تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819907588




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روز جهانی قدس وکنفرانس مردمی همبستگی با مردم فلسطین در برزیل برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: روز جهانی قدس وکنفرانس مردمی همبستگی با مردم فلسطین در برزیل برگزار شد مادرید- ایرنا- ˈکنفرانس مردمی همبستگی با مردم فلسطینˈ و روز جهانی قدس در جهت حمایت مردم غزه با فراخوانی 40 سازمان مردم نهاد در شهر برازیلیا پایتخت برزیل برگزار شد.


به گزارش ایرنا به نقل از سفارت جمهوری اسلامی ایران در برزیل، در این مراسم نمایندگانی از سفارت جمهوری اسلامی ایران، سوریه، فلسطین، کوبا، کره شمالی ، رئیس مرکز برزیلی همبستگی جهانی با مردم و مبارزه برای صلح برازیلیا و رئیس جنبش اجتماعی دموکراسی مستقیم یک استاد دانشگاه سخنرانی نمودند.
سخنرانان این مراسم هر یک به نوبه خودضمن تشریح جنایات رژیم صهیونیستی در طی شش دهه گذشته و محروم نمودن مردم مظلوم فلسطین از ابتدایی ترین حقوق انسانی، جنایات اخیر این رژیم را مصداق بارز نسل کشی و جنایت علیه بشریت برشمرده و آن را به شدت محکوم کردند.
ˈمهدی زنجانیˈ کاردار موقت سفارت جمهوری اسلامی ایران در برزیل گفت:مشکل فلسطین ، اشغال سرزمین یک ملت و آوارگی آن برای شش دهه است و همچون زخمی است که مداوا نشده است.
وی ادامه داد:ملت ایران نیز در کنار تمامی ملت ها و مردم عدالت خواه از همان ابتدای انقلاب اسلامی در کنار ملت مظلوم فلسطین قرار گرفته و خواستار رفع ظلم و ستم علیه آنها بوده است.
زنجانی تصریح کرد :در همین راستا با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبریت امام خمینی (ره) و به ابتکار ایشان آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان ˈ روز جهانی قدس ˈ نامیده شد. هدف از روز قدس تاکید بر وابستگی فلسطین و بیت المقدس و قدس شریف به دنیای اسلام و از سوی دیگر خاتمه اشغال و احیای آزادسازی آن از چنگال صهیونیستها است.
کاردار سفارت کشورمان خاطرنشان کرد :امسال روز جهانی قدس و روز همبستگی ملت های جهان با مردم فلسطین را در شرایطی برگزار می کنیم که حملات اسراییل به مردم فلسطین در نوارغزه و کرانه باختری تشدید شده به طوری که این تهاجمات وحشیانه موج جدیدی از نفرت را علیه رژیم صهیونیستی در سراسر جهان برانگیخته است .
در ادامه این مراسم سفیر سوریه در برازیلیا نیز اظهار کرد، کشورش همیشه در کنار ملت مظلوم فلسطین قرار داشته و تاوان این حمایت را نیز پرداخته است.
وی ادامه داد : امروز جریان های تروریستی و افراط گرایی تحت عناوین داعش به رهبری امپریالیسم آمریکا و حامیانش در منطقه شکل گرفته و عامل بی ثباتی در منطقه آنها هستند.
ˈمتاسفانه با کشته شدن یک سرباز اسراییلی تمامی جریانات رسانه ای و تبلیغی فریاد برآورده ولی در مقابل کشتار مردم بیگناه سکوت اختیار کرده و یا آنرا محکوم نمی کنند. لذا برگزاری چنین سمینارهایی جهت ابراز همبستگی ارزشمند و قابل تقدیر است. ˈ
نمایندگان احزاب سیاسی مختلف همچون حزب کارگر، حزب سوسیالیست و آزادی و حزب سوسیالیست برزیل در مراسم حضور یافتند.
بعد از پایان سخنرانی ها نیز نمایندگان احزاب فوق هر یک مواضع خود را در مورد حمایت از مردم فلسطین ابراز و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم نمودند.
در پایان این مراسم، بیانیه ای توسط شرکت کنندگان به تصویب رسید. همچنین نمایندگان احزاب سیاسی و دیگر گروهها و نهادهای حاضر در کنفرانس توافق کردند تا ˈکمیته ای دائم برای حمایت از مردم فلسطینˈ تشکیل دهند.
علاوه بر کنفرانس فوق، صبح روز پنج شنبه،چند صد نفر از مردم، فعالان سیاسی و اجتماعی در مقابل سفارت رژیم صهیونسیتی در برازیلیا تجمع کرده و جنایات آنها علیه مردم مظلوم فلسطین را محکوم کردند.
در دیگر شهرهای برزیل از جمله سائو پائولو و فلوریانوپلیس نیز در روزهای پنج شنبه و جمعه مراسم متعددی در همین رابطه برگزار شد. طی روزهای آینده نیز قرار است تجمعاتی در برازیلیا و دیگر شهرهای برزیل در اعتراض به جنایات اسرائیل برگزار شود.
همچنین مراسم روز جهانی قدس در کوریچیبا در محل مسجد علی ابن ابیطالب این شهر بعد از برگزاری مراسم نماز جمعه با حضور جمعی از مسلمانان مقیم و هواداران فلسطین برگزار شد.
اروپام **1234** 1917



04/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن