تبلیغات
تبلیغات متنی
رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید
آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت
تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی
محبوبترینها
بررسی دلایل قانع کننده برای خرید صنایع دستی اصفهان
راه های جلوگیری از جریمه های قبض برق
آشنایی با سایت قو ایران بهترین سایت آگهی و تبلیغات در کشور
بهترین شرکتهای مهندسی در آلمان
صفر تا صد حق بیمه 1403! فرمول محاسبه حق بیمه
نقش هدایای سازمانی در افزایش انگیزه و تعهد کارکنان
کلینیک پروتز و ساخت اندام مصنوعی دکتر اجرائی
چگونه میتوانیم با ترانسفر وایز پول جابجا کنیم؟
بهترین مدلهای [صندلی گیمینگ] براساس نقد و بررسی کاربران
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1804283519
![نمایش مجدد: اکسیر سیروس مقدم برای جذب مخاطب در سریال مدینه refresh](https://vazeh.com/images/refresh.gif)
اکسیر سیروس مقدم برای جذب مخاطب در سریال مدینه
واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اکسیر سیروس مقدم برای جذب مخاطب در سریال مدینه تهران-ایرنا- آنچه باعث شده تا سریال مدینه مخاطب خود را جذب و راضی نگه دارد اکسیری است به نام بازی های منحصر به فرد بازیگران و لحظات نابی که سیروس مقدم خلق کرده است.
![اکسیر سیروس مقدم برای جذب مخاطب در سریال مدینه](http://img7.irna.ir/1393/13930504/81250786/81250786-5846228.jpg)
به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، دریک نگاه کلی باید گفت که سریال مدینه تازه ترین ساخته سیروس مقدم که این شب ها از شبکه یک سیما پخش می شود ، بیننده را راضی نگه می دارد؛ آن هم بیینده ای که حالا به هزارو یک دلیل سطح سلیقه اش بالارفته و دیگر هر اثری او را راضی نمی سازد.
اما چرا سریال مدینه واساسا آثار مقدم در سال های اخیر توانسته مخاطبان خودش را راضی نگه دارد؛ اتفاقی که باعث شده تا نام مقدم به یک برند تبدیل شود.
مهر ونشانی که وقتی پای یک سریال می خورد ، مخاطب زیاد و مهمتر ازآن بالارفتن سطح رضایتمندی ازآن اثررا ضمانت می کند.
امروز موافقان و مخالفان این کارگردان دراین نکته اشتراک نظر دارند که هرچه مقدم بسازد پرمخاطب خواهد شد؛ از سریال طنزی چون پایتخت و چک برگشتی و پیامک از دیار باقی تا سریال های پلیسی مثل دیوار تا آثار اجتماعی همچون زیرهشت ،تا ثریا وهمین آخری یعنی مدینه.
مهم هم نیست نویسنده آثار مقدم چه کسی باشد؛ سعید نعمت الله ، سروش صحت یا محسن تنابنده؛حتی مهم نیست ساخته مقدم از کدام شبکه پخش شود. سه ،یک یا دو به همین خاطر دیگر نمی توان این موفقیت ها را تصادفی ، اتفاقی وشانسی دانست؛ موفقیتی که بر اثر تکرار شدن دیگر کمتر دیده می شود.
این موفقیت همچون لطفی است که بر اثر تکرار به یک وظیفه تبدیل شده وحالا دیگر کسی برای پرمخاطب شدن سریال های مقدم نه هول و ولا دارد نه دلش غنج می رود، بلکه برعکس همه منتظرند تا بالاخره یکی از سریال های مقدم در جذب مخاطب موفق نباشد تا شمشیرها را برایش از از روبکشند وبالاخره به امپراطوری او بر عرصه سریال سازی خاتمه دهند؛ اتفاقی که البته تا امروز نیفتاده است.
اما چرا سریال های مقدم جذاب ، خوش ساخت و پرمخاطب هستند؟ قطعا پاسخ به این پرسش نقش مهمی نه تنها در فهم ودرک آثار مقدم بلکه گام موثری در پیشرفت الگوهای سریال سازی در سیما نیز خواهدبود.
نگاهی به سریال مدینه تازه ترین اثر مقدم که این روزها از شبکه یک پخش می شود می تواند ما در پاسخگویی به این سئوال یاری کند.
سریال مدینه داستان تلخ از سقوط اخلاقی شخصیت هایی است که تا پیش از این نه تنها آدم های بدی محسوب نمی شده اند بلکه از بهترین ها در طبقه و قشر خود بوده اند؛ اتفاقی که نه تنها نمایشش برای مخاطب تلخ و تکان دهنده است بلکه او را دچار تشویش و هراس نیزمی سازد.
از نظرمضمون نیز اثر جدید مقدم داستان نو وبکری ندارد؛ موضوع ورود ربا در زندگی شخصیت ها و سقوط آنها براثر عواقب این عمل ناپسند پیش ازاین نیز درآثار تلویزیون موردتوجه قرار گرفته است که از شاخص ترین آنها می توان به سریال تا ثریا به کارگردانی خود سیروس مقدم اشاره کرد.
از نظر شیوه روایت و ژانر و ساختار فیلمنامه نیزمدینه اثر متفاوتی به حساب نمی آید، اثری اجتماعی که ویژگی های ژانر و گونه خود را رعایت کرده و نوآوری یا بدعتی در شیوه روایت آن دیده نمی شود، درکارگردانی هم اگر چه رگه هایی از همان نوآوری های همیشگی مقدم را می بینیم اما کارگردانی در مدینه کارکردی جزء روایت استاندارد قصه ندارد.
نوآوری های مقدم نیز براثر تکرارهای بعضا بی مورد خیلی زود کارکرد خود را ازدست داده و خیلی زود تازگی خود را ازدست می دهد، با این حال آنچه باعث شده تا سریال مدینه مخاطب خود را جذب و راضی نگه دارد اکسیری است به نام بازی های منحصر به فرد و لحظات ناب.
باید اذعان کرد آنچه باعث شده تا مدینه سریالی جذاب جلوه کند و مخاطب از دیدن آن احساس خسران نکند بازی های بازیگران خوب آن است.
بازیگرانی که با ارائه بازی هایی یک دست و روان چنان کلیتی در بازیگری این سریال تشکیل داده اند که سهم مهمی از موفقیت مدینه را به نام خود ثبت کرده اند.
دراین سریال تمامی بازیگران از نقشه های اصلی گرفته تا نقش های فرعی ، از بازیگران با تجربه گرفته تا بازیگرانی که شاید برای نخستین بار جلو دوربین ظاهر می شوند، همه خوب اند؛ به همین علت ارکستری هماهنگ را تشکیل داده اند که در یک هارمونی جذاب و استاندارد تم موفقیت سریال مدینه را می نوازند.
البته در دلیل وجود بازی های خوب و جذاب سریال مدینه از دو عنصرمهم نباید چشم پوشید؛ اول فیلمنامه این اثر و پرداخت درست و روانشناسانه شخصیت هاست که باعث شده تا اکثر شخصیت های سریال چند بعدی به نظر برسند و امکان ارائه بازی های درونی و باور پذیررا به بازیگران بدهد.
دومین عاملی که در ارائه بازی های فوق العاده سریال نقش به سزایی داشته کارگردانی مقدم در میزانسن ها و نحوه کارد بندی است که باعث شده تا این بازی های خوب به چشم بیایند و دیده شوند.
علاوه بر بازی های خوب گروه بازیگران سریال مدینه که به حق یک سرو گردن ازشاخص های بازیگری در سریال های ما بالاتر است، عامل دیگری که باعث پرمخاطب شدن مدینه شده ، لحظات ناب و موقعیت های منحصر به فرد این سریال است که باعث می شود مخاطب تمامی سکانس های کلیپ گونه سریال همچون راه رفتن های تکراری شخصیت بهمن در خیابان یا سکوت های بلند مدینه در تنهایی را نادیده بگیرد.
این لحظات ناب و لذتی که دیده آنها برای مخاطب ایجاد می کند باعث شده تا برخی از صحنه های کش دار و بی کارکرد اثر محو شوند و اثرات منفی خود را بر مخاطب نگذارد، این لحظات ناب در سریال مدینه نه زیاد ونه انگشت شمارند. لحظاتی که دریک لحظه مخاطب را به وجد می آورد و لحظه ای ماندگار را برای او خلق می کند؛ مثل صحنه طغیان عزیز با بازی درخشان مجید صالحی یا سکانس دردل کردن بهمن پشت در اتاق خیریه؛ یا صحنه برهم زدن مراسم عقد توسط روحی یا سکانس های منتهی به مرگ عبدی و لحظاتی نظیراین ها که باعث شده تا سریال مدینه همچون دیگر ساخته های سیروس مقدم مخاطب خود را جذب و مهمتر ازآن راضی نگه دارد.
بنابراین بازی های روان ، جذاب و قابل قبول در کنار لحظات ناب و صحنه های به یادماندنی همان اکسیری است که باعث شده تا ساخته های مقدم بدون هیچ پیش شرطی موفق باشند یا دست کم اعتراض و انتقاد مخاطب را درپی نداشته باشند.
به هرحال این اکسیر تاکنون در روند سریال سازی سیروس مقدم جواب داده است؛ حال باید دیداین معجون جادویی تا کجا اثرگذار خواهد بود.
از: حمید بازگشا
فراهنگ(5)**9187**1601**
04/05/1393
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]
صفحات پیشنهادی
5 عکس از شبنم مقدمی بازیگر سریال مدینه
5 عکس از شبنم مقدمی بازیگر سریال مدینهشبنم مقدمی متولد ۱۳۵۱ در تهران است وی دارای مدرک کارشناسی ادبیات فارسی و دانش آموخته آموزشگاه آزاد بازیگری امین تارخ است شبنم مقدمی متولد ۱۳۵۱ در تهران است وی دارای مدرک کارشناسی ادبیات فارسی و دانش آموخته آموزشگاه آزاد بازیگری امین تارخ ا2 بازیگر زن سریال مدینه در پشت صحنه |عکس|
2 بازیگر زن سریال مدینه در پشت صحنه |عکس| گلاره عباسی با انتشار این عکس نوشته امشب سر صحنه مدینه با آناهیتا جان افشار یکشنبه 29 تیر 1393 ساعت 08 36علیرضا مهران: بازی در نقش افلاطون «سریال مدینه» ریسک بود + تصاویر
علیرضا مهران بازی در نقش افلاطون سریال مدینه ریسک بود تصاویر علیرضا مهران این شب ها در نقش افلاطون مهمان خانه های مردم است او منفی ترین شخصیت سریال مدینه است که با نزول خواری اش خیلی ها را به خاک سیاه می نشاند علیرضا مهران در این سریال سعی می کند زشتی عمل ربا را در قگفتگو با پریوش نظریه درباره سریال مدینه! +عکس
گفتگو با پریوش نظریه درباره سریال مدینه عکس پریوش نظریه که این روزها با سریال ˝مدینه˝ میهمان ماه رمضان خانههای ایرانی است می گوید در عرصه بازیگری همیشه سعی میکند که بهترین فیلمنامه را انتخاب کند لقب بازیگر مولف برازنده پریوش نظریه است بازیگری که سال ها در سطح اول بازیگری وسریال مدینه احیاگر فرهنگ والای ایرانی- اسلامی است
سریال مدینه احیاگر فرهنگ والای ایرانی- اسلامی است سیده سکینه عمرانی گفت اینکه یک زن با این همه مشکلات و با حفظ حجاب و شئونات اسلامی چرخ زندگی اش را می چرخاند در جامعه ما کم نیستند سیده سکینه عمرانی نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی درباره سریال مدینه گفت اینکه یک زن با4 عکس از گلاره عباسی بازیگر سریال مدینه
4 عکس از گلاره عباسی بازیگر سریال مدینه گلاره عباسی متولد اردیبهشت ۱۳۶۲ بازیگر سینما و تلویزیون و از دانش آموختگان کلاسهای امین تارخ و فارغ التحصیل رشته معماری از دانشکده هنر می باشد گلاره عباسی متولد اردیبهشت ۱۳۶۲ بازیگر سینما و تلویزیون و از دانش آموختگان کلاس̴سریال مدینه تمام شد
سریال مدینه تمام شد تهیهکننده مدینه گفت تصویربرداری این سریال پس از حدود ۳ ماه کار مداوم به پایان رسید به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز زینب تقوایی تهیه کننده سریال «مدینه» گفت گروه تولید و تصویربرداری پس از حدود سه ماه کار مدروشنگری زندگی ایرانی-اسلامی با زبان ساده در سریال مدینه
روشنگری زندگی ایرانی-اسلامی با زبان ساده در سریال مدینه اثر بخشی سریال مدینه سادگی و همه فهم بودن آن با شیوه های نوین فیلمسازی است حجت الاسلام باقری بنابی نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی درباره پخش سریال مدینه و توجه به مضرات نزول خواری در این سریال به خبرنگار رادیو تل«هفت سنگ» قربانی قضاوت زود هنگام شد/ رتبه اول برای سریال «مدینه»
فرهنگ و هنر رادیو و تلویزیون چند خبر از تلویزیون هفت سنگ قربانی قضاوت زود هنگام شد رتبه اول برای سریال مدینه مجری طرح هفت سنگ اعتقاد دارد اگر منتقدان به کپی بودن این سریال برای تماشای چند قسمت آن صبر میکردند قطعا این سریال قربانی قضاوت زود هنگام آنها نمیشد تهیهکنندعکس های جدید و دیدنی پشت صحنه سریال «مدینه»
عکس های جدید و دیدنی پشت صحنه سریال مدینه عکس های پشت صحنه سریال مدینه پشت صحنه سریال مدینه پشت صحنه سریال مدینه پشت صحنه سریال مدینه پشت صحنه سریال مدینه اخبار مرتبط عکسهای آناهیتا افشار بازیگر نقش هانیه در سریال مدینهعکس های جدید پشت صحنه سریال مدینه ویژه ماه مبارک رمضانج«هانیه» سریال مدینه را هیچ کس دوست ندارد
آناهیتا افشار هانیه سریال مدینه را هیچ کس دوست ندارد تاریخ انتشار پنج شنبه 26 تیر 1393 ساعت 12 11 | شماره خبر 1571578919596351277 در سینما اثر فعل مهمتر است تا خود فعل اما در تلویزیون خود فعل مهمتر است در تلویزیون فقط چهره بازیگر به شکل بسته دیده میشود و من به عنوان بانقدی بر سریالهای رمضان/ از مدینه تا ماه عسل
نقدی بر سریالهای رمضان از مدینه تا ماه عسلتاریخ انتشار دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۹ ۵۹ یک منتقد تلویزیون معتقد است سریالهای مناسبتی تلویزیون در مناسبتهایی مثل ماه رمضان شهید میشوند او در نقدی که بر سریالهای رمضان امسال داشت «مدینه» سیروس مقدنقطه قوت مدینه،محاوره شفاف آیات قرآنی در متن سریال است
نقطه قوت مدینه محاوره شفاف آیات قرآنی در متن سریال است باید همه سریالهای اخلاقی و تربیتی تلویزیونی به این سمت و سو حرکت کنند مثل آنچه که در سریال مدینه به نمایش در آمده است سید علی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران در خصوص سرسیروس مقدم راننده تاکسی شد!
سیروس مقدم راننده تاکسی شد سیروس مقدم کارگردان سریال رمضانی مدینه مقابل دوربین قرار گرفت خبرگزاری ایسنا سیروس مقدم شب گذشته دوم مردادماه در سکانس کوتاهی مقابل دوربین مدینه ظاهر شد این کارگردان در قسمت بیست و چهارم سریال خود در نقش یک راننده تاکسی در میدان صنعت ایفای نقش کسیروس مقدم راننده تاکسی شد
سیروس مقدم راننده تاکسی شد تاریخ انتشار شنبه 4 مرداد 1393 ساعت 06 56 | شماره خبر 1582137627726402714 سیروس مقدم کارگردان سریال رمضانی مدینه مقابل دوربین قرار گرفت سیروس مقدم شب گذشته دوم مردادماه در سکانس کوتاهی مقابل دوربین «مدینه» ظاهر شد این کارگردان در قستصاویر جدید از سریال مدینه
تصاویر جدید از سریال مدینه تصاویر جدید از سریال مدینه را مشاهده می کنید به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران سریال مدینه در ماه مبارک رمضان هر شب از شبکه یک سیما روی آنتن میرود در این گزارش تصاویر جدیدی از این سریال را مشاهده می کنید انتهای پیام تاانتشار موسیقی تیتراژ سریال «مدینه»/ « بیدارم کن» مرتضی اسکندری را اینجا بشنوید
فرهنگ و هنر موسیقی و هنرهای تجسمی انتشار موسیقی تیتراژ سریال مدینه بیدارم کن مرتضی اسکندری را اینجا بشنوید قطعه پایانی تیتراژ مجموعه تلویزیونی مدینه به کارگردانی سیروس مقدم با آهنگسازی کارن همایون فر و صدای مهدی اسکندری منتشر شد به گزارش خبرنگارمهر «بیدارم کن&ra-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها