تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس براى خدا دانش بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821291275




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار فارس: مصرف آب در استان باید مدیریت شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob استاندار فارس: مصرف آب در استان باید مدیریت شود شیراز - ایرنا - استاندار فارس گفت: باید با استفاده از روش های نوین آبیاری، شیوه های جدید کشاورزی، اصلاح الگوی کشت، ایجاد بهره وری بیشتر در آب مصرفی بخش کشاورزی و صرفه جویی در مصرف آب آشامیدنی، صنعت و کشاورزی به گونه ای شرایط را مدیریت کنیم که با چالش های بزرگ روبه رو نشویم.


به گزارش ایرنا سید محمد احمدی، شامگاه دوشنبه در کارگروه آب و کشاورزی فارس، چالش اصلی پیش روی مدیران استان را تامین آب آشامیدنی و صنعت بیان کرد و افزود: مدیران دستگاه های دولتی موضوع بهینه سازی مصرف آب را به عنوان یکی از معیارها و اهداف اصلی سازمان های تحت مدیریت خواد قرار دهند تا فرهنگ سازی از اداره ها آغاز و به جامعه انتقال داده شود.
وی ادامه داد: باید بتوانیم با وجود تمام کمبودها، شرایط را به خوبی مدیریت کنیم تا با مشکل مواجه نشویم.
استاندار فارس با اشاره به عدم فعالیت شورای عالی آب در گذشته گفت:ازابتدای روی کارآمدن دولت یازدهم تاکنون این شورا پنج بار تشکیل جلسه داده که این موضوع نشان دهنده اهمیت بحث آب و منابع آبی کشوردرنگاه دولت تدبیر و امید است.
احمدی افزود: از برنامه دوم توسعه، بهینه سازی مصرف آب دردستورکار وزارتخانه های جهاد کشاورزی و نیرو قرار گرفت و آیین نامه بهینه سازی مصرف آب نیز در سال 75 تصویب شد.
او اضافه کرد: به دنبال تصویب این آیین نامه، کارگروه های مختلفی از جمله آب و کشاورزی نیز درسطوح مختلف فعالیت داشتند که از سال 83 فعالیت آنها متوقف شد.
وی گفت: با توجه به نگاه ژرف اندیش رییس جمهوری به مساله آب و منابع آبی درکشور، این کارگروه ها فعالیت خود را از سر گرفته اند و باید با برنامه ریزی، خود را برای مواجه با چالش جدی کمبود منابع آب آماده کنیم.
احمدی، خواستار همکاری و هماهنگی هرچه بیشترمدیران وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی شد و گفت: نمی توان از موضوع بحران آب به سادگی گذشت و با توجه به اهمیت موضوع، ما نیز با تلاش دو چندان درحوزه مدیریت منابع آب حضورخواهیم داشت.
استاندار فارس، وضعیت منابع آبی درنقاط مختلف استان را نامناسب توصیف کرد و افزود: در حوزه درودزن با وجود بیش از 30 هزارهکتار زمین کشاورزی در بحث تامین آب برای کشاورزان با مشکل جدی مواجه هستیم و در حوزه آبریز سد سلمان فارسی هم اگر به خوبی مدیریت نشود درآینده نزدیک با مشکل کم آبی و حتی بی آبی روبه رو می شویم.
وی، درمورد وضعیت دریاچه های فارس هم گفت: درفارس شاهد وجود چندین دریاچه با شرایطی مشابه دریاچه ارومیه هستیم که اگر به احیای آنها کمک نشود درآینده به چالش های بزرگ زیست محیطی برخورد خواهیم کرد.ک/2
678 /679

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





24/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن