تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802497664




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح منطقه نمونه گردشگری شهر خمین مصوبه هیات دولت اجرایی نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob طرح منطقه نمونه گردشگری شهر خمین مصوبه هیات دولت اجرایی نشده است خمین –ایرنا- طرح منطقه نمونه گردشگری بوجه شهر خمین از جمله مصوبات دولت دهم است که تاکنون اجرایی نشده است.


به گزارش ایرنا ،مناطق نمونه گردشگری از پروژه های بلند مدت در حوزه احیا آثار فرهنگی و تاریخی است که بر اساس پتانسیل بالقوه و بالفعل در زمینه های مختلف تاریخی، طبیعی و فرهنگی، میزان استقبال گردشگران، راه های دسترسی به آن مناطق و همچنین زیرساخت ها انتخاب می شوند.
شهرستان خمین زادگاه معمار کبیر انقلاب اسلامی دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی نظیر بیت تاریخی حضرت امام، قلعه سالار محتشم، سنگ نگاره های تاریخی تیمره، کبوترخانه ها ، قلعه های تدافعی و اماکن متبرکه مذهبی است که سالانه حدود 300هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جاذبه های طبیعی وتاریخی دیدن می کنند.
یکی از جاذبه های طبیعی این شهرˈکوه بوجهˈ است که دارای ارتفاع یک هزار و950 متر در جنوب خمین واقع شده و دارای زیبایی و چشم اندازهای قابل توجهی بوده و وسعت کوه بوجه و پارک جنگی بوجه خمین بیش از 60هکتار است.
فرماندار خمین گفت: طرح منطقه نمونه گردشگری این شهرستان از مصوبات سال 88 دولت دهم است که تاکنون اجرایی نشده است .
سید ˈمهدی ساداتی ˈ افزود: منطقه بوجه خمین به عنوان منطقه نمونه گردشگری مصوب شده هیات دولت در دور اول سفر ریاست جمهوری است که می بایست برای تبدیل این منطقه اعتبار ملی اختصاص می یافت .
وی با انتقاد از تخصیص نیافتن اعتبار ملی برای این پروژه خاطر نشان کرد: در صورت تزریق اعتبار ملی هتل چهار ستاره ،موزه های مختلف ،دریاچه مصنوعی ،سالن های ورزشی و رستوران در مجتمع این منطقه احداث خواهد شد.
فرماندار خمین با بیان اینکه برای اجرایی شدن این مصوبه سه میلیارد ریال اعتبار نیاز است تصریح کرد: جاذبه های طبیعی و تاریخی زادگاه امام راحل از فرصت هایی است که این منطقه منحصر به فرد مرکز کشور را مستعد سرمایه گذاری در صنعت گردشگری می کند .
ساداتی گفت: با توجه به ظرفیت ها و توانمندیهای این شهرستان با برنامه ریزی زمینه جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و افزایش تعداد گردشگران را می توان فراهم کرد .
به گفته وی، سرمایه گذاران در صنعت گردشگری نقش مهمی در رونق و تولید ثروت و اشتغال زایی منطقه خواهد داشت.
شهردار خمین نیز گفت: بر اساس مصوبه دولت دهم باید سازمان میراث فرهنگی اعتبار تخصیص دهد تا این مصوبه ملی اجرایی شود.
ˈحسین پاکزادˈ با بیان اینکه تاکنون شهرداری برای این منطقه نمونه گردشگری افزون بر 40 میلیارد ریال اعتبار از اعتبارات داخلی هزینه کرده است افزود: ایجاد پارک بانوان ،پارک جنگلی ،ساخت سکوهای نشستن و ایجاد آبشار مصنوعی از اقداماتی انجام شده در این منطقه است.
مدیر کل میراث فرهنگی ،گردشگری وصنایع دستی استان مرکزی نیز گفت: منطقه نمونه گردشگری بوجه خمین جزو مصوباتی است که طرح آن تهیه شده ودر یک بخش سه هکتاری توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در حال انجام است.
سید ˈمحمدˈ حسینی افزود: در این سه هکتار بخشی برای موزه دفاع مقدس و مردم شناسی و سنگ نگاره ها طراحی شده است .
وی ادامه داد: در صورتی که زیر ساخت های لازم نظیر برق ،آب وگاز آن تهیه شود این طرح برای اجرای عملیات تکمیلی نظیر امکانات اقامتی، خدماتی، پذیرایی، رفاهی، تفریحی و ورزشی از تاسیسات مورد نیاز شتاب خواهد گرفت.
حسینی افزود: تصویب مناطق نمونه گردشگری شرایط مستعدی را برای مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه فراهم کرده است و موجب توسعه و رونق گردشگری می شود.
استاندار مرکزی نیز گفت: برای نخستین بار در سطح کشور 10 درصد از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری با ردیف بودجه مشخص در نظر گرفته شده است.
محمد حسین مقیمی افزود: طی دوسال گذشته این ردیف بودجه اختصاص داده نشده بود اما امسال می توان برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری تسهیلاتی را در اختیار سرمایه گذاران قرار داد.
وی یادآورشد: این دسته از تسهیلات در استان هایی که پروژه مطالعاتی گردشگری را تهیه کرده اند و سابقه گردشگری دارند مانند اصفهان، شیراز و یزد زودتر پرداخت می شود.
مقیمی گفت: مدیران و مسوولان مربوطه در استان مرکزی نیز باید برای دریافت این تسهیلات اقدامات لازم را با سرعت انجام دهند.
وی با بیان اینکه تسهیلات صندوق توسعه ملی برای 30 استان در نظر گرفته شده افزود: میزان استفاده از این تسهیلات ملاک فعالیت دستگاههای اجرایی استان است.ک/4
7276/555

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





31/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن