشر هستند به دلیل قطب بندی‌های سیاسی از این جنایت طرفداری و تقاضای آتش‌بس به احترام عید فطر می‌کنند این واقعاً خنده‌دار است. در جوامعی که امروز انتظار می‌رود هر روز عقلانی‌تر و منطقی‌تر از گذشته باشند چنین جنایات اسف باری در طول تاریخ بازگشت به قرون وسطی است حتی از دوران قرون وسطی هم چنین جنایاتی رخ نداده بود!  

*نخبگان خواستار محاکمه جنایتکاران در نوار غزه شوند قاسم پورحسن استاد فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی: مهمترین وظیفه نخبگان در برابر جنایات اسرائیل غاصب باید بیش از یک مخالفت و انزجار جمعی اسلامی باشد بیانیه‌های مختلف درباره نسل کشی و انسان کشی باید تنظیم شود و دانشگاهیان انزجار خود را به گوش مجامع علمی و بین‌المللی جهان برسانند و خواستار پیگیری و محاکمه جنایتکاران در دادگاه‌های بین‌المللی شوند.   

  *فشار با دیپلماسی عمومی راهکار خروج اسرائیل از غزه است حجت‌الاسلام احمد رهدار رئیس مؤسسه فتوح اندیشه: دلم می‌خواهد اسرائیل را محکوم نکنم بلکه مسلمانان را محکوم کنم که در این شصت سال هیچ کاری انجام ندادند و هر بلایی بر سر غزه آمده از سر بی‌مسئولیتی ماست. بنابراین شرکت در یک روز راهپیمایی کافی نیست بلکه باید باز هم در صحنه باشیم و با فشارهای مختلف از طریق دیپلماسی عمومی وضعیت فلسطین را تغییر دهیم. نخبگان باید جمع شوند بیانیه‌ای صادر و درخواستی از مجامع عمومی برای توجه به جنایات در غزه داشته باشند و سپس دست به محکومیت جنایتکاران بزنند.   

*انسان امروز در علم و صنعت موفق اما در انسانیت عقب رانده شده است مهدی گلشنی مدیر گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف: اصل قضیه یک جنایت غیر قابل بخشش است اما سکوت جامعه غرب نشان می‌دهد که چه اندازه تمدن فعلی عقب رانده شده است و انسان در علم و صنعت دست و پا می‌زند اما در انسانیت عقب رانده شده است و در دراز مدت این تمدن از بین خواهد رفت.   

*کودک‌کشی بزرگترین جنایت اسرائیل در غزه است حجت‌الاسلام سعید بهشتی مدیر گروه فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی: جنایاتی که امروز رژیم اشغالگر و ددمنش اسرائیل انجام می‌دهد نامش را می‌توان کودک کشی گذاشت که حتی در تاریخ حمله مغول هم چنین چیزی دیده نمی‌شود در یک نشستی که پس از حمله مغول به ایران توسط فرماندهان و رهبران برگزار شد تنها یکی از آنها با ناراحتی از جنایت کشتن یک کودک پرده برداری کرد درحالیکه این اسرائیلی‌ها ابایی از قتل عام و کشتار مردم بی دفاع و کودکان ندارند انشاءالله وعده الهی مبنی بر پیروزی و ظفر صالحان بر ظالمان تحقق یابد.  

 *ماهیت جنگ عقل گریزی و قانون گریزی است منوچهر صانعی دره‌بیدی استاد فلسفه دانشگاه شهید بهشتی: آدم کشی اخلاقاً مردود است، چه در غزه باشد چه در زندان گوانتانامو! هیچ انسان عاقلی چنین جنایاتی را تأیید نمی‌کند اما از آنجا که جنگ ماهیتش عقل‌گریزی و قانون‌گریزی است این مسئله هم یکی از جنایات بشری در قرن 21 محسوب می‌شود.  

*موج جدید بیداری اسلامی در منطقه آغاز شده است حجت‌الاسلام علی ذوعلم رئیس اندیشکده انقلاب اسلامی: حمله وحشیانه اسرائیل و ددمنشی‌های این رژیم غاصب و جعلی حقایقی را برای مردم دنیا تبیین و تجربه جدید پیش روی مردم قرار داد و علاوه بر آن افرادی که ادعای آزادی خواهی و دفاع از حقوق بشر دارند ولی در برابر جنایات در جهان ساکت می‌مانند نیز بر مردم آشکار شدند از سوی دیگر موج جدید بیداری اسلامی هم در جهان طنین انداز خواهد شد در نهایت گور اسرائیل و حامیان او در بلند مدت در منطقه کنده خواهد شد.  

*راهپیمایی روز قدس حداقل حمایت ما از مردم مظلوم غزه بود حجت‌الاسلام رضا برنجکار عضو هیأت مدیره انجمن کلام حوزه علمیه: هم عقل و هم دین حکم می‌کند که همیشه از مظلوم دفاع کنیم و علیه ظالم امر به معروف و نهی از منکر کنیم حداقل حمایت ما هم همین اعلام برائت از ظالم و حمایت شعاری است که مردم در راهپیمایی روز قدس اعلام کردند بیش از آن هم باید حمایت مالی، دارویی و نظامی تا آنجا که می‌توانیم به مردم غزه برسانیم.  انتهای پیام/ک

93/05/05 - 09:13





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن