تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805879865




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار فارس: خدمت صادقانه بدور از هرگونه مرزبندی قومیتی را باید از بهمن بیگی آموخت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob استاندار فارس: خدمت صادقانه بدور از هرگونه مرزبندی قومیتی را باید از بهمن بیگی آموخت شیراز - ایرنا- استاندار فارس با نام بردن از زنده یاد محمد بهمن بیگی به عنوان یک چهره ملی موفق و ماندگار گفت :خدمت صادقانه بدور از هر گونه مرزبندی قومیتی را باید از چنین چهره محبوب جامعه عشایری آموخت.


به گزارش ایرنا، سید محمد احمدی عصر چهارشنبه ، در نشست هم اندیشی سران و نخبگان عشایر فارس افزود: بهمن بیگی با تلاش بی وفقه و پشتکار مثال زدنی توانست با حداقل امکانات طوایف مختلف جامعه عشایری در نقاط مختلف کشور با یک اقدام همیشگی از بی سوادی نجات دهد و مسیر پیشرفت نخبگان عشایر را هموار سازد.
احمدی با بیان این مطلب که باید با الگو گرفتن از چهره ای همچون بهمن بیگی که در سراسر ایران مورد ستایش قرار می گیرد سایر مسایل عشایر را حل و فصل کنیم اظهار داشت:باید آسیب شناسی شود که چرا ما با داشتن منابع و امکانات کافی و وافی هنوز نتوانسته ایم در رفع برخی از مشکلات جامعه عشایری به موفقیت مطلوبی دست پیدا کنیم .
وی، زندگی عشایر را نمونه بارز تلاش برای دمیدن روح فرهنگی در کالبد روزها و شب ها دانست و گفت: صفای زندگی در سیاه چادر عشایر در هیچ کاخ و سرای مجللی قابل قیاس نیست.
احمدی، ضمن برشمردن ویژگی های مختلف زندگی عشایری گفت: چادر عشایر هم در عرصه فرهنگی و هم در عرصه اقتصاد سنگر مقاومت کشور است و باید همواره از آن صیانت شود.
وی با اشاره به اینکه عشق من به جامعه عشایری است و من عاشق خدمت به مردان باصفا و صداقت عشایری هستم اظهار داشت : اگر تاکنون نیز هم غفلتی نسبت به رفع مشکلات این قشر زحمتکش شده قطعا از روی عمد نبوده است .
استاندارتصریح کرد: در سایه دولت تدبیر و امید باید بهبود الگوی معیشتی عشایر با تکیه بر داشته های فرهنگی، هنری و تولیدی آنها، در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت : جامعه عشایری ویژگی ها، شاخص ها و کارکردهای خاص خود را دارد و عدم شناخت کافی از زندگی عشایری و نپذیرفتن موجودیت این جامعه به عنوان یک شیوه معیشتی مولد، مستقل و متفاوت، نباید موجب آشفتگی و فروپاشی این نظام اجتماعی شود.
او اظهار کرد: باید در برنامه ریزی ها به گونه ای عمل شود که در تخصیص منابع و تسهیلات به جامعه عشایری انسجام و منطق روشنی لحاظ شود.
وی، ضمن تاکید بر ضرورت ارزیابی نیازهای عشایر گفت: نباید به گونه ای برنامه ها و موضوعات مدیریت شود که سهمی کمتر از استحقاق، نیاز و سرانه عشایر به آنها اختصاص یابد و این قشر از شاخص های توسعه یافتگی جامعه بزرگ ایران فاصله بگیرند.
استاندار فارس ادامه داد: اقتصاد عشایری یک اقتصاد درون زا و مردم گرا است که می تواند الگوی مناسبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و حماسه اقتصادی باشد.
احمدی، همچنین، نگاه بودجه ای ویژه به عشایر برای رفع مشکلات ناشی از خشکسالی و ارائه خدمات مطلوب به آنها را خواستار شد.
احمدی همچنین با پیشنهاد نخبگان جامعه عشایری استان فارس در خصوص تشکیل کارگروه ویژه برای رصد و پیگیری مشکلات جامعه عشایری موافقت کرد .
استاندار فارس افزود: هر چند که شورای جامعه عشایری استان فعال می باشد ولی با تشکیل این کارگروه ویژه ضمن توان افزایی لازم این کارگروه ویژه می تواند با طرح پیشنهادات و اولویت بندی و آنالیز آنها موجبات شکوفایی هر چه بیشتر استعداهای جامعه عشایری را بیش از پیش فراهم سازد.
زنده یاد محمد بهمن بیگی معروف به پدر تعلیمات عشایر ایران از ایل قشقایی در شهرستان فیروزآباد استان فارس بود، کارش را از سال 1331 به تنهایی آغاز کرد و در طول 28 سال مدیریت بر اداره آموزش عشایر ایران بیش از 10 هزار معلم را تربیت کرد.
وی موسسات مختلف مانند دبیرستان شبانه روزی عشایری شیراز، مرکز آموزش فنی و حرفه ای عشایر دختران و پسران، موسسه تربیت مامای عشایر و مرکز تربیت روستا پزشک و دامپزشک را بنیان گذاشت.
وی توانست نخستین جایزه فرهنگی یونسکو را در سال 1353 به دلیل پیکار با بیسوادی دریافت کند. از او پنج اثر با عناوین «بخارای من، ایل من»، «اگره قره قاج نبود»، «به اجاقت قسم»، «طلای شهامت» و «عرف و عادت در عشایر فارس» منتشر شده است.
شاگردان و علاقمندان به محمد بهمن بیگی بیش از دهها کتاب ، مستند و فیلم از ایشان نوشته و یا تهیه کرده اند که در بازار نشر انتشار یافته و یا از طریق سیمای جمهوری اسلامی در چندین نوبت پخش شده است .
محمد بهمن بیگی یازدهم اردیبهشت سال 1389 در شیراز درگذشت.ک/2
/ 667678

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





01/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن