تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820919416




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايجاد قطب توليد خودرو با محوريت ماشين‌سازي تبريز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ مرداد ۱۳۹۳ (۸:۳۰ق.ظ)
ايجاد قطب توليد خودرو با محوريت ماشين‌سازي تبريز جبارزاده با اشاره به اين که کارخانه ماشين‌سازي يکي از برندهاي معتبر صنعت استان است، بر حفظ هويت و اصالت اين کارخانه و ايجاد قطب توليد خودرو در استان با محوريت ماشين‌سازي تبريز تاکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، جبارزاده استاندار آذربايجان شرقي در جلسه شوراي گفت‌وگوي دولت و بخش خصوصي استان آذربايجان شرقي، با اشاره به مشکلات گروه ماشين‌سازي تبريز، خاطرنشان کرد: نام ماشين‌سازي با صنعت آذربايجان عجين شده است و حفظ و ارتقاي اين صنعت به هر نحوي ضروري است.
وي با بيان اين که مشکلاتي در واگذاري اين کارخانه به بخش خصوصي وجود داشت، افزود: هم‌اکنون سهام اين کارخانه متعلق به سازمان گسترش و نوسازي صنايع است و براي حل مشکلات آن با رييس سازمان گسترش مذاکره کرده‌ايم.
جبارزاده با بيان اين که وضعيت ماشين‌سازي نسبت به چند سال قبل بهتر شده، اما هنوز هم با وضعيت مطلوب فاصله دارد، گفت: هدف، احياي ماشين‌سازي است و انتظار از شوراي گفت‌وگو حل مشکلات استاني اين کارخانه و بهبود کامل آن است.
استاندار آذربايجان شرقي در ادامه با بيان اين که اين استان مي‌تواند قطب توليد خودرو در کشور باشد، اظهار داشت: اين مهم مي‌تواند با محوريت ماشين‌سازي انجام شود تا در روند خصوصي‌سازي و ايجاد قطب توليد خودرو، اين کارخانه نيز احيا شود.
وي از انجام مذاکراتي با چند گروه خودروسازي معتبر براي ايجاد کارخانه توليد خودرو در استان خبر داد و افزود: پس از بازديد اين گروه‌ها از امکانات ماشين‌سازي تبريز و در صورت توافق، واگذاري ماشين‌سازي براي ايجاد خط جديد توليد خودرو را از طريق سازمان خصوصي‌سازي پيگيري مي‌کنيم.
در اين جلسه همچنين مسايل و مشکلات شرکت ريخته‌گري ماشين‌سازي تبريز از جمله مشکل مالياتي، کمبود نقدينگي و بدهي بانکي مطرح و تصميمات لازم در جهت حل اين مشکلات اتخاذ شد.
همچنين مشکل آب‌هاي سطحي در شهرک صنعتي شهيد سليمي به عنوان يکي از معضلات واحدهاي صنعتي و توليدي در اين شهرک مطرح و پس از توضيحات مديران ذيربط، با تاکيد استاندار آذربايجان شرقي مقرر شد گروهي متشکل از کارشناسان دانشکده‌هاي کشاورزي و عمران دانشگاه تبريز اين مشکل را بررسي و راهکار مناسب براي حل آن ارايه کند.
بازنگري در قيمت زمين و زيرساخت‌هاي شهرک‌هاي صنعتي استان به عنوان يکي از موانع جذب سرمايه‌گذار دستور بعدي جلسه شوراي گفت‌وگو بود که پس از بحث و بررسي، مقرر شد ايراد قانوني در اين خصوص در کميته حقوقي شورا مورد بررسي قرار گرفته و پيشنهاد مشخص اين کميته پس از تصويب اعضاي شورا، به مراجع ذيربط منعکس شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن