تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804283519




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اکسیر سیروس مقدم برای جذب مخاطب در سریال مدینه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اکسیر سیروس مقدم برای جذب مخاطب در سریال مدینه تهران-ایرنا- آنچه باعث شده تا سریال مدینه مخاطب خود را جذب و راضی نگه دارد اکسیری است به نام بازی های منحصر به فرد بازیگران و لحظات نابی که سیروس مقدم خلق کرده است.


به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، دریک نگاه کلی باید گفت که سریال مدینه تازه ترین ساخته سیروس مقدم که این شب ها از شبکه یک سیما پخش می شود ، بیننده را راضی نگه می دارد؛ آن هم بیینده ای که حالا به هزارو یک دلیل سطح سلیقه اش بالارفته و دیگر هر اثری او را راضی نمی سازد.
اما چرا سریال مدینه واساسا آثار مقدم در سال های اخیر توانسته مخاطبان خودش را راضی نگه دارد؛ اتفاقی که باعث شده تا نام مقدم به یک برند تبدیل شود.
مهر ونشانی که وقتی پای یک سریال می خورد ، مخاطب زیاد و مهمتر ازآن بالارفتن سطح رضایتمندی ازآن اثررا ضمانت می کند.
امروز موافقان و مخالفان این کارگردان دراین نکته اشتراک نظر دارند که هرچه مقدم بسازد پرمخاطب خواهد شد؛ از سریال طنزی چون پایتخت و چک برگشتی و پیامک از دیار باقی تا سریال های پلیسی مثل دیوار تا آثار اجتماعی همچون زیرهشت ،تا ثریا وهمین آخری یعنی مدینه.
مهم هم نیست نویسنده آثار مقدم چه کسی باشد؛ سعید نعمت الله ، سروش صحت یا محسن تنابنده؛حتی مهم نیست ساخته مقدم از کدام شبکه پخش شود. سه ،یک یا دو به همین خاطر دیگر نمی توان این موفقیت ها را تصادفی ، اتفاقی وشانسی دانست؛ موفقیتی که بر اثر تکرار شدن دیگر کمتر دیده می شود.
این موفقیت همچون لطفی است که بر اثر تکرار به یک وظیفه تبدیل شده وحالا دیگر کسی برای پرمخاطب شدن سریال های مقدم نه هول و ولا دارد نه دلش غنج می رود، بلکه برعکس همه منتظرند تا بالاخره یکی از سریال های مقدم در جذب مخاطب موفق نباشد تا شمشیرها را برایش از از روبکشند وبالاخره به امپراطوری او بر عرصه سریال سازی خاتمه دهند؛ اتفاقی که البته تا امروز نیفتاده است.
اما چرا سریال های مقدم جذاب ، خوش ساخت و پرمخاطب هستند؟ قطعا پاسخ به این پرسش نقش مهمی نه تنها در فهم ودرک آثار مقدم بلکه گام موثری در پیشرفت الگوهای سریال سازی در سیما نیز خواهدبود.
نگاهی به سریال مدینه تازه ترین اثر مقدم که این روزها از شبکه یک پخش می شود می تواند ما در پاسخگویی به این سئوال یاری کند.
سریال مدینه داستان تلخ از سقوط اخلاقی شخصیت هایی است که تا پیش از این نه تنها آدم های بدی محسوب نمی شده اند بلکه از بهترین ها در طبقه و قشر خود بوده اند؛ اتفاقی که نه تنها نمایشش برای مخاطب تلخ و تکان دهنده است بلکه او را دچار تشویش و هراس نیزمی سازد.
از نظرمضمون نیز اثر جدید مقدم داستان نو وبکری ندارد؛ موضوع ورود ربا در زندگی شخصیت ها و سقوط آنها براثر عواقب این عمل ناپسند پیش ازاین نیز درآثار تلویزیون موردتوجه قرار گرفته است که از شاخص ترین آنها می توان به سریال تا ثریا به کارگردانی خود سیروس مقدم اشاره کرد.
از نظر شیوه روایت و ژانر و ساختار فیلمنامه نیزمدینه اثر متفاوتی به حساب نمی آید، اثری اجتماعی که ویژگی های ژانر و گونه خود را رعایت کرده و نوآوری یا بدعتی در شیوه روایت آن دیده نمی شود، درکارگردانی هم اگر چه رگه هایی از همان نوآوری های همیشگی مقدم را می بینیم اما کارگردانی در مدینه کارکردی جزء روایت استاندارد قصه ندارد.
نوآوری های مقدم نیز براثر تکرارهای بعضا بی مورد خیلی زود کارکرد خود را ازدست داده و خیلی زود تازگی خود را ازدست می دهد، با این حال آنچه باعث شده تا سریال مدینه مخاطب خود را جذب و راضی نگه دارد اکسیری است به نام بازی های منحصر به فرد و لحظات ناب.
باید اذعان کرد آنچه باعث شده تا مدینه سریالی جذاب جلوه کند و مخاطب از دیدن آن احساس خسران نکند بازی های بازیگران خوب آن است.
بازیگرانی که با ارائه بازی هایی یک دست و روان چنان کلیتی در بازیگری این سریال تشکیل داده اند که سهم مهمی از موفقیت مدینه را به نام خود ثبت کرده اند.
دراین سریال تمامی بازیگران از نقشه های اصلی گرفته تا نقش های فرعی ، از بازیگران با تجربه گرفته تا بازیگرانی که شاید برای نخستین بار جلو دوربین ظاهر می شوند، همه خوب اند؛ به همین علت ارکستری هماهنگ را تشکیل داده اند که در یک هارمونی جذاب و استاندارد تم موفقیت سریال مدینه را می نوازند.
البته در دلیل وجود بازی های خوب و جذاب سریال مدینه از دو عنصرمهم نباید چشم پوشید؛ اول فیلمنامه این اثر و پرداخت درست و روانشناسانه شخصیت هاست که باعث شده تا اکثر شخصیت های سریال چند بعدی به نظر برسند و امکان ارائه بازی های درونی و باور پذیررا به بازیگران بدهد.
دومین عاملی که در ارائه بازی های فوق العاده سریال نقش به سزایی داشته کارگردانی مقدم در میزانسن ها و نحوه کارد بندی است که باعث شده تا این بازی های خوب به چشم بیایند و دیده شوند.
علاوه بر بازی های خوب گروه بازیگران سریال مدینه که به حق یک سرو گردن ازشاخص های بازیگری در سریال های ما بالاتر است، عامل دیگری که باعث پرمخاطب شدن مدینه شده ، لحظات ناب و موقعیت های منحصر به فرد این سریال است که باعث می شود مخاطب تمامی سکانس های کلیپ گونه سریال همچون راه رفتن های تکراری شخصیت بهمن در خیابان یا سکوت های بلند مدینه در تنهایی را نادیده بگیرد.
این لحظات ناب و لذتی که دیده آنها برای مخاطب ایجاد می کند باعث شده تا برخی از صحنه های کش دار و بی کارکرد اثر محو شوند و اثرات منفی خود را بر مخاطب نگذارد، این لحظات ناب در سریال مدینه نه زیاد ونه انگشت شمارند. لحظاتی که دریک لحظه مخاطب را به وجد می آورد و لحظه ای ماندگار را برای او خلق می کند؛ مثل صحنه طغیان عزیز با بازی درخشان مجید صالحی یا سکانس دردل کردن بهمن پشت در اتاق خیریه؛ یا صحنه برهم زدن مراسم عقد توسط روحی یا سکانس های منتهی به مرگ عبدی و لحظاتی نظیراین ها که باعث شده تا سریال مدینه همچون دیگر ساخته های سیروس مقدم مخاطب خود را جذب و مهمتر ازآن راضی نگه دارد.
بنابراین بازی های روان ، جذاب و قابل قبول در کنار لحظات ناب و صحنه های به یادماندنی همان اکسیری است که باعث شده تا ساخته های مقدم بدون هیچ پیش شرطی موفق باشند یا دست کم اعتراض و انتقاد مخاطب را درپی نداشته باشند.
به هرحال این اکسیر تاکنون در روند سریال سازی سیروس مقدم جواب داده است؛ حال باید دیداین معجون جادویی تا کجا اثرگذار خواهد بود.
از: حمید بازگشا
فراهنگ(5)**9187**1601**



04/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن