تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خداوند عزيز و جليل نقل كرده است كه فرمود: هر كار ارزشمندى كه در آن بسم ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821165864




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بسیاری از مناطق نمونه گردشگری مصوب در دولت های نهم و دهم توجیه ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob بسیاری از مناطق نمونه گردشگری مصوب در دولت های نهم و دهم توجیه ندارد شهرکرد - ایرنا- معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت:بسیاری از مناطق نمونه گردشگری مصوب در دولت های نهم و دهم توجیه اقتصادی یا مطالعات کارشناسی لازم را ندارد.


به گزارش ایرنا، ˈاسدالله درویش امیریˈ چهارشنبه در حاشیه آیین تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال وبختیاری در شهرکرد به ایرنا گفت:در ابتدای شکل گیری این سازمان در سال 82 با مطالعات انجام شده، قرار بود حداکثر 10 منطقه نمونه گردشگری بر اساس نیاز گردشگران داخلی و خارجی شناسایی، طراحی و اجرا شود.
وی ادامه داد:با تغییرات در دولت های نهم و دهم و سفرهای استانی، تعداد قابل توجهای منطقه نمونه گردشگری به تصویب رسید که تعداد این مناطق یا روستاهای هدف گردشگری در حال حاضر به هزار و 165 منطقه افزایش یافت.
درویش امیری تصریح کرد: از مجموع این مناطق، تنها 112 منطقه نمونه گردشگری یا روستای هدف دارای زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه و رونق گردشگری است و مابقی نیز به دلیل نبود اعتبار لازم یا انجام نشدن کار کارشناسی با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کند.
معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تاکید کرد:به عنوان مثال، اجرای برخی از این مناطق با مشکلات حقوقی فراوان مواجه شده است و به دلیل اینکه بسیاری از آن مالک خصوصی دارد، سازمان میراث فرهنگی در برخی محاکم قضایی محکوم شد.
وی با تاکید بر اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به بازنگری در اجرای این مناطق نیاز دارد، افزود:این سازمان برای اجرا یا تامین زیرساخت های مناطقی که در آن کار کارشناسی نشده، برنامه ای ندارد.
درویش امیری همچنین از رونق گردشگری داخلی و خارجی کشور به عنوان اصل اساسی دولت یازدهم برای تحقق برنامه ها یاد کرد و افزود:سال گذشته سهم درآمد کشور از گردش مالی گردشگران کمتر از نیم درصد بوده است و با توجه به ظرفیت های کشور، برنامه ریزی برای افزایش این سهم ضرورت دارد.
معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: تعداد گردشگران کشور طی سه ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال دو برابر افزایش یافته است.
وی به قابلیت های چهارمحال وبختیاری در اکوتوریسم اشاره کرد و افزود:لازم است با اجرای طرح گردشگری و توسعه زیرساخت ها میزان حضور گردشگر در این استان افزایش یابد.
درویش امیری با اشاره به همجواری چهارمحال وبختیاری با استان گردشگر پذیر اصفهان، گفت:لازم است مدیران استانی از این ظرفیت و فرصت برای توسعه و رنق گردشگری چهارمحال وبختیاری بهره گیری کنند.
به گزارش ایرنا، آیین تکریم مدیرکل پیشین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال وبختیاری و معارفه مدیرکل جدید در شهرکرد برگزار شد.
ˈبهمن عسگری سوادجانیˈ به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال وبختیاری معرفی و منصوب شد.
547(2)

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





01/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن