تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819781022




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسالت در یک نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رسالت در یک نگاه تهران- ایرنا- «خشم و تنفر جهانی علیه نسل کشی در غزه» و «بازتاب حماسه روز قدس در رسانه های جهان» موضوع های مهم روزنامه رسالت در شماره روز شنبه است.


این روزنامه عنوان خشم و تنفر جهانی علیه نسل کشی در غزه را برای تیتر یک برگزید و نوشت: مردم جهان با برپایی تظاهرات در پنج قاره جهان خشم و نفرت خود را علیه نسل کشی در غزه در روزه جهانی قدس اعلام کردند.مردم ایران نیز در 770 شهر با برپایی تظاهرات روزه قدر جنایات صهیونیستها را مصداق جنایات جنگی دانستند. در تهران نیز صدها هزار نفر به خیابان ها آمدند و با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس با گرامیداشت روز قدس سکوت مجامع بین المللی بویژه سازمان ملل در قبال جنایات اسرائیل را محکوم کردند.
روزنامه رسالت به بازتاب عنوان حماسه روز قدس در رسانه های جهان پرداخت و نوشت: ملت های مسلمان و آزاده سرتاسر دنیا دیروز حماسه ای گسترده را در حمایت از ملت مظلوم فلسطین خلق کردند و در پنج قاره دنیا آزادی قدس شریف را فریاد زدند. برگزاری گسترده راهپیمایی روز قدس در نقاط مختلف دنیا، آن هم در شرایطی که رژیم کودک کش صهیونیستی دست به کشتار مردم بی دفاع غزه زده است، بازتاب رسانه ای گسترده ای در سرتاسر جهان داشته است. شب جمعه هزاران فلسطینی تظاهرات گسترده ای را علیه تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه برگزار کردند که با واکنش نظامیان رژیم صهیونیستی، سه فلسطینی در این تظاهرات به شهادت رسیدند. مسئولان رژیم صهیونیستی اذعان کردند که این تظاهرات از زمان انتفاضه فلسطین در سال های 2000 تا 2005 بی سابقه بوده و بزرگترین تظاهرات فلسطینیان علیه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری در سال های اخیر محسوب می شود.
این روزنامه با بازتاب عنوان بیماری های مزمن و غیرواگیر علت 80 درصد مرگها بعد از 40 سالگی نوشت: معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اظهار داشت که 80 درصد علل مرگ و میر، بیماریهای مزمن و غیر واگیر هستند که از سن 40 سالگی به بعد ایجاد می شوند و در 10 سال اول علامتی ندارند. به گزارش خبرگزاری مهر رضا ملک زاده در بازدید از مرکز کوهورت گیلان با اشاره به اینکه در سالهای اخیر تغییرات مهمی در علل مرگ و میر رخ داده است، اظهارداشت: امروزه از مهمترین بیماریهای غیرواگیر می توان به بیماریهای قلبی عروقی، سرطانها و حوادث اشاره کرد.وی با بیان اینکه این بیماریها در 10 سال اول علایمی ندارند و افراد بعد از پیشرفته شدن بیماری و بروز علائم مراجعه می کنند، افزود: در نتیجه باید هزینه های بسیاری برای درمان این بیماریها صرف شود در صورتی که با بررسی های ساده می توان در مراحل اولیه (بدون علامت) آنها را شناسایی و تا 80 درصد آنها را پیشگیری کرد و بسیاری از مرگ و میرها را کاهش داد.
نتانیاهو: تضمینی برای پیروزی در غزه نداریم، تیتر دیگر روزنامه رسالت است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم شورای حقوق بشر سازمان ملل برای اعزام یک هیات تحقیق درباره جرایم اسرائیل در غزه را «مسخره» خواند. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «النشره»، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم شورای حقوق بشر سازمان ملل برای اعزام یک هیات تحقیق درباره جرایم اسرائیل در نوار غزه را «مسخره» توصیف کرد. نتانیاهو همچنین گفت تلاش می کنیم تا در غزه به پیروزی برسیم اما نمی توانیم تضمینی در این باره ارائه دهیم.وی همچنین مدعی شد که تا نابودی کامل تونل ها و بازگرداندن امنیت به اسرائیل به حمله به غزه ادامه خواهد داد.
روزنامه رسالت با بررسی موضوع ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار مشکل گشا خواهد بود، نوشت: سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار مشکل گشا خواهد بود، گفت: بسیاری از مشکلات این زنان و فرزندان آنان می تواند با ازدواج مجدد و با استفاده از مشاوره مناسب از بین برود. به گزارش ایرنا حسین انواری در چهارمین نشست مشاوران امور زنان و خانواده دستگاه های اجرایی کشور با بیان اینکه بسیاری از مشکلات زنان سرپرست خانوار به دلیل قبح و منع کاذب اجتماعی که دارد بیان نمی شود، تصریح کرد: ناهنجاری ها و فشارهای روحی و روانی موجود بر زنان موجب بروز احساس ناتوانی، افسردگی و بیماری های روانی در آنان می شود.
**2002**9131



04/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن