تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804298527




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرداری مروج ازدواج قرآنی در نمایشگاه قرآن مشهد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob شهرداری مروج ازدواج قرآنی در نمایشگاه قرآن مشهد مشهد – ایرنا – سالن ویژه شهرداری در نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد محل فعالیت مدیران فرهنگ سراهای متعددی بود که از بین آنها فرهنگ سرای خانواده، ازدواج قرآنی و زندگی ساده یک خانواده ایرانی را به نحو زیبایی ترویج می داد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، غرفه فرهنگ سرای خانواده دکور خود را به نحو زیبایی آراسته بود به طوری که فضای یک خانه صمیمی و ساده را نشان می داد، خانه ای با دو اتاق که پنجره آن به روی حیاطی با حوض قشنگ و گلدانهای گل باز می شد.
در یک اتاق از این خانه سفره عقدی بسیار ساده با آیینه، نان، قرآن و شاخه نبات تزئین شده بود و ماکت های عروس و داماد بر سر این سفره نشانده شده بودند، در گوشه ای از دیوار مقابل سفره نیز لیست جهیزیه حضرت فاطمه (س) بر روی طومار قدیمی نصب شده بود.
در اتاق دیگری که پنجره آن به حیاط باز می شد، ماکتهای یک خانواده صمیمی چهار نفره که عناوین زن و مرد و بچه های بهشتی را داشتند بر سر سفره غذا نشانده شده بودند، بر روی سفره نان و غذای ساده ای گذاشته شده بود و در طرف دیگر آن چراغ خوراک پزی قدیمی با دیگ کوچکی قرار گرفته بود.
در این غرفه از بازدیدکنندگان عکس رایگان گرفته و همان جا عکس بلافاصله آماده و به همراه قاب به بازدیدکننده عرضه می شد و در طرف دیگر آن دوربینی قدیمی سه پایه ای قرار گرفته بود که از داخل پارچه روی آن می توانستی فیلم های مختلف و زیبایی از سبک زندگی ایرانیان قدیم مشاهده کنی.
در ورودی غرفه، کتاب خاطرات با نقش و نگار کتابهای قرآنی قرار گرفته بود که بازدید کنندگان می توانستند روی برگ های زیبای آن با ماژیک هر نظری که درباره غرفه داشتند، بنویسند.
مسوول این غرفه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: فرهنگ سرای خانواده در این غرفه سعی دارد یک خانواده بهشتی و ازدواج قرآنی را به نمایش بگذارد و آداب و رسوم اسلامی گذشته را به بازدیدکنندگان یادآور شود.
ˈحسام الدین عطاریانˈ افزود: امروزه تجمل گرایی و تقلید از سبک زندگی غربی، ازدواج و تشکیل خانواده را بسیار دشوار کرده لذا ضروری است که فرهنگ پیشینیان برای مردم بازگو شود.
وی بیان کرد: پیشتر خانواده های ایرانی دور یک سفره با هم نشسته و غذا می خوردند و این کار صمیمت بین آنها را بیشتر می کرد اما امروزه دیگر سنت ها و باورهای گذشته تغییر کرده و تفکرات غربی باعث جدایی اعضای خانواده شده است.
وی اظهار کرد: در این غرفه از خانواده ها عکس رایگان گرفته می شود، همچنین کتاب خاطراتی تهیه شده که شهروندان در آن می توانند برای فرهنگ سرای خانواده یادداشت بنویسند.
وی بیان کرد: این کتاب خاطرات پیش از این در نمایشگاه ها استفاده شده و تا پایان آخرین صفحه آن در نمایشگاه های بعدی نیز مورد استفاده قرار می گیرد تا به صورت نمادین در فرهنگ سرا برای همیشه بماند.
به گزارش ایرنا، در سالن شهرداری، علاوه بر فرهنگ سرای خانواده، 10 فرهنگ سرای دیگر این نهاد نیز غرفه هایی دایر و دستاوردهای خود را در آن به نمایش گذاشته بودند که هر یک به نوعی مروج یک نمونه از فرهنگ شهرنشینی و داشتن زندگی سالم بود.
غرفه فرهنگ سرای شهر زیبا و ایمن، یک فضای سبز بسیار زیبا با گل ها و درخت های متنوع ایجاد کرده بود و در گوشه و کنار غرفه تابلوهایی در قالب توصیه های نوشتاری و تصویری، تمیز نگهداشتن محیط زیست را به شهروندان گوشزد می کرد.
غرفه فرهنگ سرای سلامت در دکور خود انواع عرقیجات گیاهی و گیاهان دارویی خانگی را به نمایش گذاشته بود که توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب می کرد.
در غرفه ای دیگری تونل های بازی برای بچه ها گذاشته شده بود که بچه ها پس از گذر از چندین تونل به حالت نشسته باید محل خروج را پیدا می کردند، این غرفه شور و هیجان بسیار برای بچه ها ایجاد کرده بود به طوری که کودکان برای رسیدن نوبتشان در بازی صف بسته بودند.
فرهنگ سرای زیارت نیز در غرفه خود ماکتی از بارگاه حضرت امام رضا (ع) را نصب کرده و فضا را به شکل حرم مطهر آراسته بود و یک روحانی نیز در این غرفه برای بچه ها مسابقه گذاشته و در مقابل جواب های درست آنان به هر کدام جایزه می داد.
در مجموع استقبال بازدیدکنندگان از سالن شهرداری در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد به سبب فضای زیبا و نشاط آوری که فرهنگ سراها ایجاد کرده بودند، مطلوب و در خور توجه بود.
به گزارش ایرنا، نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد تا سوم مرداد ماه در محل نمایشگاه های دائمی مشهد دایر است.
7489 /664

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





01/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن