تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804458544




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایوبی: تدوین سند ساماندهی توسعه سینما باید خوشبینانه باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob گزاری ایرنا از نشست خبری بررسی سند ساماندهی و توسعه سینمای کشور ایوبی: تدوین سند ساماندهی توسعه سینما باید خوشبینانه باشد تهران - ایرنا - رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه روح سند توسعه سینمایی که قبلاً تنظیم شده بود کاملاً بدبینانه بود، گفت: باید در تنظیم دوباره این سند نگاهی خوشبینانه به سینما داشته باشیم و مواردی مانند سینمای خانگی را در آن لحاظ کنیم.


به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، نشست تخصصی بررسی سند ساماندهی و توسعه سینمایی کشور امروز (سه شنبه) 31 تیرماه در مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد.
در این نشست مدیران فرهنگی، سینماگران، منتقدان سینمایی و نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی، خانه سینما، سازمان سینمایی بررسی و به ریاست حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور پشت درهای بسته حضور داشتند.
در پایان جلسه آشنا، ایوبی، کیانیان و خسرو سینایی در یک نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند.
در ابتدای این نشست ایوبی ضمن قدردانی از آشنا برای برگزاری این نشست گفت: این جلسه 4 ساعته با حضور کارشناسان مختلف سینمایی همچنین نماینده اصناف مختلف از سینما و جامعه شناسان کمک می کند تا بتوانیم سندی جامع و کامل و مورد قبول شورای عالی انقلاب فرهنگی هم تدوین کنیم.
وی افزود: این سند در واقع همان سندی است که در دولت قبل نوشته شده بود ولی مراحل تصویب را به پایان نرسانده ، به همین دلیل در دولت جدید ما این سند را مورد بررسی دوباره قرار دادیم تا تصویب نهایی شود.
رئیس سازمان سینمایی با بیان این که برای پیشرفت و اصلاح سینما سازمان سینمایی به تنهایی نمی تواند کاری از پیش برد، خاطرنشان کرد: بنابراین تمام کسانی که در سینما ذینفع هستند، باید کمک کنند تا سینما وظیفه خود را به بهترین شکل انجام دهد.
ایوبی در پاسخ به خبرنگار ایرنا مبنی بر این که پیش بینی شما برای تصویب نهایی این سند چه زمانی است؟ گفت: قطعا ما زمان زیادی برای بازنگری این سند داریم. تمام کسانی که در این نشست حضور داشتند تقریبا معتقد بودند بازنگری اساسی باید در سند شود چرا که مسایل زیادی چون زیرساخت های سینما و مشکلات سینمای ایران، کمک دستگاه های دیگر باید در این سند لحاظ شود.
وی با بیان این که سند قبلی بیشتر به نحوه تولید ، بایدها و نبایدهای ساخت فیلم توجه داشت، افزود: سند پیشین در حد آیین نامه ای در حوزه نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی تقلیل یافته بود. بنابر این بسیاری از انتظارات اهالی سینما در این سند وجود ندارد.
رئیس سازمان سینمایی روح این سند را بدبینانه عنوان کرد و گفت: ما باید در تنظیم دوباره نگاهی خوشبینانه به سینما داشته باشیم و مواردی مانند سینمای خانگی را در آن لحاظ کنیم.
ایوبی گفت: انتظاری که از سند سینمایی کشور می رود در این سند وجود ندارد و همه سینماگران به این نکته اذعان داشتند ، بنابراین کار بازنگری سند توسعه سینمایی بسیار است و بستگی به نظر آقای آشنا دارد که تا چه زمانی بتوانیم این سند را تکمیل کنیم.

** کیانیان: سینمای ایران پرچمدار مبارزه با هالیوود است
در ادامه این نشست رضا کیانیان، بازیگر سینما و تلویزیون درباره اهمیت برگزاری این نشست گفت: یکی از تفاوت های دولت قبلی با دولت آقای روحانی در این است که دولت قبل سندی برای سینماگران و بدون حضور سینماگران تهیه کرد اما ما الان برای تصحیح آن سند به دعوت آقای آشنا و ایوبی اینجا هستیم.
وی ادامه داد: این رفتار به این معنی است که دولت جدید اجازه می دهد سینماگران درباره سندی برای آینده خود اظهارنظر کنند.
این بازیگر سینما گفت: در سند گذشته فقط دولت حرف زده بود اما در سند امروز ما سینماگران که نماینده مردم هستیم هم حضور داریم.
بازیگر فیلم سینمایی روبان قرمز ادامه داد: در حوزه فرهنگ متولیان امور همیشه گمان می کنند که باید سینماگران را ادب کنند بنابراین همیشه اول به سراغ سینما می روند در حالی که من در این جلسه عنوان کردم سینمای ایران پرچمدار مبارزه با سینمای آمریکاست.
کیانیان ادامه داد: مطلبی خواندم درباره مبارزه کشور ژاپن با تهاجم تکنولوژی آمریکایی در این کشور که رئیس جمهوری ژاپن گفته بود؛ مبارزه با آمریکا فقط شعار دادن نیست همین که رئیس جمهوری آمریکا در دفتر کارش با تلفن پاناسونیک صحبت می کند یعنی مقابله با تهاجم آمریکایی.
وی با اشاره به این که سینمای آمریکا به دلیل قدرت زیادش توانست تمام سینمای مستند کشورهای اروپایی از جمله سوئد، ایتالیا، آلمان و انگلیس را از بین ببرد، گفت: سینمای ایران جایگزینی سینماهای اروپایی برای مقابله با هالیوود بود که متاسفانه در هشت سال گذشته ضعیف شد.
بازیگر سریال مختارنامه خاطرنشان کرد: امروزه سینماهای اروپا اگر بخواهد فیلمی بسازد باید اثرش آمریکایی باشد و این اتفاق باتوجه به هجمه تهاجمات فرهنگی این کشور در سینمای سراسر اروپا می افتد.
کیانیان تاکید کرد: در سینمای ایران قطاری در دهه 50 راه افتاد با عنوان موج نو و روشنفکرانی در عرصه فیلمسازی ظهور کردند که بعدها از طرف جمهوری اسلامی نیز حمایت شدند.
وی خاطرنشان کرد: این سینما آنقدر پیش رفت که وقتی جشنواره ای در اروپا برگزار می شود و فیلمی ایرانی در آن حضور ندارد، انگار جشنواره چیزی کم داشته است به این دلیل که سینمای ایران در مقابل سینمای آمریکا ایستاده بود و این نکته برای سینمای اروپا قابل احترام است.
این بازیگر سینما ادامه داد: باتوجه به این اتفاقات، سینمای اروپا شروع به حمایت از سینمای ایران کرد تا آنجا که خود سینمای آمریکا هم از فیلم های ایرانی دعوت کرده و در نهایت ناچار شد تا به آثار ایرانی جایزه دهد.
کیانیان با بیان این که متاسفانه در هشت سال گذشته این سینما که در برابر سینمای دنیا ایستاده بود، ضعیف شد گفت: در حروف الفبا ، کشور ایران همیشه در کنار نام اسرائیل قرار می گرفت و متاسفانه باید بگویم در این هشت سال اسرائیلی ها با فرمول سینمای ایران و ساخت فیلم هایی با فرمول ما جای سینمای ایران را گرفته اند که امیدوارم این اتفاق هرچه سریع تر اصلاح شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: سینمای ایران اگر دوباره به اوج بازگردد، همان کار تلفن پاناسونیک ژاپنی ها را خواهد کرد.

** سینایی : مدیران سینمایی با مشکلات آشنا شوند
در ادامه این نشست خسرو سینایی، کارگردان پیشکسوت سینما در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که تصویب این سند چقدر می تواند به توسعه سینما کمک کند، گفت: در این نشست اظهارنظرها و پیشنهادهایی داده شد که هر کدام به نوع خود پیش برنده است و به ارتقای کیفیت کل سینمای ایران کمک می کند.
وی با بیان این که مدیران در اوج حسن نیت می خواهند در سینمای ایران یک موج مثبتی بوجود بیاید، یادآور شد: اما مدیران سینمایی باید ابتدا با مشکلات سینمای ایران آشنا شوند به این مفهوم که مشکلاتی که سینماگران سر صحنه های فیلم دارند را به معنی واقعی درک کنند.
این کارگردان پیشکسوت ادامه داد: همانطور که آقای کیانیان گفتند در اواخر دهه 40 یک نسلی در سینمای ایران شروع به فعالیت کرد که نتیجه آن فیلم گاو شد؛ فیلمی که به نظر من یک فرهنگ جدید را در ایران پایه گذاری کرد.
سینایی در ادامه به دعوت خود در این نشست اشاره کرد و گفت: وقتی از من برای حضور در این نشست دعوت کردند، احساس کردم شاید بتوانم به مسئولانی که پشت میز نشسته اند و کمتر با مشکلات سینماگران آشنا هستند، کمک کنم.
وی با بیان اینکه فیلم هایی که امروزه در سینمای ایران ساخته و در دنیا مطرح می شود، فیلم هایی با بودجه اندک و فارغ از تمام تجملات و امکانات سینما است، افزود: سینماگر ایرانی امروزه به خلاقیتی رسیده است که در یک آپارتمان کوچک فیلمی جهانی می سازد.
این کارگردان سینما تاکید کرد: ما بازیگران و کارگردانان مطرحی داریم که در دنیا شناخته شده اند اما ما در حوزه های فنی سینما با مشکلات و کمبود هایی مواجه هستیم.
وی کمبود سینمای ایران را نبود تخصص در برخی از رشته های سینمایی مثل گریم و طراحی صحنه و دکور عنوان کرد و افزود: ما برای ساخت 50 یا 60 فیلم در سال تنها 3 یا 4 گریمور خوب داریم. در حوزه طراحی صحنه و دکور نیز چنین مشکلی وجود دارد.
سینایی تاکید کرد: مدیران سینمایی ما شاید این چیزها را کمتر بدانند، بنابراین باید با حمایت جوانان و آموزش دادن آنها در کلاس های حرفه ای بتوانند از این طریق زیرساخت های سینمایی ایران را ارتقا دهند.
این کارگردان سینما در پایان خاطرنشان کرد: ما هر وقت در فعالیت های گروهی زیربنایی عمل کرده ایم، موفق بودیم. امروزه اگر والیبال و فوتبال ما افتخارآفرینی می کند و موجب شادی ملت می شود تماما به دلیل کارهای زیرساختی است.
فراهنگ (3) ** 9246 ** د . الف**1601**

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





31/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن