تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى‏رود، همچنان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799001597




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد دریچه ای به ترویج معارف قرآنی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد دریچه ای به ترویج معارف قرآنی مشهد - ایرنا - مشهد و دیگر شهرستان های خراسان رضوی از ظرفیتهای بسیار در حوزه ترویج و نشر فرهنگ و معارف قرآنی برخوردار بوده و از دیرباز یکی از قطبهای مستعد کشور در این زمینه محسوب می شده است.


برگزاری نمایشگاههای بین المللی قرآن و عترت مشهد فرصت بسیار مناسبی برای آشنایی مردم و علاقه مندان به این فرهنگ ناب با ظرفیتهای قرآنی کشور و استان خراسان رضوی فراهم کرده است.
از این رهگذر نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت در مشهد با حضور شرکت کنندگان داخلی و 21 کشور خارجی در بیش از 30 بخش و 700 غرفه و 15 هزار مترمربع مساخت از هجدهم تا 27 ماه مبارک رمضان برابر با 25 تیرماه تا سوم مرداد ماه جاری به مدت 10 روز در محل نمایشگاه بین المللی این شهر در حال برگزاری است.
با وجود برگزاری نمایشگاههای قرآن و عترت همزمان با ماه مبارک رمضان در 14 شهرستان خراسان رضوی شامل تایباد، تربت جام، تربت حیدریه، جوین، خواف، درگز، سبزوار، سرخس، فریمان، کلات، نیشابور، قوچان، کاشمر و گناباد، نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت در مشهد از جایگاه بسیار خاصی نه تنها در استان بلکه در ابعاد ملی و بین المللی برخوردار است.
به گفته مسوولان و دست اندرکاران ذیربط این نمایشگاه در مقایسه با نمایشگاه مشابه قبلی از نظر تعداد غرفه های نمایشگاهی 30 درصد افزایش داشته که نشان دهنده عمق بخشی و تاثیر گذاری این نمایشگاه در سطح ملی و بین المللی است.
نمایشگاه بین الملی قرآن و عترت در مشهد بعد از نمایشگاه بین المللی قرآن در تهران بزرگترین نمایشگاه از نوع خود در کشور محسوب می شود و از نقاط بسیار بارز و متمایز آن نسبت به سایر نمایشگاههای مشابه، توجه به عترت در کنار فرهنگ و معارف قرآنی است.
جمعی از بازدید کنندگان و شرکت کنندگان در نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد به خبرنگار ایرنا گفتند: برگزاری این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی برای گسترش فرهنگ و معارف قرآنی در جامعه است و باید از این رهگذر تشنگان علوم و معارف قرآنی را با عمق معارف این کتاب الهی و معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) آشنا کرد.
یکی از فرهنگیان مشهد که به اتفاق خانواده خود به نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مراجعه کرده بود، گفت: به رغم افزایش این نمایشگاه از نظر وسعت و غرفه ها در مقایسه با نمایشگاه مشابه سال قبل، تنوع آن متناسب با این وسعت و افزایش غرفه ها نمی باشد.
ˈجواد حسین زادهˈ، بخش محصولات فرهنگی را از بخشهای خوب این دوره نمایشگاه ذکر کرد و افزود: در شرایطی که دشمنان با تهاجم و شبیخون فرهنگی در صدد بیگانه کردن مردم و جوانان با هویت و اصالت دینی و انقلابی خود هستند، آشنایی مردم با قابلیتهای محصولات فرهنگی برای گسترش فرهنگ و ارزشهای اسلامی و قرآنی بسیار مهم است.
وی گفت: در این غرفه شهروندان با انواع نرم افزارهای فرهنگی و علوم اسلامی و قرآنی آشنا می شوند.
ˈعلیرضا سپهریˈ یکی از جوانان روشندل نیز در حاشیه بازدید از این نمایشگاه، ارایه محصولات و قلم های هوشمند قرآنی برای استفاده نابینایان از کتاب قرآن و علوم اسلامی را از نقاط قوت این نمایشگاه دانست.
یک کارمند بازنشسته نیز که از نیشابور برای بازدید از نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت به مشهد آمده بود گفت: با توجه به توسعه روزافزون فناوری اطلاعات و ارتباطات استفاده از تکنیک های به روز برای گسترش فرهنگ و معارف قرآنی بین مردم و از جمله نوجوانان و جوانان ضروری است.
ˈمهناز زارعˈ افزود: در این نمایشگاه لپ تاپها و بازیهای قرآنی با ویژگی های شاخص و قرآن های دیجیتال با کاربردهای گوناگون در نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
سرپرست اداره تبلیغ و ترویج فعالیتهای قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم با اشاره به توان بسیار این استان و از جمله مشهد در گسترش فرهنگ و معارف قرآنی گفت: برگزاری چنین نمایشگاهی با گستره بین المللی و خصوصیات خاص خود می تواند کمترین اقدام در مقابل مطالبه مردم و جامعه قرآنی منطقه باشد.
ˈحمید رضا صمدیˈ افزود: با عنایت به خصوصیات نهمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد در مقایسه با هشتمین دوره نمایشگاه مشابه در سال گذشته، این نمایشگاه می تواند بسیاری از مطالبات مردمی را پاسخ دهد.
وی گفت: برای نخستین بار ضمن هماهنگی با برگزار کنندگان نمایشگاه بین المللی قرآن تهران ، نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت در مشهد نیز بعد از نمایشگاه تهران برگزار شد تا غرفه داران متقاضی و علاقه مندان با آسایش خاطر بیشتری از این نمایشگاه بازدید کنند.
وی افزود: با هدف عمق بخشیدن نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت در مشهد کمیته علمی و محتوایی از چندی قبل از برگزاری آن تشکیل شده و اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است که بر اساس برنامه ریزی کمیته فرهنگ و هنر، مقرر شد ویژه برنامه های کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان از جمله معرفی و اجرای تلاوت نور توسط دبیرخانه در مدت برگزاری نمایشگاه برگزار شود.
رییس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خراسان رضوی هم گفت: با هماهنگی های به عمل آمده 21 کشور خارجی حضور خوبی در این نمایشگاه دارند که این تعداد در مقایسه با نمایشگاه مشابه قبلی افزایش داشته است.
ˈمحمد رضا امینیˈ کشورهایی را که در این نمایشگاه حضور دارند، افغانستان، پاکستان، هندوستان، آفریقا، نیجریه، چاد، سنگال، غنا، تانزانیا، کویت، لبنان، ترکیه، عراق، سوریه، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان و آذربایجان ذکر کرد.
او همچنین بر بهره گیری از ظرفیتهای فرهنگی و معنوی این نمایشگاه برای افزایش آشنایی سایر کشورها با قابلیت های قرآنی و معنوی کشور و استان خراسان رضوی تاکید کرد.
نماینده مردم مشهد و کلات و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد را یکی از ضرورتهای تعمیق بخشی معارف قرآنی در جامعه دانست.
حجت الاسلام ˈنصرالله پژمان فرˈ گفت: به رغم آنکه این نمایشگاه از نظر اعتبارات برگزاری رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده ولی از نظر کیفیت سطح بسیار خوبی در بین نمایشگاههای مشابه کشور را دارا است و عوامل و دست اندرکاران برگزاری آن با جان و دل برای برگزاری مطلوب آن تلاش می کنند.
وی بدون توضیح بیشتر افزود: مجلس شورای اسلامی امسال رقم قابل توجهی را برای ترویج فرهنگ و معارف قرآنی در کشور در نظر گرفته که امیدوارم با تصویب این رقم بتوانیم فعالیتهای قرآنی در کشور را بیش از پیش حمایت کنیم.
مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد هم گفت: باید نهادها و فعالان و موسسات قرآنی از فرصت برگزاری این نمایشگاه در ماه رمضان برای ارتقای جایگاه قرآن در عرصه فرهنگی کشور به خوبی استفاده کنند.
ˈمحمد جواد حمیدˈ گفت: در سال جاری که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گذاری شده باید تلاش کرد با عزم جهادی فرهنگ قرآنی در جامعه گسترش یافته و نهادینه شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی هم گفت: ابزار فرهنگی و هنری از قابلیتهای خوبی برای آشنایی آحاد جامعه با معارف قرآن و عترت برخوردارند و باید از این توان و استعدادها بهره برد.
ˈرجبعلی لباف خانیکیˈ ادامه داد: هنرمندان صنایع دستی این استان قابلیت های خود را برای ترویج معارف قرآنی در قالب پرچم دوزی مذهبی، حکاکی بر روی سنگ، احجام چوبی، طلا کوبی ، سفال و سرامیک ، نازک کاری بر روی چوب، نگارگری ، تذهیب، علامت سازی، معرق چوب و آثار چرمی در این نمایشگاه عرضه کردند.
شهردار مشهد هم از عترت به عنوان ترجمان قرآن کریم یاد کرد و گفت: اهل بیت (ع)، قرآن ناطق هستند و بدون باور به آنان که فرزندان و ذریه پیامبر (ص) می باشند، اعتقاد واقعی به قرآن شکل نمی گیرد.
ˈسید صولت مرتضویˈ خاطر نشان کرد: حدیث متواتر ثقلین، عصمت و اعلمیت اهل بیت (ع) را ثابت کرده و با گذشت بیش از 14 قرن به جز اهل بیت (ع)، هیچ کس توانایی آن را نیافته که به عمق واقعی معارف قرآنی به طور کامل دست یابد و قرآن پژوهان و علما و اندیشمندان تنها توانسته اند به اندکی از این دریای ژرف واقف شوند.
مدیر فرهنگسرای سلامت مشهد نیز گفت: این فرهنگسرا با حضور در نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت این شهر به منظور آشنایی هر چه بیشتر شهروندان با طب اسلامی اقدام به ارائه مشاوره طب اسلامی می کند.
ˈسید محمد حسین مقدم زادهˈ با بیان اینکه در فضایی جداگانه نیز شهروندان مشهد با خواص میوه های بهشتی آشنا می شوند، اظهار کرد: در این غرفه آیات و روایات متناسب با هر میوه بر روی لوح چوبی درج شده تا بازدیدکنندگان با خواص این میوه ها بر اساس دین مبین اسلام آشنا شوند.
وی ادامه داد: از جمله میوه های بهشتی که خواص آنها در نمایشگاه قرآن به مردم معرفی می شود، می توان به خرما، زیتون، انجیر و انار اشاره کرد.
مدیر فرهنگسرای سلامت مشهد گفت: در غرفه عطاری نیز 35 گیاه دارویی که ائمه معصومین (ع) نسبت به مصرف و خواص آنها تأکید کرده اند به مردم معرفی می شود، همچنین در غرفه ˈدمنوشکدهˈ نیز با شربت ها و دمنوش های گیاهی متناسب با ماه رمضان از شهروندان پذیرایی می شود.
مقدم زاده به المان سلامتی در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: این المان به شکل یک ترازو است که در آن خواص تنقلات سالم مانند نخود و کشمش به شهروندان معرفی می شود و در مقابل هزینه و مضرات تنقلات غیر سالم نیز به اطلاع شهروندان می رسد.
وی گفت: غربالگری سنجش قد و وزن و محاسبه شاخص توده بدنی در فضایی مشابه فضای باغ بهشتی از دیگر برنامه های فرهنگسرای سلامت در نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت در مشهد است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز گفت: توسعه کیفی نهمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد در مقایسه با نمایشگاه مشابه سال گذشته و واگذاری کامل برگزاری آن به تشکلها و موسسات قرآنی از جمله راهبردهای حوزه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل تابعه آن در این استان است.
ˈسید سعید سرابیˈ افزود: از ابتدای دولت یازدهم تلاش شده با تقویت ساختاری حوزه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تشکیل معاونتهای تابعه در استانها به طور اصولی به توسعه کمی و کیفی فرهنگ، معارف و فعالیتهای قرآنی توجه شود.
وی با بیان اینکه برگزاری هشت دوره نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد طی سنوات گذشته موجب شده نوعی مطالبه گری در بین مردم و فعالان قرآنی برای برگزاری این قبیل نمایشگاهها و گسترش فعالیتهای قرآنی در جامعه ایجاد شود، از رسانه های ارتباط جمعی خواست با تهیه اخبار و گزارشهای مناسب این حس مطالبه گری را در بین مردم افزایش دهند./4
7490/664

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





01/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن